לראשונה מאז חתימת ההסכם, משלחת רשמית ובכירה מאיחוד האמירויות הגיעה לישראל: שרי האוצר והכלכלה של איחוד האמירויות, עובייד חומייד אל-טייאר ועבדאללה בן-טוק אל-מארי חתמו בצהריים (יום ג') על שורת הסכמים עם ישראל במסגרת הסכם השלום בין המדינות. בין ההסכמים שנחתמו נמנה הסכם שיאפשר עשרות טיסות בשבוע בין נתב"ג לאבו דאבי ודובאי והסכם לפטור מוויזות. ynet העביר את טקס החתימה בשידור חי.
10 צפייה בגלריה
החתימה על ההסכמים
החתימה על ההסכמים
שר האוצר האמירתי, נתניהו ושר האוצר האמריקני מנוצ'ין
(צילום: עמוס בן גרשום , לע"מ)
10 צפייה בגלריה
המשלחת האמירתית נחתה
המשלחת האמירתית נחתה
המטוס האמירתי בנתב"ג
(צילום: לע"מ )
בפתח טקס חתימת ההסכמים, בירך ראש הממשלה בנימין נתניהו את המשלחת האמירתית והאמריקנית שהגיעה לישראל. "ברוכים הבאים לישראל", אמר להם. "היום אנחנו עושים היסטוריה לדורות. זה הביקור הראשון אי פעם מהאמירויות בישראל. אנחנו חותמים על ארבעה הסכמים שיעשו שינויים ממשיים לעמים שלנו".
"ההתלהבות מההסכם הזה אדירה", הוסיף נתניהו. "היא אמיתית ומשקפת את הפוטנציאל שממומש היום. ביקור של משלחת בכירה כזו מאיחוד האמירויות וההסכמים יראו לעמינו, לאזור ולעולם כולו את היתרונות של יחסים נורמליים. אני מאמין שעוד מדינות במזרח התיכון מבינות שעדיף לעבוד יחד כידידים".
10 צפייה בגלריה
החתימה על ההסכמים
החתימה על ההסכמים
"מבטיחים לילדים עתיד מזהיר של שלום". נתניהו
(צילום: עמוס בן גרשום , לע"מ)
ראש הממשלה ביקש מהמשלחת האמירתית למסור לשליט האמירויות מוחמד בן-זאיד את הערכתו על "מנהיגותו הדגולה", כלשונו. "זהו יום חגיגי והיסטורי, שבו אנחנו יוצקים תוכן ממשי בהסכם השלום עליו חתמנו בחודש שעבר בוושיגטון. השלום לא נשאר על הנייר. אנחנו מקדמים אותו בתנופה כדי שפירותיו יבשילו כמה שיותר מהר - וחלק מהם כבר גלויים לעין", אמר.
עוד אמר נתניהו: "כולנו בני אברהם, לכולם עבר ועתיד משותף. יחד אנחנו מבטיחים לנו ולילדינו עתיד מזהיר של שלום. אהלן וסהלן. ברוכים הבאים".
שר האוצר האמירתי: "מצפים לקבל אתכם באיחוד האמירויות בקרוב"
שר האוצר של האמירויות, עובייד חומייד אל-טייאר, אמר בפתח דבריו כי "לכבוד הוא לי לעמוד בפניכם, בראש המשלחת הרשמית הראשונה מהאמירויות לישראל. השגנו התקדמות משמעותית בין הממשלות שלנו מאז חתימת הסכם השלום ההיסטורי. איחוד האמירויות תמשיך להיות מנהיגה בכל מה שקשור לסחר בינלאומי, יציבות פוליטית ועשיית שלום. שיתוף הפעולה הכלכלי, מימון והשקעות בין שתי המדינות ימומש אחרי החתימה על ההסכם לקידום והגנה על השקעות".
הוא הוסיף: "אני שמח לבשר שנחתום על מזכר הבנות כלכלי. אנו מצפים לסכם הסכם למניעת כפל מס. הצוות שלנו מוכן להמשיך הדיאלוג על קשרים פיננסיים כדי להשיג יתרון משותף למדינות שלנו. אנו מחויבים לספק מסגרת חוקית לתנועת אנשים וחברות ולאפשר סביבה עסקית ידידותית בין שתי המדינות כדי להשיג שגשוג עבור הכלכלות שלנו ושני עמינו. אנו מצפים לקבל אתכם באיחוד האמירויות בקרוב".
10 צפייה בגלריה
 עובייד חומייד אלטאייר
 עובייד חומייד אלטאייר
השר האמירתי, עובייד חומייד אל-טייאר
(צילום: לע"מ )
10 צפייה בגלריה
החתימה על ההסכמים
החתימה על ההסכמים
(צילום: לע"מ)
10 צפייה בגלריה
החתימה על ההסכמים
החתימה על ההסכמים
(צילום: לע"מ)
10 צפייה בגלריה
החתימה על ההסכמים
החתימה על ההסכמים
(צילום: עמוס בן גרשום , לע"מ)
שר האוצר האמריקני, סטיבן מנוצ'ין, אמר כי "זה מאורע היסטורי. הסכם אברהם קושר קשרים כלכליים ישירים בין שתי הכלכלות המשגשגות ביותר. ככל שיגבר השגשוג הכלכלי, יגבר גם הביטחון".
אדם בוהלר, יו"ר קרן הסיוע של הבית הלבן, הכריז כי תוקם קרן משותפת לשלוש המדינות שתשב בירושלים. "היא תתמקד בסיוע כלכלי למדינות באזור, תתמקד בהשקעות שייצרו מקומות עבודה ליהודים, נוצרים ומוסלמים ותתחיל בהתחייבות משותפת בהיקף של שלושה מיליארד דולר".

"נרגשים לעשות זאת שוב"

אל הטיסה במטוס של חברת "איתיחאד" שנחת בנתב"ג התלוו גם בכירים אמריקנים ובהם שר האוצר האמריקני סטיבן מנוצ'ין, יועצו של הנשיא טראמפ אבי ברקוביץ ונציגים ישראלים ששהו באבו דאבי לשיחות הכנה לקראת הגעת המשלחת לישראל, ובהם ממלא מקום מנכ"ל משרד ראש הממשלה רונן פרץ ונציגים מטעם המל"ל. ברקוביץ עצמו כתב בחשבון הטוויטר שלו בזמן הטיסה: "אנו נרגשים לעשות את זה שוב. משלחת ראשונה מאיחוד האמירויות לישראל, על גבי מטוס איתיחאד עם ישראלים, אמירתים ואמריקנים".
10 צפייה בגלריה
טקסי החתימה
טקסי החתימה
(צילום: סיון פרג')
נציגי ישראל והאמירויות חתמו בטקס על הסכמים בתחומי התעופה, פטור מאשרות (ויזות), הגנה על השקעות ומדע וטכנולוגיה. במסגרת ההסכם בתחום התעופה, נזכיר, יתאפשרו 28 טיסות נוסעים שבועיות בין אבו דאבי ודובאי לנתב"ג, וכן טיסות שכר ללא הגבלה בין האמירויות לנמל רמון שליד אילת. להערכת גורמי מקצוע ברשות התעופה, טיסות ישירות צפויות להתחיל כבר בתוך מספר שבועות. מטעם ישראל חתמו השרים ישראל כץ, יזהר שי, מירי רגב ומנהל רשות האוכלוסין שלמה מור יוסף.
נציגי משרד החוץ שהחליפו את ההסכמים השתמשו בכפפות והקפידו על עטיית מסכות. נתניהו, שר האוצר האמירתי והשר האמריקני מנוצ'ין עמדו מאחורי שולחן החתימה ומחאו כפיים אחרי כל חתימה.
טקס החתימה על ההסכמים נערך בסמוך למטוס אולם השר ישראל כץ, השרה מירי רגב והשר אופיר אקוניס צפו בו מבעד לחלונות של טרמינל פתאל בשל מגבלות הקורונה. עם הגעת שלב החתימות, יצאו השרים למתחם הטקס וחתמו באוהל. עם סיום הטקס הגיע גם נתניהו לטרמינל לשורת פגישות עם הבכירים האמריקנים והאמירתים.

10 צפייה בגלריה
נחיתת המטוס האמירתי בנתב"ג
נחיתת המטוס האמירתי בנתב"ג
טייסי "איתיחאד" בנתב"ג, אתמול

לאחר הטקס צפוי נתניהו להיפגש עם הבכירים האמירתים והאמריקנים, ובהמשך לערוך פגישה נקודתית עם שר האוצר האמריקני מנוצ'ין. באותה העת, ייפגש שר החוץ גבי אשכנזי עם בכירי המשלחת האמירתית לארוחת צהריים ויארח אותם באירוע טכנולוגי-מדעי בנושא חלל. לאורך הביקור צפויים הבכירים האמירתים להיפגש עם בכירים נוספים במשרדי הממשלה בישראל.
אתמול נחתה לראשונה טיסה מסחרית של חברת איתיחאד בנתב"ג. על סיפון המטוס היו 58 נוסעים ובהם בכירים בחברת התעופה, אנשי עסקים ועיתונאים שהתקבלו בטקס חגיגי שכלל סילוני מים בטרמינל 3 בנתב"ג. "אנחנו נרגשים מאוד להיות כאן", אמר הקברניט סאלח עבדאללה. "יש לקוות שזוהי התחלה של יחסים טובים בין איחוד האמירויות וישראל. אם מישהו היה שואל אותי לפני כמה חודשים אם אהיה כאן היום, נואם את הנאום הזה בתל אביב, הייתי אומר לו שזה בלתי אפשרי. זה קורה כי יש לנו מנהיגים אמיצים שמאמינים בשלום".