ליית נסרה (19) ומוחמד חטיב (21) נרצחו הבוקר (יום ו') ביריות בחיסול בבית בקלנסווה. שני חבריהם נפצעו - אחד מהם קשה והאחר באורח בינוני. מחקירה ראשונית עולה כי הרוצח ניתק את החשמל לבית, ואז נכנס בחושך ופתח באש לעבר הצעירים. כוחות משטרה והצלה הוזעקו לדירה, הסמוכה לבית ספר. קרוביו של נסרה זעקו: "מה עשה שירצחו אותו? לא יכול להיות שנמשיך לחיות כך. הכתובת הייתה על הקיר". תושבי קלנסווה סובלים ממכה מתמשכת של ירי אל בתים ומכוניות. אתמול נורה שם אדם ונפצע בינוני.
הפצועים הובהלו בידי מד"א לבתי החולים מאיר בכפר סבא ובילינסון בפתח תקווה. מותו של נסרה נקבע לאחר שמאמצי ההחייאה עלו בתוהו. בהמשך נקבע גם מותו של חטיב - אחיינו של מנכ"ל עיריית קלנסווה אשרף חטיב, שנפצע קשה בתחילת החודש בניסיון חיסול. הוא מת במהלך ניתוח בהול בבית החולים בילינסון.
6 צפייה בגלריה
חיסול בבית בקלנסווה: בן 19 נרצח ביריות, שלושה נפצעו
חיסול בבית בקלנסווה: בן 19 נרצח ביריות, שלושה נפצעו
סימני הירי בבית
6 צפייה בגלריה
חיסול בבית בקלנסווה: בן 19 נרצח ביריות, שלושה נפצעו
חיסול בבית בקלנסווה: בן 19 נרצח ביריות, שלושה נפצעו
החיסול היה בקומה השנייה של הבית הסמוך לבית ספר. סימון בעיגול: מצלמת אבטחה על עמוד מחוץ לבית
לפי העדויות, בבית שבו נרצחו ליית נסרה ומוחמד חטיב ונפצעו חבריהם שהו 15 בני אדם. מיד עם קבלת הדיווח בשעה 04:51 הבוקר במוקד 101 של מד"א, הוזעקו חובשים ופרמדיקים למקום. צעיר הובהל במצב אנוש תוך כדי ביצוע פעולות החייאה לבית החולים מאיר בכפר סבא, והוא מת מפצעיו. שני פצועים הובהלו במצב קשה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה. אחד מהם, כאמור, מת גם הוא מפצעיו. מצבו של פצוע נוסף קל-בינוני.
הפרמדיקים עלי נסראללה ונעמה קרמניאן סיפרו: "הפצועים הובאו לתחנת מד"א במכוניות פרטיות כשהם סובלים מפצעי ירי בגופם. מיד התחלנו בבדיקות רפואיות על מנת להעריך את מצבם והתחלנו בטיפול. אחד הפצועים שהיה מחוסר הכרה פונה לבית החולים מאיר תוך כדי פעולות החייאה ושני הפצועים הנוספים פונו לבית החולים בילינסון, מצבו של אחד מהם הידרדר במהלך הפינוי והנשמנו אותו".

6 צפייה בגלריה
אביו של מוחמד מימין ואביו של ליית משמאל בסוכת האבלים
אביו של מוחמד מימין ואביו של ליית משמאל בסוכת האבלים
מימין לשמאל: אביו של מוחמד חטיב ואביו של ליית נסרה בסוכת האבלים
6 צפייה בגלריה
אירוע ירי בבית בקלנסווה
אירוע ירי בבית בקלנסווה
סימני ירי בחלון הבית
6 צפייה בגלריה
זירת הרצח בקלנסווה
זירת הרצח בקלנסווה
כוחות משטרה הגיעו למקום
אתמול שוחרר מבית החולים מאיר מוסטפא חאמד בן ה-15, שנפצע קשה מאוד באירוע הירי בג'לג'וליה שבו נרצח חברו ובן כיתתו מוחמד עדס. מיד עם צאתו מבית החולים עלה לקברו של עדס. "הייתי רוצה להתעורר ולראות את חברי מוחמד לידי אבל לצערי היה לי קשה כששמעתי שהוא מת", סיפר מוסטפא.
הוא סיפר על חברות אמיצה, "תמיד אזכור אותו בימים הטובים. אני רוצה להודות לכל מי שתמך בי. בהמשך אני אחזור ללימודים ואמשיך את חיי, לא אשכח את המנוח. זאת הזדמנות לנחם את המשפחה הטובה על מותו של מוחמד". מוסטפא חאמד אושפז בתחילה במחלקת טיפול נמרץ ילדים בבית החולים לאחר סדרת ניתוחים, מצבו היה אנוש והוא היה בסכנת חיים. אמו, סברין עבד אל-גאפר, ביקשה להודות לצוותים הרבים בכל המחלקות שנלחמו על חייו.
מתחילת השנה נרצחו 24 בני אדם במגזר הערבי. אמש השתתפו מאות בעצרת בכיכר רבין בתל אביב בדרישה למיגור הפשיעה ואלימות בחברה הערבית. "אנחנו כבר איבדנו את היקר לנו מכל, לכן נגיע לכל מקום בארץ כדי למנוע את הקורבן הבא", אמרה מונה חליל, שבנה עבד נורה למוות בשנה שעברה בשכונת חליסה בחיפה.
השתתפו בהכנת הכתבה: איתי בלומנטל
פורסם לראשונה: 06:18, 19.03.21