כיממה אחרי מה שייזכר כ"נאום השיעולים" של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, ההערכה בישראל היא שקיימת אפשרות סבירה שהוא חלה בקורונה ונמצא כעת בשלבי החלמה.
הערכה זו מתבססת על השיעולים הרבים שקטעו את נאומו של נסראללה, שפת הגוף שלו ומראהו הכללי בעת הנאום ליום השנה ה-21 לנסיגה הישראלית מרצועת הביטחון בדרום לבנון, שהעידו על חולשה גופנית.
3 צפייה בגלריה
חסן נסראללה
חסן נסראללה
התקשה לשלוט בשיעול. נסראללה
ידוע שנסראללה שוהה כמעט כל שעות היום ונפגש עם אנשי ארגונו בחדרים סגורים ומאווררים באופן מלאכותי. ידוע גם שרבים בצמרת חיזבאללה נדבקו בקורונה לפני כמה חדשים ואחדים מהם אף מתו מהמחלה. סביר מאוד להניח שנסראללה נפגש במהלך החודשים האחרונים במשכנו הלא מאוורר עם כמה מאלו שנדבקו וחלו.
לכן, המסקנה ההגיונית בישראל הייתה שהשיעולים התכופים שנסראללה התקשה לשלוט בהם במהלך נאומו הם תוצאה אפשרית של הידבקות בנגיף וההחלמה איטית.
3 צפייה בגלריה
חסן נסראללה
חסן נסראללה
שידר חולשה גופנית
כתוצאה מכך, הנאום שתוכנו נועד להרתיע את ישראל ו"לרכוב" על ההצלחות, כביכול, של חמאס במערכה בעזה, יצר את הרושם ההפוך מזה שנסראללה ביקש ליצור ועורר גל שמועות בלבנון, בישראל ובמזרח התיכון כולו. בשורה התחתונה: סביר להניח שמזכ"ל חיזבאללה נדבק וחלה בקורונה - אבל אין ודאות בנושא זה.

בנו של נסראללה: "זו בסך הכול אלרגיה, תירגעו"

שלשום (ג') נשא נסראללה דברים שכללו איומים על ישראל, אך הנאום, כפי שצוין, ייזכר בשל השיעולים וקשיי הנשימה שעליהם התקשה להתגבר. כשהצליח להשלים משפט הוא שיגר איום שלפיו "פגיעה בירושלים תגרור מלחמה אזורית".
נסראללה, שהרבה להשתעל במהלך נאומו שנמשך שעה וחצי ונקבע מראש לציון 21 שנה לנסיגת צה"ל מלבנון, התנצל בפתח דבריו על היעדרו בימים האחרונים ומאז נאומו האחרון לפני כשבועיים וחצי לציון יום ירושלים "בשל מחלה". בנאום הקודם שלו לפני כשבועיים וחצי טען שלא נדבק בקורונה, אולם ניכר כי מצבו החמיר מאז באופן משמעותי וכי הוא מתקשה לנשום.
הבן של נסראללה, ג'וואד, צייץ בחשבון הטוויטר שלו תוך כדי הנאום: "בסך הכול אלרגיה, אתם יכולים להירגע".
3 צפייה בגלריה
חסן נסראללה
חסן נסראללה
נסראללה, השבוע
בהמשך דבריו התייחס נסראללה למבצע "שומר החומות" ברצועת עזה ואמר כי "אנחנו חוגגים בחודש מאי שני ניצחונות: ב-25 במאי את יום ניצחון לבנון והבסת הכיבוש, וב-21 במאי את הניצחון של העם הפלסטיני וההתנגדות הפלסטינית בעזה. אני מברך את העם הפלסטיני על הניצחון ההיסטורי הגדול".
לדברי נסראללה, "ישראל החליטה לפנות תושבים פלסטינים משכונת שייח ג'ראח. זה לא סתם, כולם יודעים שישראל מנסה לייהד את ירושלים והשכונה. לאחר מכן נמנע מהמתפללים המוסלמים להגיע למסגד אל-אקצא בחודש רמדאן. הפגיעות במתפללים והפריצות של המשטרה והמתנחלים למסגד חוזרות ונשנות.
"נתניהו וההנהגה הישראלית המשיכו בהתרסה. הטעות בהערכה שלהם הובילה למלחמה, לכישלון ולתבוסה שלהם, וזה יקרה גם שוב בעתיד. תושבי עזה וההתנגדות שלה היו נכונים להגן ולהקריב עצמם עבור ירושלים, מסגד אל-אקצא והמקומות הקדושים לאומה".
הוא הוסיף: "עליכם להבין שפגיעה בירושלים, במסגד אל-אקצא ובמקומות הקדושים שונה מכל פגיעה אחרת שאתם מבצעים. על הנהגת האויב, ממשלתו וצבאו לערוך חשיבה מחדש בהתבסס על מה שקרה ברצועת עזה. הפגיעה במסגד אל-אקצא והמקומות הקדושים לא תעצור בגבולות ההתנגדות בעזה. המשוואה שאליה אנו צריכים להגיע היא - ירושלים מול מלחמה אזורית. אי אפשר לעמוד מנגד כשהעיר הקדושה נמצאת תחת סכנה אמיתית. כשהישראלים יבינו את המשוואה הזאת, והיא רצינית, הם יידעו שכל צעד שכזה יהיה סכנה לקיומם".
נסראללה, שלמרות איומיו התקיפים בחר שלא לצרף את חיזבאללה למערכה בימי מבצע "שומר החומות" - טען כי דווקא ישראל היא זו שמורתעת: "אני לא חושב שישראל לא מסוגלת לצאת למבצע קרקעי. אבל הצבא הזה והנהגתו מפחדים ומורתעים מפעילות קרקעית - בין אם בלבנון או בין אם בעזה. הצבא החזק ביותר באזור מפחד. זה כישלון אמיתי".
פורסם לראשונה: 21:53, 26.05.21