1 צפייה בגלריה
גבי ברבש
גבי ברבש
גבי ברבש
(צילום: אוראל כהן)
העובדה שפרופ' גבי ברבש, מהמנהלים המוערכים והמוצלחים ביותר של מערכת הבריאות בישראל לדורותיה, הסכים לקחת על עצמו את תפקיד ה"פרויקטור", מפליאה לא פחות מאשר היא משמחת. כאשר הכישלון הממלכתי המפואר בטיפול בנגיף הקורונה מחפש כתובת להיתלות בה, מפתיע שברבש מוכן להכניס ראש בריא למיטה כל כך חולה.
תמוהה עוד יותר העובדה שיש מי שמנסה להערים קשיים על המינוי ועל הממונה, במקום לפרוס בפניו שטיח אדום ולאפשר לו לקבל את כל הסמכויות שרק יחפוץ בהן - העיקר שישליט סדר בכאוס הבריאותי הלאומי שלא היה כמותו מאז קום המדינה.
בתקופה שבה המדינה משוועת למנהיג רציני, מקצועי ואמין, שניתן יהיה לסמוך עליו בעיניים עצומות ולדעת שיעמיד את האינטרסים הלאומיים הרבה לפני אלה שלו, ברבש הוא, ללא ספק, האיש הנכון במקום הנכון. הוא צמח במערכת הבריאות הציבורית ומכיר אותה על בוריה. בניגוד למנהל הקודם של האירוע, משה בר סימן טוב, הוא לא יצטרך לרדת לשטח עכשיו כדי ללמוד את הבעיות ואת המצוקות שלה. הן חקוקות על לוח ליבו. יש לו יכולות ניהול מוכחות, הוא נמצא בלב הקונצנזוס המקצועי ומקושר היטב לכל מי שעשוי לתרום למאבק שלנו בנגיף.
עם זאת, המשימה שמונחת לפתחו אינה קלה: נקודת הפתיחה שבה הוא צפוי להיכנס לתפקיד, בשבוע שבו מספר החולים הפעילים בישראל חצה את קו ה-30 אלף, משאירה לו מעט מאוד מרחב לתמרון. בשלב הזה כל פעולה, מהירה ונחושה ככל שתהיה, פרט לסגר, תתקשה לעצור את התחלואה. כל טעות בתוכנית, כל היסוס ביישום, עלולים להביא אותנו אל נקודת האל-חזור שבה מספר החולים הקשים יעלה על יכולת מערכת הבריאות להעניק להם טיפול מציל חיים.
הסיטואציה הפוליטית הביאה לכך שמשבר הקורונה מנוהל על ידי עסקנים. זה הזמן לחשב מסלול מחדש ולאפשר למישהו אחר להוביל, אחרת, את המאבק בקורונה. למישהו שמבין ויכול לעשות את העבודה.
דבר אחד בטוח: הפרויקטור החדש לא יעגל פינות, ואם מישהו בחר בו לתפקיד כדי להשתיק את הביקורת היומית שלו בטלוויזיה, הוא יגלה מהר מאוד שעשה טעות מרה. ברבש לא יעבור לסדר היום על מחדלים מקצועיים כמו אלה שנראו כאן בשפע בחודשים האחרונים, וגם לא ינטוש את הזירה עם זנב בין הרגליים, כפי שעשו לפניו אנשי מקצוע שהובאו מבחוץ כדי לנסות לסייע במאבק במגפה.
לא נותר אלא לקוות שנתניהו ידבק, לשם שינוי, בהחלטה החכמה הראשונה שקיבל מזה זמן רב, וייתן למפקד העליון הנבחר שלו את הכוח והגיבוי לעשות את העבודה בלי להפריע ולקלקל לו, כהרגלו.
  • שרית רוזנבלום היא עיתונאית "ידיעות אחרונות"
מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו ynetopinion@gmail.com