מפלגת רע"מ הודיעה הערב (ב') על הקפאת המשא ומתן להרכבת ממשלה, זאת עד שתירגע ההסלמה בירושלים וברצועת עזה. מוקדם יותר אמור היה יו"ר המפלגה מנסור עבאס להיפגש עם יאיר לפיד ועם נפתלי בנט.
1 צפייה בגלריה
יאיר לפיד נפתלי בנט מנסור עבאס
יאיר לפיד נפתלי בנט מנסור עבאס
עבאס, בנט ולפיד
(צילום: יואב דודקביץ', אלעד גוטמן, ירון ברנר)
המאמצים להרכבת ממשלה נתקלו בקשיים בעקבות ההסלמה בירושלים וברצועת עזה. עוד לפני הירי לעבר ירושלים הוחלט על דחיית הפגישה בין עבאס לבנט ולפיד.
כמה שעות אחר כך, ולאחר ירי טילים מסיבי לעבר ישראל, הודיעה רע"מ כי היא מקפיאה את המשא ומתן הקואליציוני עם השניים עד שההסלמה במצב הביטחוני תירגע.
עוד לפני ההודעה על הקפאת המשא ומתן הקואליציוני נודע כי עבאס נפגש בשבת שעברה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. במהלך הפגישה ביקש נתניהו מעבאס כי לא יצטרף לממשלה בראשות בנט.
אתמול נפגש עבאס עם בנט בפעם השנייה בשבועיים האחרונים, ובמסגרתה דנו השניים בדרך שבה ניתן להקים ממשלה בתמיכת רע"מ. לקראת הפגישה המשולשת, שאמורה הייתה להתקיים היום ונדחתה לבסוף, הצדדים דיווחו על התקדמות משמעותית.
מהשיחות עלה כי רע"מ צפויה לתמוך באופן אקטיבי הממשלה, כלומר - תצביע בעד הקמתה ולא תימנע, אף שלא תהיה חלק ממנה. בתמורה עבאס יקבל את רשימת הדרישות שהעביר במשא ומתן עם הליכוד בזמן שהמנדט היה בידי נתניהו.