לקראת מבצע החיסונים נגד קורונה שיחל בשבוע הבא, פרסמו ארבע קופות החולים את לוח הזמנים. בכלל הקופות יחוסנו תחילה מבוטחים בני 60 ומעלה ואוכלוסיות בסיכון עם מחלות רקע. בשל ריבוי הפניות, מוקד זימון התורים לחיסון של קופת החולים "מכבי" קרס.
מבוטחי כללית יוכלו להזמין תור לחיסון החל ממחר (יום ו'). הקופה תחל לחסן את מבוטחיה ביום שני.
במכבי ובמאוחדת ניתן כבר עכשיו להזמין תור לחיסון וגם מבוטחיהן יוכלו להתחסן החל מיום שני.
מבוטחי לאומית יוכלו להזמין תור לחיסון מיום ראשון ולהתחסן החל מיום שני.
2 צפייה בגלריה
סימולציה אחרונה בשיבא לקראת מתן החיסונים נגד קורונה
סימולציה אחרונה בשיבא לקראת מתן החיסונים נגד קורונה
במכבי דיווחו על עשרות אלפי פניות. חיסון לנגיף
(צילום: איתן אלחדז, TPS )
2 צפייה בגלריה
סימולציה לקראת תחילת מבצע חיסון הצוותים הרפואיים
סימולציה לקראת תחילת מבצע חיסון הצוותים הרפואיים
הדרכה לקראת תחילת מבצע חיסון הצוותים הרפואיים בשיבא
(צילום: טל שחר)
מוקדם יותר השבוע התבשרו נציגי הקופות כי בשלב הראשון יתחסנו חברי הצוותים הרפואיים ולאחר מכן בני 60 ומעלה ואזרחים שסובלים מרשימת מחלות כרוניות שטרם גובשה באופן סופי. עם זאת, כפי שצוין, הקופות קיבלו הנחיה לחסן גם את בני זוגם של בני ה-60 ומעלה גם אם הם צעירים יותר.
בנוסף, מאחר שטרם נמצא פתרון לעניין פיצול מנות החיסון ובכל מגש של מנות חיסון ניתן לחסן קרוב ל-1,000 בני אדם, תחנות החיסון ייפתחו בהדרגה והתחנות הראשונות שצפויות להיפתח יהיו גדולות ובמרכזי אוכלוסייה משמעותיים. על פי הנאמר לקופות, תוך כ-10 ימים לאחר מכן עשויות להיפתח גם תחנות חיסון קטנות יותר.
אף שקופות החולים מכבי ומאוחדת הודיעו כי ניתן לקבוע תור לחיסון לקורונה לבני 60 ומעלה כבר מהיום, מבדיקת ynet עולה כי בקופת החולים מכבי השלוחה של החיסונים קרסה כך שלא ניתן לזמן תור נכון לשעה זו. בקופת חולים מאוחדת נציגת השירות לא הבינה תחילה באיזה חיסון מדובר וטענה כי אין אפשרות לזמן חיסון כרגע, ושהמידע לגביו טרם התקבל. הנציגה ביקשה מכתבת ynet ליצור קשר בתחילת השבוע הבא.
מקופת החולים מאוחדת נמסר: מוקד זימוני התורים לחיסוני קורונה פתוח. נעשית פניה יזומה למבוטחים שנכללים באוכלוסיית היעד. כשמבוטח שמתקשר למוקד, מוודאים שהוא צריך להתחסן בשלב זה וקובעים לו תור. פתחנו מוקד מידע והסברה של אחיות למענה למבוטחים".
ממכבי נמסר כי "אנו מברכים על המספר האדיר של הפניות לקבוע תור לחיסון. עשרות אלפי חברות וחברי מכבי פנו בשעתיים האחרונות למוקד מכבי לקבוע תור לחיסון. זאת לאחר שמכבי היא הראשונה שפתחה את האפשרות לזמן תורים לבני 60 ומעלה, שתועדפו לקבלת החיסון ראשונים על ידי משרד הבריאות. גל הפניות העצום גרם לעומס על הקווים, כך שיש כאלה שמנסים ליצור קשר וחווים ניתוק. מכבי מעדכנת ששירות זימוני התורים שלה יפעל גם במהלך סוף השבוע. ברגעים אלה מאות הנציגים עסוקים בקביעת תורים ושמחים על ההיענות של חברי מכבי להגיע ולהתחסן נגד נגיף הקורונה".
פורסם לראשונה: 17:44, 17.12.20