2 צפייה בגלריה
חאלד משעל
חאלד משעל
חאלד משעל
(צילום: AFP)
בכיר חמאס חאלד משעל נבחר בצהריים (שני) לשמש כמנהיג חמאס בחו"ל. הוא ייכנס לנעליו של מאהר סלאח, שנשא בתפקיד עד כה.
משעל שימש מאז 1996 כראש הלשכה המדינית של חמאס, כלומר מנהיג הארגון, אך לפני ארבע שנים החליף אותו איסמעיל הנייה. בארבע השנים האחרונות לא היה למשעל תפקיד רשמי בחמאס, וכעת הוא שב לכהן בתפקיד רשמי.
2 צפייה בגלריה
איסמעיל הנייה בקהיר
איסמעיל הנייה בקהיר
איסמעיל הנייה. נסללה דרכו לעוד כהונה כמנהיג חמאס
לפי גורמים שונים, משעל התמודד מול הנייה על הנהגת חמאס מתוך רצון לשוב לזירה הפוליטית הפלסטינית. אך מינויו של משעל לתפקיד מנהיג חמאס בחו"ל פינה את הדרך לכהונה שנייה של הנייה כמנהיג הארגון. חמאס טרם הכריז על האיש שנבחר להנהיג את הארגון.
השנה מתקיימות בחמאס בחירות להנהגת הארגון בתהליך ארוך וחשאי. במסגרת הבחירות נבחרים ראשי ארבעת האזורים שלהם נחלק הארגון - רצועת עזה, הגדה המערבית, חו"ל ובתי הכלא בישראל. כל אזור בוחר לעצמו מנהיג באמצעות מועצה מייעצת אזורית שנקראת "מועצת השורא". בנוסף מועצת שורא כללית בוחרת את ראש הלשכה המדינית של חמאס - שהוא למעשה המנהיג הכללי של חמאס.

במסגרת התהליך נבחר בחודש שעבר יחיא סינוואר לכהונה שנייה כמנהיג חמאס בעזה. סינוואר ניצח בבחירות צמודות בתום ארבעה סבבי הצבעה. הוא גבר על ניזאר עוודאללה, מאנשי ההנהגה הוותיקה של חמאס בעזה. כמה שבועות קודם לכן נבחר מנהיג חדש לחמאס בבתי הכלא - סלאמה קטאווי, שהחליף את מוחמד ערמאן.
הבחירות להנהגת חמאס נערכות הפעם על רקע ההכנות לבחירות לפרלמנט הפלסטיני שייערכו בחודש מאי. לקראת הבחירות הללו הגיש חמאס רשימה אחת, אך תנועת הפתח שבראשה עומד אבו מאזן תגיע לבחירות הללו מפולגת לאחר שהוגשו מטעמה כמה רשימות נפרדות.