1 צפייה בגלריה
אנשי הצוות של "הישרדות" ממתינים בנתב"ג
אנשי הצוות של "הישרדות" ממתינים בנתב"ג
אנשי הצוות של "הישרדות" ממתינים בנתב"ג
טיסת 30 אנשי צוות מתוכנית הטלוויזיה "הישרדות", שהייתה אמורה להמריא היום (א') לדובאי, עוכבה בנתב"ג למשך כמה שעות. "אמרו לנו שזה קשור לעימות עם ירדן", אמר גורם בהפקת התוכנית. "הישרדות" עצמה מצולמת בפיליפינים, ודובאי היא תחנת ביניים בדרך לשם.
גורם המעורה בפרטים אמר ל-ynet כי העיכוב לא היה קשור בהכרח לעימות עם הירדנים, אלא שנתיב הטיסה של ישראייר לדובאי טרם אושר על ידי הסעודים - דבר שגרם לעיכוב בהמראה. משרד החוץ ורשות התעופה האזרחית היו מעורבים גם הם בנושא. "מדובר בעניין רגיש ומורכב", אמר הגורם.

ביום חמישי האחרון בוטל ביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לאיחוד האמירויות, לאחר שירדן סירבה לאשר את נתיב הטיסה במרחב האווירי שלה. "הדבר לא התאפשר בגלל אי הבנה וקשיים בתיאום של הטיסות שלנו, שנבע מאירוע שקרה בהר הבית", אמר על כך נתניהו. "לקח לנו כמה שעות טובות ליישר את ההדורים עם ירדן, ועד שהושג התיאום הביקור לא התאפשר".
הסירוב הירדני, שהתגלה רק בסמיכות לטיסה, ננקט בתגובה לביטול ביקורו של יורש העצר הירדני בהר הבית יממה לפני כן, שנבע מחילוקי דעות בנושא סידורי האבטחה והביטחון. הביקור של יורש העצר, הנסיך חוסיין בן עבדאללה, בוטל כאשר כבר היה בדרכו לגשר אלנבי, משם היה אמור להיכנס לישראל.
בישראל טענו כי הירדנים הפרו סיכום מוקדם. לאחר שיג ושיח הירדנים התרגזו והחליטו לבטל את הביקור. יורש העצר לא הספיק להגיע לגשר אלנבי וצוות האבטחה המקדים, שכבר הגיע לירושלים, הונחה לעזוב מיד את העיר ולחזור לירדן. בהודעה שפרסמה לשכת ראש הממשלה גולגלה האחריות ביטול הביקור באמירויות על הירדנים ונטען כי נתניהו סיכם עם יורש העצר האמירתי לתאם מועד חדש לביקור.
לאחר הודעת לשכת נתניהו אמר שר החוץ וסגן ראש הממשלה הירדני איימן ספדי כי "יהיה קשה להשיג שלום כל עוד יש מהלכים לא-חוקיים מצד ישראל. צריך לפעול על מנת לצמצם את הפעולות הפוגעות בשלום, כמו בניית התנחלויות חדשות ופגיעה באתרים קדושים בירושלים. כל אלה צעדים שמרחיקים את השלום". במסר לממשל ביידן, אמר כי ירדן תפעל בשיתוף פעולה חיובי עם הצוותים האמריקניים.
פורסם לראשונה: 08:41, 14.03.21