קצין המשטרה תפס את הילד החרדי, דחף אותו בחוזקה לעבר קיר אבן, סטר לו - ובהמשך הדף בחוזקה אדם שתיעד את המעשים. כך מתואר בכתב אישום שהוגש היום (ה') נגד מפקד תחנת המשטרה "לב הבירה" בירושלים, ניצב-משנה שמעון (שימי) מרציאנו בגין תקיפה כפולה.
לפי כתב האישום, שהוגש לבית משפט השלום בעיר על ידי עו"ד עדי וולנרמן מהמחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש), ב-4 באוקטובר השנה פיקד נצ"מ מרציאנו על כוח משטרתי שאבטח הפגנה רבת משתתפים של מפגינים מהמגזר החרדי ופעל למניעת הפרות סדר.
בשלב מסוים, כך צוין בכתב האישום, ההפגנה הפכה אלימה וכללה הפרות סדר לרבות הבערת פחי אשפה, יידוי אבנים לעבר השוטרים והשמעת קריאות גנאי וגידופים כלפיהם.
1 צפייה בגלריה
סגן ניצב שימי מרציאנו רודף אחרי קבוצת מפגינים בירושלים
סגן ניצב שימי מרציאנו רודף אחרי קבוצת מפגינים בירושלים
שתי עבירות של תקיפת סתם. הקצין והילד בתיעוד
(צילום: מוטי קסטל)
סמוך לחצות החל נצ"מ מרציאנו לרוץ לעבר קבוצת מפגינים שעמדה סמוך אליו ברחוב שבטי ישראל ואשר לפי החשד השליכה אבנים לעבר הכוח המשטרתי. ילד בן 12 שעמד עם יתר המפגינים במקום החל לברוח מהקצין כמו האחרים.
כפי שעלה מתיעוד בזירה, הנאשם תפס את הילד, דחף אותו כאמור בחוזקה לעבר קיר אבן שמצוי במקום וכתוצאה מכך הילד נפל ארצה. לפי מח"ש, "בעוד הקטין ישב על הקרקע, ושב וצועק 'לא עשיתי כלום' מבלי להתנגד או לעשות כל פעולה אחרת, סטר לו נצ"מ מרציאנו בפניו ללא כל סיבה או הצדק".
לאחר מכן הבחין הקצין במפגין שאחז בידו טלפון נייד ותיעד בצילום את הובלת הילד על ידי שוטר אחר. בכתב האישום צוין כי "הנאשם אחז בעורפו של המפגין, הדף אותו בחוזקה והפילו ארצה לעבר שיחים המצויים במקום". מח"ש מייחסת לקצין שתי עבירות של תקיפה סתם.
עו"ד איתמר בן גביר, שמייצג את הילד, מסר: "כתב אישום נגד מפקד תחנה הוא צעד חשוב אבל לא מספיק. במשך השנה האחרונה במחלקה לחקירות שוטרים התקבלו אלפי תמונות ומאות תקליטורים המתעדים אלימות שוטרים אבל בדיקת הסטטיסטיקה מלמדת כי אפשר לספור על יד אחת את כתבי האישום שהוגשו על ידי מח"ש".
מנגד, ממשרד עורכי הדין ברטל-כהן שמייצגים את נצ"מ מרציאנו נמסר: "בהינתן הפרות הסדר הקשות והאלימות שננקטה כלפי השוטרים בשטח, ובכלל זה יידוי סלעים ושברי זכוכית לעבר הכוחות, אין לנו אלא להצטער על ההחלטה בדבר הגשת כתב אישום".
במשטרה אמרו לאחר פרסום התיעוד באוקטובר: "מדובר בתיעוד חלקי שאינו מציג את ההתרחשות במלואה. שניות קודם לכן הושלכו אבנים לעבר כוחות המשטרה שפעלו במקום להשבת הסדר הציבורי נגד עשרות מפרי סדר שיידו אבנים וגרמו נזק רב לרכוש, לרכבי אזרחים וניידות. מספר שניות אחרי שהושלכה אבן לעבר השוטרים, הצעיר ואחרים נמלטו מהשוטרים שרדפו אחריהם במטרה לעצור אותם".