איש האופוזיציה הרוסי אלכסיי נבלני, יריבו הגדול של ולדימיר פוטין, הודיע שיחזור למולדתו בראשון הקרוב. נבלני, שהורעל ושרד ניסיון התנקשות, יחזור לרוסיה למרות איום המעצר נגדו.
בחודשים האחרונים נמצא נבלני בהתאוששות בגרמניה. באוגוסט הועבר נבלני לטיפול נמרץ בבית החולים בברלין אחרי שהורעל ברוסיה, בניסיון חיסול שהמערב מייחס לקרמלין. השלטון במוסקבה הכחיש את מעורבותו. נבלני משוכנע שאנשי ה-FSB, שירות הביטחון הפדרלי של רוסיה, הרעילו אותו בחומר המסוכן נוביצ'וק בהוראת הנשיא פוטין.

2 צפייה בגלריה
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ו איש האופוזיציה אלכסיי נבלני
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ו איש האופוזיציה אלכסיי נבלני
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ואיש האופוזיציה אלכסיי נבלני
(צילום: AFP)
"מעולם לא שאלתי את עצמי אם לחזור או לא, מכיוון שמעולם לא עזבתי", כתב נבלני בפוסט באינסטגרם. "הגעתי לגרמניה מסיבה אחת: הם ניסו לרצוח אותי", הוסיף איש האופוזיציה הרוסי וסיפר שהוא החלים כמעט לחלוטין מההרעלה.
נבלני טען שאינו מתרגש מאיום המעצר נגדו, והוסיף שהשלטון מנסה פעם נוספת להפליל אותו בעבירות שלא ביצע. "שרדתי ועכשיו פוטין, שהורה לרצוח אותי, אמר למשרתים שלו לעשות כל מה שניתן כדי שלא אחזור". נבלני הוסיף: "אני לא מתעניין במה שהם רוצים לעשות לי. רוסיה היא המדינה שלי, מוסקבה היא העיר שלי ואני מתגעגע".
2 צפייה בגלריה
 נבלני בבית החולים בברלין
 נבלני בבית החולים בברלין
נבלני בבית החולים בברלין
(צילום: AFP, Instagram account @navalny)
נבלני אמר את הדברים יום אחרי שפורסם שהרשויות ברוסיה ביקשו מבית משפט במדינה לכלוא את נבלני - בטענה שהפר את תנאי עונש המאסר על תנאי שלו. נבלני נידון ל-3.5 שנות מאסר על תנאי בעקבות הרשעה בעבירת גניבה. הוא טוען שההרשעה היא חלק מרדיפה פוליטית. במסגרת העונש נדרש נבלני להיות תחת השגחת הרשות לפיקוח פלילי ברוסיה. שירות בתי הסוהר דרש בחודש שעבר מנבלני לחזור הביתה - ואיים שאם לא יעשה זאת בהקדם הוא ייכלא כשישוב.
בסוף דצמבר הודיע ועדת החקירות של רוסיה, שאחראית על חקירת פשעים חמורים, שהיא פתחה בחקירה חדשה נגד נבלני בחשד להונאה. החוקרים טוענים שהוא השתמש בתרומות שקיבל מהציבור לצרכיו האישיים. אותה הודעה הייתה הסימן האחרון לכך שהקרמלין לא מעוניין שנבלני יחזור למולדתו.