שירות בתי הסוהר ברוסיה הציב אולטימטום לאיש האופוזיציה אלכסיי נבלני: בהודעה שנשלחה לעורך דינו נכתב שהוא יישלח למאסר אם לא יחזור מגרמניה עד מחר בבוקר.
נבלני, שנחשב ליריב הגדול ביותר של פוטין ברוסיה, פונה באוגוסט לטיפול רפואי בברלין אחרי שהתמודד בטיסה ואושפז במצב קשה. גרמניה ומדינות אחרות במערב משוכנעות שמדובר בניסיון התנקשות באמצעות החומר המסוכן נוביצ'וק. רוסיה מסרה שאין שום הוכחה לכך שנבלני הורעל, והכחישה את הטענות שהיא עומדת מאחורי ניסיון ההתנקשות.
2 צפייה בגלריה
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ו איש האופוזיציה אלכסיי נבלני
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ו איש האופוזיציה אלכסיי נבלני
פוטין ונבלני. רוסיה מכחישה מעורבות בהרעלה
(צילום: AFP)
שירות בתי הסוהר ברוסיה האשים היום את נבלני בהפרת תנאי העונש שנגזר עליו ב-2014. נבלני נידון ל-3.5 שנות מאסר על תנאי בעקבות הרשעה בעבירת גניבה. נבלני טוען שההרשעה היא חלק מרדיפה פוליטית. במסגרת העונש נדרש נבלני להיות תחת השגחת הרשות לפיקוח פלילי ברוסיה. תקופת התנאי של נבלני תסתיים ב-30 בדצמבר.
בהודעת שירות בתי הסוהר פורסם ציטוט ממאמר של כתב העת הרפואי The Lancet על מצבו של נבלני. במאמר נכתב שנבלני שוחרר מבית החולים בברלין ב-20 בספטמבר, ושכל התסמינים שמהם הוא סבל נעלמו עד 12 באוקטובר. "האיש המורשע לא עומד בהתחייבויות שנקבעו לו על ידי בית המשפט, ומתחמק מפיקוח פלילי".
2 צפייה בגלריה
אלכסיי נבלני שותה תה מורעל בשדה התעופה
אלכסיי נבלני שותה תה מורעל בשדה התעופה
נבלני בשדה התעופה ברוסיה, לפני ההתמוטטות במטוס
(צילום: Bild)
שירות בתי הסוהר מסר בהודעה הערב שהוא זימן את נבלני להתייצב במשרדים של הרשות לפיקוח פלילי במוסקבה, ואיים שעונש המאסר על תנאי יומר למאסר בפועל. השירות לא ציין רשמית מתי נבלני נדרש לחזור לרוסיה, אך נבלני פרסם צילום מסך של הודעה שנשלחה לעורך דינו, שם נכתב שהוא צריך לחזור לרוסיה עד מחר ב-09:00 ולהתייצב בלשכה של רשות הפיקוח הפלילי.
הדוברת של נבלני, קירה ירמיש, כתבה בטוויטר שנבלני לא יספיק לחזור הביתה בזמן ושהוא עדיין מתאושש מההרעלה (נבלני משתקם במקום סודי בגרמניה, אף שהצהיר כי בכוונתו לחזור לארצו). ירמיש אמרה ששירות בתי הסוהר ממלא את הפקודות שקיבל מהקרמלין. "אין דרך שהוא יוכל להגיע בזמן למשרדים של הפיקוח הפלילי במוסקבה, אבל האם לשירות בתי הסוהר באמת אכפת מההיגיון? הם נדרשו למלא פקודה, ועושים זאת". הקרמלין אמר שנבלני חופשי לחזור לרוסיה מתי שרק ירצה, כמו כל אזרח רוסי אחר.