כשנה אחרי רצח מיכל סלה ז"ל, התחיל היום (שני) שלב ההוכחות במשפטו של הנאשם בעלה אלירן מלול. העדה הראשונה בדיון שנערך בבית המשפט המחוזי בירושלים הייתה דניאלה סלה, אימה של מיכל, שביקשה להעיד מאחורי מחיצה כך שלא תיאלץ ליצור קשר עין עם מלול. עדותה התקיימה בדלתיים סגורות.
לאחר מכן העידה גם אחותה הבכורה של סלה, לילי בן-עמי, שבילתה איתה את הערב האחרון בחייה, בסדנה להעצמה נשית, והייתה האחרונה שפגשה בה.
4 צפייה בגלריה
מיכל סלע ואלירן מלול
מיכל סלע ואלירן מלול
"דקר 11 פעמים מחוץ לחדר התינוקת". מלול, סלה ובתם
"מיכל היא אחותי הקטנה, צעירה ממני בשמונה שנים. אני הבכורה והייתי כמו אמא בשבילה", סיפרה בן-עמי, "מעירה אותה בבוקר, מכינה לה כריכים. הייתה בינינו אהבה גדולה. היא שמרה על הילדים שלי, כשהיא ילדה אני שמרתי על הבת שלה. היו לנו יחסים של אחיות שיעשו הכול אחת בשביל השנייה".
לילי סיפרה בדמעות על הערב האחרון בחייה של מיכל: "באותו ערב הוזמנתי לסדנת נשים במושב, אני אף פעם לא הולכת לדבר כזה, בניגוד לאחותי. הלכתי ברגל, זה מאד קרוב. זה התחיל בשעה 21:00 בערך, וכשהגעתי הופתעתי לראות את אחותי, שמחתי לראות אותה.
"מיכל הייתה במצב רוח טוב, כיפי", היא המשיכה, "זה היה בנושא העצמה, ומיכל חשה את ההעצמה. בסדנה היה תרגיל - להסתכל על הרגליים שלנו, לעצור ולהסתכל על מי שממול למשך שתי דקות. נעצרתי מול מיכל וחשבתי בלב 'וואו, אף פעם לא הסתכלתי לאחותי בעיניים, כמה שהיא יפה וחזקה. שתי דקות הסתכלנו אחת לשנייה בעיניים".
האחות תיארה את תקופת ההיכרות בין מיכל לאלירן: "כשאחותי הביאה אותו לבית, כולנו קיבלנו אותו כבן משפחה. לדוגמה, מיכל ביקשה ממני שאעזור לו להתקבל לעבודה. היא שלחה לי את קורות החיים שלו, ערכתי ותיקנתי".
4 צפייה בגלריה
(צילום: אלי מנדלבאום)
בן-עמי סיפרה עוד כי "היחסים היו טובים, מעולם לא שמעתי אותו מרים את הקול, לא הייתי עדה למריבה שלהם. הוא עשה עלי רושם של אדם טוב שתמיד שמח לעזור. כשאחותי כתבה שיש לה פנצ'ר ושאלה מי יכול לעזור לה, אלירן מיד יצא לסייע והיא כתבה 'תראו איזה מלאך'. גרנו קרוב להורים שלי, היינו נפגשות שם כל יום. אלירן היה מגיע, מכסח את הדשא שלהם, עוזר, אדם שאתה אומר 'וואלה, לא פלא שמיכל בחרה בו'".
לצד זאת, היא אמרה כי ידעה שבין השניים היו מריבות "לא פשוטות", שעליהן אמא שלהן סיפרה לה. "חשבתי שאולי הם יתגרשו, ניסיתי לדובב אותה. פעם אחת כשהיא הייתה אצלי היא ישבה במטבח ואמרתי לה 'מיכל את יודעת שאת יכולה לדבר איתי על הכול', והיא שתקה".
לדבריה, כשהאם סיפרה על מריבה קשה, היא אמרה שמיכל שיתפה אותה במקרה שבו אלירן אמר לה 'אם תעזבי אותי אני אתאבד, אם תעזבי את תישארי עגונה".
האחות ציינה כי בין השניים "הייתה התאהבות מהירה", והוסיפה: "לפני שהיא הכירה אותו היה לה חבר במשך חמש שנים. איתו (עם אלירן, י.פ) זה התקדם מהר לחתונה. אחרי חודשיים-שלושה הוא הציע לה נישואים. לא באמת הכרנו אותו. לפני שהם התחתנו אמרתי למיכל שאני רוצה להכיר את המשפחה שלו, זה מקובל, רציתי להיפגש עם האחים והאחיות שלו, והיא אמרה שאי אפשר. היא אמרה 'אני לא יכולה להגיד, שהוא יגיד לך'. היו דברים שהעלו סימני שאלה, אבל מיכל לא הייתה מוכנה לדבר סרה על אדם אחר".

האחות נשאלה אם יש אפשרות שמיכל פגעה בעצמה. "כל אדם שמכיר את מיכל סלה יענה שאין סיכוי שזה אפילו חלף בראשה", היא השיבה. "היא הייתה אדם שמח, מאושר, אדם שמפנק את עצמו, היא הייתה אהובה, היו לה חברות נפש. עשרה ימים לפני הרצח היא סגרה את התואר השני בהצטיינות. היא טרפה את החיים". לדברי בן-עמי, למיכל לא היה מושג כי נשקפת סכנה לה או לבתה.
4 צפייה בגלריה
מיכל סלע
מיכל סלע
"אלים, נקמן, קנאי". מיכל סלה ז"ל
בתום הדיון תקפה האחות את ייצוגו של מלול בידי הסנגוריה הציבורית: "תודה לכם שאתם מייצגים את הרוצח. הוא מובטל, אין לו כסף, אז יש לו סנגור מהסניגוריה הציבורית". עורך הדין מיכאל עירוני אמר בתגובה: "זו הערה משפילה שאין לה מקום בבית המשפט".
אחרי עדותה של לילי, העידה האחות הנוספת ליאת פריימן - ומי שמגדלת כיום יחד עם בעלה ירדן את הבת של מיכל ואלירן.
"חודשיים לפני הרצח, באוגוסט, הם עשו אצלנו שבת והתחילו להתווכח על משהו, שמהצד היה נראה די שטותי, ואמרתי לעצמי שהם פשוט לא מבינים אחד את השנייה. ואז הוא פתאום אמר 'את יודעת כמה חשוב לי ללכת לבית כנסת ואת מבקשת שאני אשאר עם הילדה ואעזור לך', וזה כאילו לא היה קשור. לא הרגשתי בנוח, ובאיזשהו שלב מיכל אמרה לו 'שנינו יודעים שכל הקשר הזה מקרי וזה רק עניין של זמן עד שהוא ייגמר', והיא יצאה החוצה. אמרתי לעצמי 'איך היא אומרת לו דבר כזה, זה דבר קשה לומר למי שאת נשואה לו'".
על מלול היא סיפרה: "בכל פעם שהיינו מדברים תמיד היה לו קשה, הוא היה מסכן. היה לי רצון לעזור לו ורציתי להיות כמו מטפלת עבורו. אחרי הריב שהיה אצלי בבית הוא ניגש אליי והנהן , כאילו שבמילים שלא נאמרו הוא אמר 'תראי מה אני עובר, קשה לי'. לא האמנתי שהוא יכול לפגוע בזבוב, לא תפסתי ממנו מישהו שמסוגל להיות אלים".
ליאת נשאלה על אירועי אלימות בין השניים, ואמרה: "לא ידעתי אבל שמעתי מנגה אחותי ומאמא שלי - היא סיפרה על מקרה שהייתה בו איזו זריקת טבעות אבל לא התייחסתי לזה כאל אלימות".
4 צפייה בגלריה
אלירן מלול
אלירן מלול
"דקר 11 פעמים מחוץ לחדר התינוקת". אלירן מלול
(צילום: יואב דודקביץ)
כתב האישום נגד מלול בגין רצח בנסיבות מחמירות הוגש בנובמבר 2019. בין היתר נטען בכתב האישום כי מלול רצח את סלה מול עיני ביתם התינוקת והשאיר את גופתה בביתם במשך שעות רבות ללא שקרא לעזרה.
לפי כתב האישום, סלה חזרה ב-3 באוקטובר אשתקד מסדנת העצמה נשית אל ביתם, שם השגיח מלול על בתם המשותפת שהייתה אז בת שמונה חודשים. בהמשך אותו הלילה, סמוך לשעה 01:20, מלול תקף את אשתו בעת שהייתה בחדר של התינוקת ופצע אותה בראשה.
עוד תואר כי הוא הצטייד בסכין מטבח, גרר את מיכל אל מחוץ לחדר של הילדה, ודקר אותה כ-11 פעמים, תוך שהיא מנסה להתגונן מפניו בשארית כוחותיה. בעקבות הדקירות הרבות איבדה סלה דם רב והיא מתה מפצעיה. רק יותר מ-16 שעות אחרי הרצח, הלך מלול לשכניו כשהתינוקת בידיו והוא מכוסה בדם וסיפר שניסה להתאבד יחד עם אשתו.