שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה, שהצביעה נגד החלטות הממשלה בין היתר בעניין סגירת המסעדות, אמרה היום (שני) בריאיון לאולפן ynet כי לדעתה "היה נכון ללכת למקום רך יותר ולא לצעדים של סגירה מיידית".
לדברי השרה תמנו שטה, "אני יכולה להבין את ראש הממשלה, ראש הממשלה החליפי והשרים שהצביעו בעד ההמלצות שנתן המל"ל - אבל אם הייתי רוצה שההחלטות יתקבלו רק על-ידי הדרג המקצועי אז לא צריך אותי בישיבה".

לדבריה, "אני שמחה שבסוף לא סגרו את המסעדות ואת מערכת החינוך, בהתאם לעמדה שלי ושל השרים אופיר אקוניס ואסף זמיר. יכול להיות שבסופו של דבר נצטרך לסגור, זה לא אומר שלא. אם סוגרים את המסעדות צריך לעשות את זה בהדרגתיות ולתת את הזמן. המצב הוא חמור, אני לא ממעיטה בכך".
היא הוסיפה כי יש לשפר את ההסברה של הממשלה לציבור, ואמרה כי אמון הציבור יגדל בעקבות הדיונים המעמיקים שמנהלים מקבלי ההחלטות בטרם מאושרות הגבלות. "יש פה משבר אמיתי, גם כלכלי וגם בריאותי, וחלק מהפעולות הן ניסוי וטעייה", אמרה. "לצערנו אין מספיק נתונים".
3 צפייה בגלריה
חניכת "בית יציב", מרכז נוער למנהיגות וחינוך בקריית חיים לזכרו של טקה ז"ל
חניכת "בית יציב", מרכז נוער למנהיגות וחינוך בקריית חיים לזכרו של טקה ז"ל
"לא אוהבת שנותנים טייטלים להפגנות". השרה תמנו שטה
(צילום: ראובן כץ)
3 צפייה בגלריה
 "יש רעב". השר הנגבי
 "יש רעב". השר הנגבי
"יש רעב". השר הנגבי
(צילום: אלכס קולומויסקי)
3 צפייה בגלריה
בני גנץ באולפן ynet
בני גנץ באולפן ynet
"גישתו שצריך לתת יותר למי שיש פחות נכונה". גנץ
(צילום: אבי מועלם)
גורמים בליכוד אומרים שהמחאות נגד הממשלה הן של השמאל. את מסכימה עם זה? "לא, אני לא מסכימה. אני בכלל לא אוהבת שנותנים טייטלים להפגנות – ההפגנה של האתיופים, של המתנחלים, של השמאל – זה לא נכון, זו טרמינולוגיה לא נכונה".
לדבריה, "אנחנו צריכים להסתכל גם על הלוחמים שנמצאים בחזית הקורונה - צוותים רפואיים, העובדים הסוציאליים שנלחמים נגד העוני, ויש עוני במדינת ישראל. הדבר הזה צריך להיפתר בשולחן דיונים מול האוצר, אנחנו בעדם".
את מדברת על עוני, אחד השרים אמר לפני שבועיים שאנשים רעבים זה חרטא.
"אני כל חיי ראיתי אנשים רעבים, קשה מאוד לספר לי על אנשים שהם לא רעבים ולומר שאין רעב. יש רעב. כשאמא מצלצלת אליי אתמול ואומרת לי שמנתקים לה את החשמל כי אין לה כסף לשכירות והיא בבידוד ולא יכולה לתת אוכל לילדים, אז המצב מאוד קשה. אנחנו כנבחרי ציבור צריכים להיות ערים לכך".
על תוכנית המענקים אמרה: "הגישה הנכונה, כפי שאמר בני גנץ, היא לתת יותר למי שיש פחות. בסוף כל המטרה של הזרמת הכספים והתקציבים, מעבר לסיוע שאנחנו רוצים לתת, היא להעיר את השוק והמשק הישראלים".