לקראת ערב מתוח, תפילות יום השישי ויום הנכבה בשבת - דובר הזרוע הצבאית של חמאס אבו עוביידה מנסה להלהיט את הפלסטינים ביהודה ושומרון, ולעודד את ערביי ישראל להתקומם. בנאום שנשא בצהריים (יום ה'), הציב אבו עוביידה את ירושלים שוב במרכז ההסלמה מול ישראל.
4 צפייה בגלריה
תקיפות בעזה
תקיפות בעזה
תקיפות חיל האוויר בעזה
(צילום: AP)
4 צפייה בגלריה
תקיפות בעזה
תקיפות בעזה
תקיפות נוספות בעזה
(צילום: AP)
"ירושלים היא מרכז הסכסוך, ירושלים היא הסמל הגדול שלנו", הצהיר אבו עוביידה, "היום אנחנו מנהלים מערכה כהגנה על מסגד אל-אקצא ועל תושבי שייח ג'ראח. כל מחיר שנשלם הוא לטובת מסגד אל-אקצה, אין לנו משמעות בלעדיו ובלי ירושלים. הנשק שלנו נועד כדי להגן על עמנו ועל המקומות הקדושים שלנו". נראה כי תזמון הנאום קשור להתקרבות תפילות יום שישי מחר במסגד אל-אקצה, וטרם ציון יום הנכבה בשבת.
אבו עוביידה ביקש בנאומו להמשיך וללבות את היצרים במזרח ירושלים ובגדה המערבית סביב המסגד. במקביל ניסה לתדלק את המהומות של ערביי ישראל. "מה שמייחד את המערכה הזו הוא האחדות של עמנו בכל מקום. כל הברכות לבני עמנו המתקוממים בירושלים, באל-אקצא, בשטח ישראל ובגדה המערבית. אני קורא לכם לצאת ולהתקומם בכל מקום ואנחנו נתמוך ונהיה הגב שלכם", אמר.
4 צפייה בגלריה
תקיפות בעזה
תקיפות בעזה
נזקי התקיפות בעזה
(צילום: EPA)


דובר הזרוע הצבאית התייחס למערכה המתמשכת מול ישראל והבהיר כי חמאס אינו מורתע מהצלחת מדיניות החיסולים הישראלית. "בימים האחרונים ראיתם את מה שהכנו ועבדנו עליו בשנים האחרונות, מעולם לא הפסקנו להתכונן למערכה נגד האויב. יש לנו עוד הרבה מה לתת", הוא איים, "השיגורים שלנו חשפו את השבריריות של האויב ואין קווים אדומים בתגובה נגדו.
"ההחלטה לשגר לעבר תל אביב, דימונה וירושלים, קלה יותר עבורנו מאשר שתיית מים. ההסלמה תגבר בכל פעם שתחזרו לתקוף את עמנו. הטכנולוגיה שלכם והחיסולים שלכם לא מפחידים אותנו", אמר.
זמן קצר לאחר דבריו של אבו עוביידה, אזעקה נשמעה באשקלון והתרעות צבע אדום הופעלו באזור עוטף עזה. בהמשך צה"ל תקף מתחם צבאי ובו שלושה משגרי נ"ט של חמאס בדרום רצועת עזה. כך נמסר מדובר צה"ל.