הסייעת ילנה סטרובינסקי, בת 35 מפתח תקווה, שהואשמה בריבוי עבירות של תקיפת ילדים בפעוטון "מאשה והדב" בעיר, הודתה והורשעה היום (ה') בשלושה אישומים של ריבוי העבירות המיוחסות לה במסגרת הסדר טיעון - שאינו כולל הסכמה על עונשה. הפרקליטות מבקשת לגזור עליה מאסר בפועל.
בכתב האישום המקורי נטען בין היתר כי סטרובינסקי "החזיקה בכוח בזרועם של התינוקות בפעוטון, הטיחה אותם בחוזקה על הרצפה, דחפה אותם והניחה שמיכות על ראשם וגופם, תוך שהיא מקשה עליהם לנשום". כזכור, מדובר בפעוטון שבו נחנקה למוות התינוקת יסמין וינטה, וסייעת אחרת - אינה סקיבנקו - הורשעה במותה ונגזרו עליה 17 שנות מאסר.
4 צפייה בגלריה
 ילנה סטרובינסקי סייעת בפעוטון מאשה והדב
 ילנה סטרובינסקי סייעת בפעוטון מאשה והדב
הסייעת ילנה סטרובינסקי. הודתה והורשעה
(צילום: חגי דקל)

4 צפייה בגלריה
הנאשמת בהריגה והפעוטה שנהרגה
הנאשמת בהריגה והפעוטה שנהרגה
הנאשמת בהריגה והפעוטה שנחנקה למוות
(צילום: מוטי קמחי )
באותו כתב אישום, שהוגש בינואר השנה לבית משפט השלום בפתח תקווה בידי פרקליטות מחוז מרכז, נטען כי במהלך שנת 2018, בהזדמנויות רבות ושונות במהלך עבודתה בגן הילדים ובהיותה אחראית עליהם, "תקפה הנאשמת את התינוקות בני השנה והשנתיים וגרמה להם למכאוב כדבר שבשגרה".
עוד נטען כי היא אחזה בכוח בזרועם והרימה אותם עד שרגליהם ניתקו מהרצפה, הטיחה אותם בחוזקה בתוך טרמפולינות ו/או על הרצפה, דחפה אותם והניחה שמיכות על ראשם וגופם ונענעה בחוזקה את הטרמפולינות שעליהן ישבו או שכבו.
באחד המקרים, נטען, היא אחזה בידו השמאלית של תינוק, לקחה מידיו צעצוע, הרימה אותו מזרועו בלבד והעבירה אותו לספה. אז היא שוב לקחה צעצוע מידיו - והטיחה אותו בחוזקה לתוך טרמפולינה.

4 צפייה בגלריה
 ילנה סטרובינסקי סייעת בפעוטון מאשה והדב
 ילנה סטרובינסקי סייעת בפעוטון מאשה והדב
סטרובינסקי בדיון קודם בבית המשפט
(צילום: חגי דקל)
4 צפייה בגלריה
הורים זועמים על ילנה סטרובינסקי
הורים זועמים על ילנה סטרובינסקי
מחאת ההורים הזועמים נגד הסייעת, אוגוסט 2020
(צילום: יריב כץ)
מיד לאחר מכן, היא חטפה מתינוקת אחרת צעצוע עשוי מספוג, הכתה באמצעותו בישבנה, משכה בידה השמאלית עד שרגליה ניתקו מהרצפה והטיחה אותה ארצה. דקות לאחר מכן היא טלטלה תינוקת אחרת באוויר למשך כמה שניות, תוך שהיא אוחזת בזרועה השמאלית בלבד. לאחר מכן שוב הטיחה את התינוק הראשון לרצפה ואז הרימה אותו מידו, הטיחה אותו פעם בנוספת בחוזקה לרצפה וגרמה לו לבכות.
זמן קצר לאחר מכן היא נענעה בחוזקה באמצעות רגלה את הטרמפולינה שבה שכב התינוק - וראשו היטלטל.
עוד נטען כי לאחר שכוסתה הטרמפולינה שבה שכבה תינוקת אחרת "ללא הותרת פתח אוויר", סטרובינסקי נענעה באמצעות רגלה את הטרמפולינה, כשכל גופה של התינוקת מכוסה במשך שמונה דקות ותוך שהיא צופה בטלפון הנייד שלה. כתוצאה מכך התינוקת נחבלה.
סעיף אישום נוסף מתייחס למעשי הסייעת יממה לאחר מכן. אז נטען כי בעת שהאכילה את אחת התינוקות, היא דחפה אותה בחוזקה בידה -וזו נפלה ארצה והחלה לבכות. לאחר מכן משכה בידה של התינוקת והושיבה אותה, ותוך זמן קצר דחפה אותה שוב ארצה ומשכה את ידה לכיוון הרצפה. בהמשך באותו היום היא הרימה את אחד התינוקות שבו פגעה יום קודם לכן - ועשתה זאת מזרועו, כך שגופו ניתק מהרצפה וטולטל באוויר. גם כאן, היא הטיחה אותו בחוזקה ארצה.
מהאישום המקורי עולה עוד כי לאחר מכן היא כיסתה בשמיכה עבה את הטרמפולינות שבהן שכבו שניים מהילדים ללא הותרת פתח אוויר. גם במקרה זה היא נענעה בחוזקה את הטרמפולינות, תוך שהיא צופה בטלפון הנייד שלה. התינוקות היו מכוסים במשך כשעה וחצי - ולמרבה המזל ניצלו.
התיק טופל על ידי עו"ד מיטל אילן מפרקליטות מחוז מרכז (פלילי).