2 צפייה בגלריה
חיסון קורונה במחסום קלנדיה
חיסון קורונה במחסום קלנדיה
חיסוני קורונה במחסום קלנדיה
(צילום: AFP)
הרשות הפלסטינית הודיעה היום (שבת) כי תשיב את ההגבלות לציבור הפלסטיני בגדה המערבית בעקבות העלייה המשמעותית בתחלואת הקורונה בעקבות התפשטות המוטציה הבריטית. בימים האחרונים חצה רף המאומתים ברשות מדי יום את קו האלף.
במסגרת ההגבלות החדשות, שעליהן הודיע ראש הממשלה הפלסטיני מוחמד אשתייה, הוחלט בין היתר על איסור תנועת כלי רכב בכל יום החל מ-19:00 בערב ועד 6:00 בבוקר למחרת, סגר כללי בסופי שבוע ואיסור כניסה של ערביי ישראל לשטחי הרשות הפלסטינית. חנויות שאינן חיוניות ייסגרו בכל ערב.
עוד נקבע כי ייאסר קיום חתונות וסוכות אבלים. כמו כן, ייאסר מעבר תושבים בין מחוזות - כולל העיר ירושלים. בנוסף, הוחלט כי משרדים ממשלתיים, מקומות בילוי בהם בתי קפה ומסעדות, אוניברסיטאות ומכוני מחקר יפעלו בתפוסה של 50%.
2 צפייה בגלריה
חיסון קורונה במחסום קלנדיה
חיסון קורונה במחסום קלנדיה
חיסוני קורונה במחסום קלנדיה
(צילום: AP)

ההנחיות יכנסו לתוקף החל ממחר ויהיו בתוקף בשלב זה למשך 12 ימים. אשתייה התייחס גם לחיסונים וציין כי אספקתם התעכבה בגלל סיבות שלא תלויות ברשות. המשלוח הראשון של החיסונים צפוי להגיע בשבוע הראשון של מרץ.
בשבוע שעבר הודיע משרד הבריאות הפלסטיני כי ישראל תחסן 100 אלף פועלים שעובדים בשטחה. הסיכום עם רמאללה הושג בעקבות פגישה של הדרגים המקצועיים הבוקר בין צמרת משרדי הבריאות הישראלי לפלסטינים.
משרד הבריאות הפלסטיני ביקש מהנוכחים במפגש, בהם פרופ' חזי לוי, ד"ר שרון אלרעי פרייס ופרופ' נחמן אש, להכיר בתעודת המתחסן הפלסטינית - וסוכם לשתף פעולה ברמה המקצועית כדי למנוע את הפצת המוטציות של הקורונה.
סוגיית חיסון הפלסטינים שעובדים בישראל נמצאת על השולחן כבר זמן מה בעקבות לחץ מצד הרשות הפלסטינית, שהבהירה כי אין הגיון אפידמיולוגי שאותם עובדים שחוצים מדי יום משטחי הרשות לשטח הישראלי (אך גם ביהודה ושומרון - א"ל) לא יחוסנו. כעת נותר לקבל את אישור הדרג המדיני. על פי גורמים ישראליים, יש נכונות חיובית לסייע בהיבט הזה והנושא נמצא בבחינה.