3 צפייה בגלריה
טופז לוק עם בנימין נתניהו
טופז לוק עם בנימין נתניהו
טופז לוק עם בנימין נתניהו
(צילום: EFP)
טופז לוק וראובן עזר, יועציו של ראש הממשלה, נקנסו הערב (ג') ב-5,000 ש"ח לאחר שהפרו את הנחיות הבידוד עם שובם מארצות הברית. לוק תועד בהפגנה בבלפור, ועזר - סגן ראש המטה לביטחון לאומי - נצפה ביום שישי האחרון כשהוא מפר בידוד בזמן שערך קניות בסופרמרקט במבשרת ציון.
לוק צייץ הערב בטוויטר: "יום אחרי שחזרתי מהביקור ההיסטורי בוושינגטון, עברתי חקירה אפידמיולוגית ובסיומה (בגלל ששהינו בקפסולה מבודדת) התבקשתי להיות בסגר ולא בבידוד. עדיין, בשל ההנחיות שהשתנו תוך כדי - הודעתי שאשלם את הקנס".
שלשום טען לוק בפני מקורביו כי ההנחיות שקיבל השתנו כמה פעמים, אך הודה שהיה "צריך להקפיד יותר". לוק ציין כי הוא "מתנצל שהפכו אותי לכלי ניגוח בראש הממשלה, ובכל מקרה אשלם מיוזמתי את הקנס".
3 צפייה בגלריה
עופר גולן וטופז לוק הפגנה בלפור ירושלים
עופר גולן וטופז לוק הפגנה בלפור ירושלים
עופר גולן וטופז לוק בהפגנה בבלפור
(מתוך הטוויטר של יואב גלזנר)
לוק טס בשבוע שעבר עם משלחת ראש הממשלה לוושינגטון, ועל פי הנחיות משרד הבריאות אמור היה להימצא בבידוד ביתי עד ליום שני בבוקר. במוצאי שבת נקראו חברי המשלחת להגיע בכלי רכב למשרד ראש הממשלה ולהיבדק במתחם היבדק וסע. קריית הממשלה מרוחקת מכיכר פריז, שהייתה חסומה לאורך הערב לתנועת כלי רכב בגלל ההפגנה.
ביום א', נזכיר, תועד לוק באזור שבו מחו אלפי בני אדם מול מעונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ברחוב בלפור בירושלים. כמה מפגינים זיהו את לוק ואת דובר משפחת נתניהו עופר גולן בכיכר פריז, סמוך ל"מכחישי קורונה" שהניפו בין היתר שלטים "לא קורונה - דיקטטורה".

3 צפייה בגלריה
ראובן עזר
ראובן עזר
ראובן עזר
לאחר מכן עזבו לוק וגולן את המקום בהליכה לכיוון רחוב רמב"ן. אנשי תנועת "קומי ישראל" אמרו כי "לוק נתפס בכיכר פריז מפר בידוד ומסכן את בריאות הציבור". לטענת תנועת המחאה, "לוק נתפס מביים סצנה של הפגנה נגד הקורונה על מנת לבסס את הקמפיין השקרי והמסית של מפגינים 'מפיצי 'מחלות', קמפיין שהוביל לניסיון דריסה של מפגינים. אנחנו קוראים למשטרה לטפל באירוע במלוא חומרת הדין".
מהליכוד נמסר בתגובה על האירוע כי "טופז לוק הגיע לבצע בדיקת קורונה בירושלים על פי ההנחיות שקיבל ממשרד הבריאות עם שובו מהמשלחת לוושינגטון, ולאחר מכן שב לביתו. עופר גולן לא נמצא בבידוד".
בנוסף, הערב הגישו לוק וגולן תביעת דיבה נגד אהוד ברק, העיתונאי אורי משגב ורוית נאור, לאחר שאלה האשימו אותם ויועצים נוספים בבימוי של הפגנה במסגרת ההפגנות בבלפור.
בתביעה, על סך 420 אלף שקלים, נטען כי "הנתבעים החליטו לפרסם עלילת כזב על התובעים והציגו תיאוריית קונספירציה לפיה התובעים 'שתלו' מפגינים בהפגנה וביימו אותם במטרה להפיץ פרסומי כזב. בפועל, לא שתלו התובעים איש ולא ביימו איש. הם לא הכירו את המפגינים שפגשו והם צילמו את אותם מפגינים כפי שכל אדם יכול היה לצלם אותם".
עוד נכתב כי "הנתבעים ידעו היטב, כי פרסומיהם מהווים עלילת כזב והם הפיצו אותם רק בשל רצון לפגוע במחנה הפוליטי אליו משתייך ראש הממשלה ומתוך הנחה כי שמם הטוב של התובעים הוא הפקר, כי מותר לנתבעים להפיץ שקרים וכי לא יידרשו לתת את הדין בשל כך.
"אלא שהתובעים אינם מוכנים לעבור לסדר היום על הפגיעה בשמם הטוב והם מגישים תביעת לשון הרע זו, כדי שבית המשפט יקבע כי הנתבעים פרסמו עלילת כזב ויחייב אותם בפיצויים הולמים".


"פוגע באמון הציבור"

כמו כן, בישיבת הממשלה אמרה השרה אורית פרקש-הכהן (כחול לבן): "אני מודאגת מהדוגמה האישית שאנחנו צריכים לתת לציבור על ההנחיות שאנחנו מעבירים, על עצמנו על היועצים שלנו. כשאני קוראת כתבות על יועצים כאלה ואחרים שמפרים בידוד - זה לא נכון לנו כממשלה, לא נותן דוגמה אישית ופוגע באמון הציבור".
על כך השיב נתניהו: "מכיוון שהדברים הופנו אליי, אני חושב שכולם צריכים ללמוד את ההנחיות של משרד הבריאות ולהקפיד עליהן ולאכוף אותן בצורה שוויונית. רואים את זה בהנחיות על אכיפת ההפגנות. עכשיו פתאום כולם מתעוררים מול אדם אחד. כל מי שהפר בידוד צריך לשלם קנס אבל אסור שתהיה אכיפה בררנית, יהודים ערבים, ושמאל ימין".
פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, התייחס אתמול לסוגיית הפרת הבידוד בריאיון לאולפן ynet, ואמר כי הוא ואנשי משרד הבריאות מתכוונים לאכוף ולהעניש ככל שיידרש.
"זה לא משנה מי הבן אדם. הפרת בידוד זו הפרה חמורה מאוד, אולי אפילו הפצת מחלה", אמר. "יש על זה גם עונש פלילי. לא תהיה כאן הנחה. אנשי ציבור ככל העם – כולם אותו דבר. בידודים, הסתגרות בבית, ענישה, אכיפה וגם ענישה פלילית אם צריך. לא צריך לעשות כאן שום הנחה. לא למשלחת ולא לכל מי שהפר את הבידוד".