שבועיים לאחר שאושפז בבית החולים שיבא אחרי שחלה בקורונה, נמסר היום כי חל שיפור משמעותי במצבו של ח"כ דוד ביטן. משיבא עדכנו בנוסף כי ביטן נותק ממכונת לב-ריאה (אקמו), שאליה היה מחובר במהלך השבועיים האחרונים.
1 צפייה בגלריה
דוד ביטן
דוד ביטן
ח"כ דוד ביטן
(צילום: אבי מועלם)
"חבר הכנסת חש בטוב וממשיך להיות מאושפז בטיפול נמרץ קורונה", הוסיפו משיבא. משפחתו של חבר הכנסת מהליכוד אמרה כי היא "מודה לצוות הרפואי על הטיפול המסור ובכלל לכולם על התפילות הרבות להחלמתו של דוד".
ביטן נדבק לפני שלושה שבועות בנגיף, ומאז 8 בדצמבר הוא מאושפז בשיבא שבתל השומר. לאחר הגעתו לבית החולים הוגדר מצבו כקשה אך יציב. ביטן הגיע לשיבא כשהוא סובל מפגיעה בריאות, אך בדומה לבתי חולים אחרים - ובעקבות לקחים שהופקו מגל הקורונה הראשון - הוחלט לעכב את חיבורו לאקמו על מנת לתת לריאותיו הזדמנות להשתקם ולהתחזק באופן טבעי.
לאחר אשפוזו מסרה משפחתו כי בימים שקדמו לכך הוא טופל בביתו, היה חיוני ולא הראה סימני מצוקה. "בעקבות ירידה מסוימת במדד החמצן בדם החליטה המשפחה, בהתייעצות עם רופא, להעבירו לבית החולים לטיפול צמוד יותר", ציינו קרוביו.
ביטן התבשר כי נמצא חיובי לנגיף הקורונה לפני שלושה שבועות. זאת לאחר שהשתתף בטקס קבלת פנים למאות עולים מאתיופיה, יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נתניהו, שר הביטחון בני גנץ, שר החוץ גבי אשכנזי ובכירים נוספים.