בעקבות הפרסום ב-ynet: מפקד בסיס סיירים שפט הערב (שלישי) את זוג הלוחמות שנשלחו ל-20 ימי מאסר בעקבות טענה שהתנשקו בחדר המגורים - והקל משמעותית על העונש שלהן - נזיפה במקום 20 ימים בכלא הצבאי.
במסגרת המשפט החוזר שנערך לשתיים בעקבות הסעירה שחולל הפרסום ב-ynet, מפקד בסיס סיירים אל"מ רועי שטרית, נזף בהן וביטל בכך את עונש המחבוש שלהן. מחר תתקבל החלטה האם להשאיר את הדחת המפקדת בין השתיים על כנה.
אתמול הוחלט בצה"ל על משפט חוזר לבנות הזוג הלוחמות לאור הביקורת שהתעוררה אחרי חשיפת המקרה ב-ynet ובהתערבות גורמים מהפרקליטות הצבאית, היוהל"ם וזרוע היבשה.
שתי הלוחמות, בהן מפקדת, קיבלו 20 ימי מחבוש בטענה שהפרו את פקודת השילוב הראוי בכך שנגעו זו בזו בחדר המגורים שבבסיס - פעמיים בחודש האחרון. השתיים טוענות כי כלל לא התנשקו.
מדובר צה"ל נמסר הערב כי "בתחילת השבוע נשפטו בדין משמעתי שתי מפקדות בבסיס הכשרת הגנת הגבולות לאחר שנמצאו בסיטואציה אינטימית במגורים בבסיס. על המפקדות נגזר עונש התראה והופעל עונש מחבוש על תנאי של 20 יום, שהוטל עליהן בהליך קודם.
"לאור פנייה שנערכה בעניינן, נבחנו הליכי השיפוט בדין משמעתי. ההליכים בוטלו כיוון שהמפקדות נשפטו בגין הפרת פקודה שאינה רלוונטית למעשיהן. במקביל אושרה העמדתן לדין מחדש בפני מפקד בכיר יותר בדרגת אל"ם".
עוד נמסר כי "המפקדות הועמדו הערב לדין בפני מפקד בסיס ההכשרות בגין עבירה של התנהגות שאינה הולמת, הורשעו ונידונו לעונש של נזיפה חמורה. הן לא ירצו עונש של מחבוש".
אחת הלוחמות, שמשמשת סמלת במחלקה, סיפרה למשפחתה כי לפני כשלושה שבועות שכבה על מיטתה בחדר הסגל בנוכחות חברותיה ליחידה. על המיטה ישבה גם זוגתה המשרתת גם היא כלוחמת בבסיס. לטענתה, "לפתע נכנסה אחת הקצינות הזוטרות בבסיס, ראתה ששתינו על מדים, קרובות זו לזו אך לא במגע ובטח לא במגע אינטימי, והורתה לנו לגשת ולהישפט מיד אצל המג"ד".
לדבריה, "בחדר היו חיילות נוספות מהסגל שהעידו שלא היה שם פגם או דבר מביך בהתנהגות שלנו. שום דבר גם לא נעשה במקום פומבי בבסיס או מול הטירונים.
אביה של הסמלת כתב בתגובה מכתב נוקב לפרקליט הצבאי הראשי שרון אפק, לסגנו, לקצין פניות הציבור ולסנגוריה הצבאית, ודרש לבטל את העונש שקיבלו שתי הלוחמות. "על זה 20 בכלא?", טען. "גם בפקודת 'שילוב ראוי' הישן וגם בפקודת 'שירות משותף', אין כל עילה או חוק שתומך בעבירה שלכאורה נעברה או אוסר אותה - נשיקה".
ר', אמה של הסמלת תקפה אתמול באולפן ynet: "האם צריך לקחת ילדה בת 20 ולהכניס אותה לכלא כי העזה לגעת בבת הזוג שלה? מה קורה לנו? אני לא יכולה להתעלם מכך שהבת שלי שייכת לקהילה הלהט"בית. אנחנו גאים בה ואוהבים אותה ואת בת הזוג שלה. אני תוהה אם העניין הזה קשור, אני מקווה שלא - אבל לא יכול להתעלם מכך. אנחנו מרגישים מאוד קשה".
הפרסום חולל סערה גם במערכת הפוליטית, ובין היתר היה זה יו"ר מרצ, חבר הכנסת ניצן הורוביץ, שטען כי "הסיפור מעלה ריח של להט"בופוביה". לדבריו, "לפי הדברים שפורסמו, בנות הזוג לא נהגו באופן שמצדיק עונש כה חריף. גם בני זוג או בנות זוג מאותו מין רשאים להפגין גילויי חיבה - זה חלק מהחיים כיום וגם בצה"ל. אני קורא לצבא לבדוק את העניין". חברי כנסת נוספים התבטאו בגנות העונש, וכך גם אגודות וארגונים של קהילת הלהט"ב.