מאות מוסדות חינוך חרדיים נפתחו הבוקר (ראשון) - למרות האיסור - בהתאם להוראת הרב קניבסקי. יש לציין כי לא מדובר הפעם רק בפלגים חרדיים קיצוניים, אלא של הזרם החרדי המרכזי. בין מוסדות החינוך שנפתחו - תלמודי תורה (שמקבילים לבתי ספר יסודיים בחינוך הממלכתי), ישיבות קטנות (שמקבילות לתיכון) וגם מעט ישיבות גדולות (לימודים על-תיכוניים). עד כה לא ידוע על אכיפה משטרתית נגד המוסדות שנפתחו בניגוד להנחיות.

6 צפייה בגלריה
בניגוד להנחיות ילדים בדרך לבית ספר בביתר עילית ירושלים
בניגוד להנחיות ילדים בדרך לבית ספר בביתר עילית ירושלים
(צילום: שלו שלום, משה מזרחי)
כתב ynet אלישע בן קימון הותקף הבוקר בעת ששידר מהעיר החרדית ביתר עילית. על הצוות, ששידר ברחוב רבי עקיבא בעיר, התנפל אברך, כיסה את המצלמה, קילל וגידף. הוא צעק "תלכו מפה, רשעים, גסטפו". למרות שניסו להרגיעו, מיד התגודדו סביב הצוות עשרות אברכים, אחד מהם ירק על בן קימון ועל צלם ynet וקילל אותם. למקום הוזעקה משטרה, ובחסותה הצוות הונס מהמקום.
על פי החלטת הממשלה, כמה ערים "אדומות-בוהקות" הוכרזו כאזורים מוגבלים וההגבלות בהן יימשכו עד יום רביעי השבוע. מדובר בבני ברק (מרחוב ז'בוטינסקי ודרומה), מודיעין עילית, ביתר עילית, אלעד, היישוב החרדי רכסים שבצפון וכמה שכונות בירושלים (רמת שלמה, רמת אשכול, מעלות דפנה ומטרסדורף).
6 צפייה בגלריה
ביתר עילית
ביתר עילית
בינתיים לא ידוע על אכיפה. שוטר ליד תלמוד תורה פעיל בביתר עילית
(צילום: שלו שלום )
6 צפייה בגלריה
ביתר עילית
ביתר עילית
תלמידים בביתר עילית, הבוקר
(צילום: שלו שלום )
6 צפייה בגלריה
ביתר עילית
ביתר עילית
מוסדות חינוך פתוחים בביתר עילית
(צילום: שלו שלום )
6 צפייה בגלריה
סנדריה ירושלים
סנדריה ירושלים
ילד בדרך לבית ספר חרדי בירושלים
(צילום: משה מזרחי )
באותן רשויות אושרה פתיחת גני ילדים, למרות נתוני התחלואה. המנהיג החרדי הבכיר הרב חיים קניבסקי הורה עם זאת כי גם תלמודי תורה ייפתחו - למרות האיסור על פתיחת בתי ספר יסודיים.
בעיר ביתר עילית נפתחו הבוקר מספר תלמודי תורה, אך יש לציין כי מספר לא קטן מהם נשארו סגורים. לטענת העירייה, כמו בסגר הקודם, מדובר במוסדות פרטיים.
בבית שמש, בה מתגוררים חרדים רבים, דיווחו הבוקר כי תלמידי הגנים חזרו הבוקר החל משעה 7:45 ללא תקלות. ראש עיריית בית שמש עליזה בלוך, מסרה כי "בשמחה ותוך הקפדה על נהלי משרד הבריאות חזרו היום ילדי הגן בעיר ללימודים. צוותי החינוך המתינו בפתח עם חיבוק וירטואלי חם. זה כמעט כמו לפתוח שנה. אין לי ספק שיחד נמשיך להקפיד על הנהלים ורק יחד ננצח את הקורונה".
בעקבות דברי הרב קניבסקי, קרא אמש ראש הממשלה בנימין נתניהו לציבור החרדי ולמנהיגיו לא לפתוח את תלמידי התורה. "הלכנו בהתאם להמלצת צוות הבריאות לפתוח את הגנים בערים האדומות. בפירוש אמרנו שלא צריך לפתוח מעבר לזה", אמר ראש הממשלה בתדרוך.
תושבים בבני ברק זועמים על החלטת הממשלה להשאיר מספר ישובים חרדיים תחת סגר, בעוד שאר המשק נפתח בצורה חלקית. הבוקר פנו תושבים למובילי מחאת הדגלים השחורים וביקשו להצטרף למחאה נגד נתניהו. בדגלים השחורים אישרו ל-ynet כי מאות דגלים ייצאו עוד היום לבני ברק, ואף סיפרו כי נפתחו כבר חמש קבוצות וואטסאפ של הדגלים השחורים בעיר.

אחד התושבים בבני ברק אמר ל-ynet: כי "יש כעס אדיר על נתניהו ויש תחושה שהוא מפקיר אותנו ועושה סגר רק על חרדים. איך קרה שערים אדומות, ערים ליכודיות יצאו מהסגר, ורק אצלנו החרדים ממשיכים עם זה אחרי שבועיים קשים? תושבי בני ברק והציבור החרדי לא ישכבו יותר בשביל נתניהו על הכביש".
שלמה קליין, תושב בני ברק, אמר: "הגיע הזמן שהציבור החרדי יעיף את נתניהו מהשלטון כי שמרנו עליו כל השנים והוא עושה לנו דווקא. כל הסגרים תמיד על החרדים ועל הערים החרדיות, כל ההגדרות של ערים אדומות וירוקות זה נגד החרדים. זה לא קשור לנתוני תחלואה, כי זה סגר שלישי כבר, יש אצלנו צפיפות של 50 איש שגרים בבניין וצריך לדעת לטפל בזה בצורה מיוחדת, אבל נתניהו במקום לטפל בבעיה מתעסק בלמסור הצהרות לתקשורת. הכי קל להפיל הכל על החרדים ונמאס, פשוט נמאס".
הבוקר, יותר מחודש אחרי סגירת גני הילדים, הם נפתחו מחדש באופן חלקי ברוב הרשויות בארץ - כחלק מהשלב הראשון של היציאה מהסגר השני. אבל היציאה הפעם צפויה להיות ארוכה במיוחד, והגבלות רבות עדיין בעינן. לצד זאת, עולה כאמור דילמת האכיפה בערים החרדיות.