סבא וסבתא מאזור הנגב (בני 73 ו-47 בהתאמה) נעצרו אמש (יום א') בחשד למעורבות במותה של נכדתם בת השנה וחצי, לאחר שהוריה נעצרו בשבוע שעבר בחשד לתקיפתה וגרימת מותה.
השניים, משבט אבו סבית, חשודים בשיבוש מהלכי משפט ובהשגחה ברשלנות. בית משפט השלום בבאר שבע האריך היום בארבעה ימים את מעצרם.
1 צפייה בגלריה
אילוס אונס התעללות ילד ילדה ילדים אונס/התעללות
אילוס אונס התעללות ילד ילדה ילדים אונס/התעללות
לאחר מעצר ההורים, נעצרו גם הסבא והסבתא. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
עורך הדין עידו פורת, שמייצג את הסב, טען כי אין ראיות שמרשו מעורב בצורה כלשהי בחבלה שנגרמה לתינוקת. "הוא עצור מסיבה אחת - להפעיל לחץ על המשפחה", טען עורך הדין. "הם (המשטרה - א"ק) חושבים שאם ההורים יראו את הסבתא ואת הסבא עצורים אולי מישהו יבכה ויגיד - 'אני עשיתי'".
השופטת שרה חביב האריכה את מעצרם ואמרה כי אינה שותפה להערכה ולהתרשמות כי מעצרם נועד לקדם מטרות זרות לחקירה או להפעיל לחץ על בני משפחה אחרים.
הפעוטה הובהלה בשבוע שעבר לבית החולים סורוקה כשהיא סובלת מחבלות קשות. בעקבות דיווח של בית החולים, שוטרי תחנת ערוער עצרו את האם, צעירה בת 20, בחשד שגרמה לחבלה והשגיחה עליה ברשלנות.
לאחר מכן נעצר גם האב (21) בחשד לאותן עבירות. בחקירתם הכחישו השניים את המיוחס להם. ואולם לפי חוות הדעת של בית החולים, החבלות שעל גופה של הפעוטה לא קרו בעקבות תאונה. ביום חמישי האחרון, כשהוארך שוב מעצרם של ההורים, הם התבקשו להגיע לבית החולים לאחר שנקבע מוות מוחי לבתם.
השופטת שרה חביב האריכה את מעצרם של השניים וציינה כי "מדובר בחבלות חמורות שנמצאו בגופה של פעוטה בת שנה וחצי, בתם של החשודים. הקטינה במצב רע ואף קריטי, והחשודים שניהם נדרשים לבית החולים". בהמשך כאמור נקבע מותה של הפעוטה - והחשד כלפי ההורים השתנה.
עו"ד אייל אביטל המייצג את האם מסר: "מרשתי מכחישה כל קשר לאלימות כלפי בתה. מהארכות המעצר אני מבין שלמשטרת ישראל אין שום ראיה או אבק ראיה, שלפיהן הלקוחה שלי או בעלה הכו את הפעוטה, אלא מדובר בתחושות והשערות שלא מגובות באף ראיה אמיתית".