הסתדרות האחיות הודיעה היום (רביעי) על שביתה במתכונת חירום החל מיום שני הקרוב, 20 ביולי. זאת בהמשך לסכסוך העבודה שעליו הכריזו בגלל מחסור חמור בתקנים לאחיות ואחים בבתי החולים, ואיומי השביתה שפורסמו לראשונה ב"ידיעות אחרונות" וב-ynet.
3 צפייה בגלריה
האחים והאחיות מאיימים להפסיק את עבודתם
האחים והאחיות מאיימים להפסיק את עבודתם
אחים ואחיות מאסף הרופא
(צילום: יובל חן )
הפתיחה המחודשת של מחלקות הקורונה בעקבות התפרצות הגל השני, במקביל לפעילות בחדרי המיון לחשודים שנדבקו בנגיף וכניסתן של אחיות רבות לבידוד – החמירו באופן משמעותי את מצוקת כוח האדם שעימה התמודדו האחיות עוד לפני המשבר בחצי השנה האחרונה.
בהודעת השביתה, שאותה שלחה יו"ר הסתדרות האחים והאחיות בישראל אילנה כהן למנהלי בתי החולים, מנהלי קופות החולים ומשרד הבריאות, נכתב כי הצעד מגיע "מתוך אחריות לאומית ועל מנת לעצור את הקריסה של מערך האחים האחיות ולהציל חיי אדם".
3 צפייה בגלריה
אילנה כהן בדיון על המו"מ עם הסתדרות האחיות
אילנה כהן בדיון על המו"מ עם הסתדרות האחיות
יו"ר הסתדרות האחים והאחיות אילנה כהן
(צילום: מוטי קמחי)
עוד כותבת אילנה כהן כי "נראה שבמבחן המעשה משרד האוצר אינו עושה די כדי להעמיד את חיי האדם ובריאות העם בראש סדר העדיפויות, ועל כן לצערנו לא נותרה בידינו הברירה אלא לנקוט בצעדים ארגוניים, בטרם נאלץ להתמודד עם החלטות בלתי מוסריות ובלתי אנושיות - למי לתת טיפול הולם ולמי לא. אובדן היכולת להעניק טיפול הולם לאזרחי ישראל, יעלה בחיי אדם רבים – ואיננו מוכנים להיות חלק מהתנהלות זו.
"אנו האחים והאחיות החלטנו לעשות מעשה ולנקוט בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותנו על מנת למנוע פגיעה ואבדות בנפש, להפסיק את ההידרדרות אל מול הקורונה ולהימנע מ'יום הכיפורים' הצפוי של מערכת הבריאות הציבורית".
3 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה בשיבא
מחלקת קורונה בשיבא
מחסור בתקנים. מחלקת קורונה בשיבא
(צילום: AFP)
שלשום נפגשו נציגי הסתדרות האחים והאחיות עם מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי כדי למצוא פתרון למצוקה. בהסתדרות מפנים אצבע מאשימה כלפי משרד האוצר, שלא מתקצב הוספת תקנים בבתי החולים.
על פי נתוני משרד הבריאות מתחילת השבוע, 759 אחיות שהו בבידוד. לשם השוואה, חודש בדיוק לפני כן מספר האחיות ששהו בבידוד עמד על 124 בלבד – עלייה של יותר מ-500%. המשמעות: הנטל נחלק בין פחות אחיות, אך מספר המחלקות המתופעלות, כמו גם מספר החולים, עולה.