לבית המשפט המחוזי בחיפה הוגש הבוקר (יום ב') כתב אישום נגד חביב אחמד אבו חביב, בן 41 מעכו, בגין השתתפות בשני אירועי לינץ' בעיר בזמן המהומות בערים המעורבות בתחילת מבצע שומר החומות בחודש שעבר. בגין אחד מהמעשים הוא מואשם בניסיון רצח כמעשה טרור.
שני האירועים התרחשו בלילה שבין 12 ל-13 במאי. מהאישום עולה כי הקורבן הראשון, מרדכי כץ, תושב עכו בעל חזות דתית, היה בדרכו לביתו לאחר שהשתתף בתהלוכה בעיר וחש סכנה.
3 צפייה בגלריה
ניסיון הלינץ' במרדכי כץ בעכו בזמן מבצע שומר החומות
ניסיון הלינץ' במרדכי כץ בעכו בזמן מבצע שומר החומות
אבו חביב מניף את האבן
3 צפייה בגלריה
ניסיון הלינץ' במרדכי כץ בעכו בזמן מבצע שומר החומות
ניסיון הלינץ' במרדכי כץ בעכו בזמן מבצע שומר החומות
כץ מוטל על הכביש
"בעוד המתלונן רץ ברחוב, הנאשם אשר הבחין בו ואחז כבר בשלב זה באבן שגודלה כגודל כף ידו, נטל אבן נוספת מהכביש, רץ לעברו, ומטווח קצר של כשני מטרים הטיח את האבן לאזור ראשו של המתלונן", נטען. "באותו זמן ממש יידה אחד מהמתפרעים הערבים, שזהותו אינה ידועה למאשימה, אבן נוספת לעברו של המתלונן. כתוצאה מפגיעת האבנים, שלפחות אחת מהן פגעה בראשו, נפל המתלונן על הקרקע מיד.
"בעוד המתלונן שרוע על הקרקע, עמד הנאשם מעל המתלונן ויידה לעברו אבן נוספת, ובמקביל שישה מהמתפרעים הערבים היכו את המתלונן באמצעות אבנים, מקלות ובעיטות בכל חלקי גופו ובעיקר בפלג גופו העליון".
3 צפייה בגלריה
חביב אחמד אבו חביב המואשם בניסיון רצח בלינ'ץ בעכו
חביב אחמד אבו חביב המואשם בניסיון רצח בלינ'ץ בעכו
אבו חביב בבית המשפט. "עמד מעל המתלונן ויידה לעברו אבן"
כץ חולץ לבסוף על ידי אזרחים וקצין משטרה שירה באוויר, ובעוד התוקפים בורחים, יידה אבו חביב אבן נוספת לעברם. בגין מעשים אלה הוא מואשם בעבירה של מעשה טרור של ניסיון רצח.
בהמשך אותו ערב, טוענת הפרקליטות, השתתף אבו חביב בהתפרעות ובתקיפת רכבו של מור ג'נאשווילי. בכתב אישום מצוין כי מתפרעים ערבים יידו אבנים לעבר מכת"זית משטרתית וחסמו את נתיבי הנסיעה באמצעות רהיטים וחפצים שונים.

"בעוד הנאשם נמצא במקום ואוחז בידיו אבנים רגמו הצעירים באבנים את הרכב, הנהג איבד שליטה על הרכב והתנגש בחומה במקום", נכתב. "לאחר מכן נמלט הנהג מהרכב והוכה קשות על ידי המתפרעים במקום. רק לאחר הגעת כוחות משטרה נמלט הנאשם מהמקום".
בגין מעשים אלה מואשם אבו חביב בניסיון לפציעה בנסיבות מחמירות, ובעבירה של התפרעות. האירועים המיוחסים לו נחקרו על ידי היחידה המרכזית במחוז חוף במשטרה ושב"כ. כתב האישום הוגש על ידי פרקליטות מחוז צפון.
במשטרה אמרו היום כי יחד עם השב"כ הם "רואים בחומרה כל אירוע טרור בו מעורבים אזרחים ישראלים, וינקטו כל אמצעי העומד לרשותם על מנת למנוע ולמצות את הדין עם המעורבים בפרעות שאירעו ברחבי הארץ בחודש שעבר".