אבנים, שחזור תמונות ואיתור מסלול: ימים אחדים לאחר שבמשטרה ובשב"כ הודיעו כי פענחו את הרצח של יגאל יהושע בלינץ' שאירע בחודש מאי בלוד, ושעות לאחר שהוגשו כתבי אישום נגד שישה ערבים ופלסטיני מהגדה בגין רצח בנסיבות מחמירות ועבירות נוספות בהן "מעשה טרור בצוותא ושיבוש מהלכי משפט", פרטים נוספים חושפים כיצד הגיעו החוקרים אל הנאשמים.
3 צפייה בגלריה
יגאל יהושע נהרג מיידוי אבנים בלוד
יגאל יהושע נהרג מיידוי אבנים בלוד
יגאל יהושע, תיעוד הרצח והאבנים
(צילום: דוברות המשטרה)
ראשית מתברר כי המשטרה איתרה את הזירה רק בחלוף כמה ימים מהרצח. עוד התגלה כי יהושע נשא עמו אקדח - שאותו לא הספיק לשלוף מול הפורעים שפגעו בו.
כשחוקרי ימ"ר מרכז בפיקודו של דרור עבדה הגיעו אל רכבו של יהושע בבניין שבו גר, כלל לא היה ברור כיצד התרחש האירוע - ואם מדובר ברצח, אז היכן הזירה. צוות חקירה משותף ביחידה המרכזית של מחוז מרכז ושב"כ החלו בפעילות משותפת בניסיון להתחקות אחר רגעיו האחרונים של יהושע.

3 צפייה בגלריה
כרים בהלול כמאל דיף אללה יוסף אלקדאים חאלד חסונה  וליד אלקדאים איאד מראחלה אחמד דנון חשודים ב רצח לינץ' יגאל יהושע ב לוד
כרים בהלול כמאל דיף אללה יוסף אלקדאים חאלד חסונה  וליד אלקדאים איאד מראחלה אחמד דנון חשודים ב רצח לינץ' יגאל יהושע ב לוד
הנאשמים ברצח יהושע. "מניע לאומני-אידיאולוגי"
(צילום: תקשורת שב"כ )
תחילת החקירה התמקדה ברכבו, ששתיים משמשותיו נמצאו מנופצות. שתי אבנים גדולות אותרו במכונית, והן עתידות לסייע בהמשך לבלשים. בנוסף, החוקרים הבחינו במצלמה שהותקנה במכונית - אך לרוע המזל היא לא פעלה ולכן לא תיעדה את רגעי הפגיעה.
משה ברקתמשה ברקתצילום: אוהד צויגנברג
חוקרי ימ"ר מרכז פתחו בניסיונות לאתר את זירת הרצח, ועשו זאת באמצעות מכשיר הפוינטר שהיה ברכב ושנועד למנוע את גניבתו. הם איתרו את המסלול האחרון שבו נסע הרכב, והצליחו גם לאתר נקודות שבהן הוא האט את נסיעתו.
עם זאת, טרם התבררה התמונה המלאה. במקביל, האבנים שנמצאו ברכב נשלחו למעבדה לזיהוי פלילי על מנת לאתר את מקורן. בשלב מסוים הצליחו החוקרים לאתר את אולם האירועים הסמוך לזירת הנסיעה, שם זיהו באדניות שמוצבות במקום אבנים דומות שנמצאו גם ברכבו של יהושע.

3 צפייה בגלריה
הנאשמים בבית המשפט
הנאשמים בבית המשפט
הנאשמים בבית המשפט, היום
(צילום: יריב כץ )
מכך הסיקו החוקרים שהמעורבים ככל הנראה היו באולם, והשתמשו באותן אבנים כדי להשליכן על הרכב. ואכן, אחרי שאספו עשרות מצלמות אבטחה ברחובות הסמוכים, הם איתרו בדיוק את קטע הכביש שבו נסע יהושע עם השמשות המנופצות, וכך הצליחו לאתר גם את המקטע שבו כנראה נזרקו האבנים.
בשלב זה המשיכו החוקרים לאסוף את הסרטים והתמונות ממצלמות האבטחה. חשד החוקרים התגבר עוד יותר כשהבינו שמישהו ניסה לשחק במצלמות של אולם האירועים ולמחוק קטעים. לדברי החוקרים, הם הצליחו לשחזר את החלקים שניסו למחוק - ולאתר את אלה שניסו לשבש את החקירה.
12 ימים לאחר הרצח, בידי המשטרה היו כבר שלושה חשודים ראשונים. באמצעות מצלמות אולם האירועים ומצלמות ברחוב, הם הצליחו להגיע לעוד ארבעה. בהמשך כל השבעה קשרו את עצמם לאירוע, ארבעה אף שחזרו לעיני המצלמות את המקרה.
היום, כאמור, הוגשו כתבי האישום נגד השבעה - שישה ערבים מלוד ופלסטיני מהגדה. האישומים מייחסים להם רצח בנסיבות מחמירות של מעשה טרור בצוותא, מעשה טרור של יידוי אבן לעבר כלי תחבורה בצוותא, חבלה במזיד ברכב ממניע גזעני, שיבוש מהלכי משפט בצוותא, ושהייה שלא כדין בישראל, כל אחד על פי חלקו.
במחוז מרכז לחצו מאוד לפענוח המקרה, שהיה הרצח הראשון בפרעות. מפקד מחוז מרכז, ניצב משה ברקת, קיים שלוש הערכות מצב בכל שבוע לצוותי החקירה, שם דווח על התקדמות החקירה - עד למעצר של כל שבעת הנאשמים.