באטלנטה מזועזעים ממותה של ילדה בת שמונה, שנורתה למוות בשבת בערב. המשטרה הודיעה שתעניק פרס של 10,000 דולר למי שימסור מידע שיסייע למצוא לפחות שני אנשים שפתחו באש לעבר המכונית שבה הייתה הילדה, סקוריאה טרנר, ליד אחד ממוקדי ההפגנות האחרונות בעיר.
אמש חזרו השוטרים לזירה שבה נורתה טרנר כדי לחקור ירי נוסף שהיה במקום. באותו ירי נהרג אדם אחד ועוד שניים נפצעו. ראש העיר אטלנטה, קישה לאנס בוטומס, קראה לצדק עבור סקוריאה במהלך מסיבת עיתונאים נרגשת לצד אמה של הילדה שנהרגה.
4 צפייה בגלריה
ארה"ב ג'ורג'יה אטלנטה סקוריאה טרנר בת שמונה נורתה למוות
ארה"ב ג'ורג'יה אטלנטה סקוריאה טרנר בת שמונה נורתה למוות
הילדה בת ה-8 שנהרגה
"יריתם והרגתם תינוקת", אמרה ראש העיר. "ולא היה רק יורה אחד, היו לפחות שניים. אתם לא יכולים להאשים את השוטרים". היא הדגישה שמי שאחראים למותה של הילדה הם לא השוטרים אלא "חברי הקהילה שיורים אחד על השני".
"יש מפגינים שקטים ברחבי העיר וברחבי המדינה, אני מצדיעה להם ומודה להם על כך שהם שקטים, ועל כך שהם מכבדים את חייהם של אנשים רבים כל כך שנהרגו באמריקה בגלל חוסר צדק", אמרה ראש העיר בוטומס. "אבל הירי הרנדומלי הזה, של 'המערב הפרוע', חייב להיפסק. זה חייב להיפסק".
"אתם לא יכולים לומר שזה קשור לרפורמה במשפט הפלילי. זה קשור לאנשים שנושאים נשק ויורים על מכונית שבה יש בת 8, ובשביל מה? מספיק", אמרה ראש העיר. על רקע המחאה של תנועת Black Lives Matter היא הוסיפה: "אם אתם רוצים שאנשים ייקחו אותנו ברצינות ואתם לא רוצים שנאבד את התנועה הזאת אסור לנו לאבד אחד את השני".
4 צפייה בגלריה
ארה"ב ג'ורג'יה אטלנטה סמוך לזירת הירי שבה נהרגה סקוריאה טרנר
ארה"ב ג'ורג'יה אטלנטה סמוך לזירת הירי שבה נהרגה סקוריאה טרנר
סמוך לזירה שבה נהרגה הילדה
(צילום: EPA)
הירי היה סמוך לסניף של רשת וונדי'ס, שבקרבתו נורה למוות ב-12 ביוני העצור השחור ריישרד ברוקס. הוא נכשל בבדיקת שכרות, ברח מהמשטרה ונורה על ידי שוטר לבן - שהואשם ברצח שלו. הסניף הוצת אחרי האירוע, והאזור הפך מאז לאחד ממוקדי ההפגנות נגד האלימות המשטרתית בארה"ב. ברחבי ארה"ב, נזכיר, פרץ גל מחאה גדול בעקבות מותו של העצור השחור ג'ורג' פלויד.
ראש העיר בוטומס אמרה במסיבת העיתונאים שהיו כמה הפגנות באזור שבו נהרג ברוקס, ושמפגינים חסמו כבישים. בשבת בערב נאמר לה שהוצבו מחסומים באזור.
סקוריאה נהרגה ב-4 ביולי במהלך ערב אלים באטלנטה. לפחות 23 איש נפגעו בתקריות ירי שהיו בעיר. חוץ מסקוריאה נהרגו בשבת בערב עוד שלושה בני אדם מירי באטלנטה. מושל ג'ורג'יה, בריאן קמפ, התייחס לאירועי הירי ואמר שמדובר ב"הפקרות מזעזעת ובלתי מקובלת".
המושל קמפ אמר שצריך להגן על אזרחי ג'ורג'יה - כולל על האנשים במדים - מפשע ואלימות. "בשעה שאנחנו מוכנים לסייע למנהיגים מקומיים בהחזרת השקט והסדר אנחנו לא נהסס לנקוט צעדים בלעדיהם", הבהיר המושל.
4 צפייה בגלריה
ריישרד ברוקס נורה למוות ירי בידי שוטרים ב אטלנטה ג'ורג'יה ארה"ב
ריישרד ברוקס נורה למוות ירי בידי שוטרים ב אטלנטה ג'ורג'יה ארה"ב
ריישרד ברוקס, שנורה למוות בחודש שעבר
(צילום: EPA)
הרשויות אמרו שבזמן הירי הייתה סקוריאה עם אמה ועם אדם נוסף שנהג ברכב, סמוך לאזור ההפגנות. הנהג ניסה לנסוע דרך מחסומים שהוצבו בניגוד לחוק, כדי להגיע לחניון באזור. חמושים שחסמו את הכניסה לחניון פתחו באש לעבר הרכב. הנהג לקח את סקוריאה לבית החולים באטלנטה, אך הילדה מתה מפצעיה.
"היא הייתה רק בת שמונה", אמרה אמה, שרמיין טרנר. "היא הייתה בטיק-טוק ורקדה עם הטלפון שלה, בדיוק סיימה לאכול. אנחנו מבינים את התסכול על ריישרד ברוקס. אין לנו שום קשר לזה. אנחנו חפים מפשע. הילדה שלי לא התכוונה לפגוע". האב, סקורייה וויליאמסון, אמר שהילדה שלו רק רצתה להגיע הביתה כדי לפגוש את בני הדודים שלה. "אומרים שחיי השחורים חשובים. הרגתם מישהי משלכם", הוא אמר.
בוושינגטון אמרה קיילי מקנאני, דוברת הבית הלבן, שהדברים שהשמיע אביה של סקוריאה "שברו את לבה". היא הביעה תסכול מכך שהעיתונאים שאלו אותה "12 שאלות על דגל הקונפדרציה", אך לא שאלה אחת על אירועי הירי הקטלניים בסוף השבוע באטלנטה ובערים גדולות אחרות בארה"ב.