2 צפייה בגלריה
הצהרת ראש הממשלה נפתלי בנט בנתב"ג
הצהרת ראש הממשלה נפתלי בנט בנתב"ג
המסכות חזרו. שר הבריאות הורוביץ, רה"מ בנט ושרת התחבורה מיכאלי בנתב"ג
(צילום: חיים צח, לע"מ)
67 ישראלים נוספים אובחנו אתמול (שלישי) כחיוביים לקורונה, מחצות ועד שבע בערב. בחמשת הימים האחרונים אובחנו 322 ישראלים כחיוביים לנגיף (ממוצע של כ-66 ליום), לעומת 274 ב-17 הימים הראשונים של החודש (ממוצע של 16 ליום). הממוצע היומי זינק מתחילת החודש פי ארבעה. מחצות אתמול ועד שעות הערב בוצעו כ-32 אלף בדיקות קורונה, ושיעור החיוביים עומד על 0.2%.
בישראל 477 חולים פעילים, 26 מהם במצב קשה. 18 חולי קורונה מונשמים. מתחילת השבוע אושפזו ארבעה חולים חדשים שמצבם קשה. לפי דו"ח שפרסם אתמול משרד הבריאות, בין המאושפזים שמצבם קשה גם ילד שלא חוסן. מבין החולים שמצבם קשה יותר מ-80% לא חוסנו. מפרוץ המגפה נפטרו בישראל 6,428 חולי קורונה - שישה מהם במהלך החודש הזה.

ומה עם החיסונים? מתחילת החודש חוסנו 52,696 ישראלים במנת החיסון הראשונה ו-19,050 קיבלו את המנה השנייה. העלייה במספר המתחסנים במנה הראשונה נובעת מתחילת חיסונם של בני 12 עד 15.
לפי משרד הבריאות, עד כה חוסנו כ-2,000 תלמידים בכיתה ו' ועוד כ-19 אלף בכיתות ז'-ט' - מדובר בפחות מ-4% מסך התלמידים באותן כיתות. בסך הכול, 475 אלף תלמידים בכיתות אלה טרם התחסנו.
2 צפייה בגלריה
חיסוני קורונה בתל אביב
חיסוני קורונה בתל אביב
מאות אלפי מתבגרים עדיין לא התחסנו. חיסוני קורונה בתל אביב
(צילום: AFP)
ראש הממשלה נפתלי בנט אמר אתמול בהצהרה שמסר בנתב"ג כי בממשלה מתייחסים לעלייה בתחלואה בקורונה כהתפרצות חדשה של הנגיף. "המטרה שלנו היא לקטוע אותה, לקחת דלי מים ולשפוך על האש כשהיא עוד קטנה", אמר.
בנט קרא לאזרחים להימנע מנסיעות לא חיוניות לחו"ל: "אני מבקש ממי שלא צריך לצאת לחו"ל - שלא ייצא". הוא הוסיף כי "אנחנו קוראים באופן רשמי לכל הילדים ובני הנוער מגיל 12 ומעלה להתחסן בהקדם האפשרי", וציין כי תוקף מנות החיסון שיש כיום במלאי הוא סוף חודש יולי, ולכן יש להתחסן עד 9 ביולי. עוד אמר בנט כי הוא "ממליץ לשוב ולעטות מסכות במקומות סגורים".
פורסם לראשונה: 21:55, 22.06.21