בעקבות מעצרם של ארבעת החשודים בפשעי שנאה נגד פלסטינים, כוחות שב"כ ומשטרה הגיעו לפנות בוקר (שלישי) להתנחלות יצהר ועצרו גבר כבן 30 החשוד במעורבות בפרשה. בתיעוד שהגיע ל-ynet מרגעי המעצר, נראים השוטרים שגוררים את רכבו המוחרם של החשוד, בזמן שתושבי המקום צועקים לעברם "תסתלקו מפה, רוצחים".
החשוד, אב לשלושה, הועבר למתקן שב"כ בבית המעצר קישון. התושבים צעקו לעבר כוחות הביטחון לצאת מ"השטח הפרטי" שלהם, ודרשו מהם תעודות מזהות. עד כה, תוך 24 שעות נעצרו חמישה צעירים בחשד שביצעו פשעים ממניע לאומני. שאר החשודים שנעצרו, הם תושבי יהודה ושומרון ואדם אחד מהצפון. על הפרשה עדיין מוטל צו איסור פרסום.
2 צפייה בגלריה
ילדה פצועה
ילדה פצועה
הילדה חלא קוט, שנפגעה מאבן בראשה
(צילום: יש דין)
2 צפייה בגלריה
רכב פלסטיני נפגע מאבנים בשומרון
רכב פלסטיני נפגע מאבנים בשומרון
רכב פלסטיני שנרגם באבנים
(צילום: הסהר האדום)
בשבועות האחרונים התרחשו שורת פשעי שנאה ברחבי יהודה ושומרון ,שכללו יידוי אבנים לעבר פלסטינים וגרימת נזק לרכוש. באחד המקרים נפצעה הנערה הפלסטינית חלא קוט, מהכפר מדאמא שליד שכם, מאבן בראשה. יממה לאחר מכן נפצע בראשו ילד פלסטיני כבן 6 מזריקת אבנים בצומת גבעת אסף. במקרה אחר הושלכו רימוני הלם לעבר בתים פלסטיניים באזור השומרון, ולאחד מהם נגרם נזק. האירועים התרחשו בשולי המחאות על מותו של אהוביה סנדק שנהרג במרדף משטרתי לפני כחודשיים בבנימין.

עו"ד קידרעו"ד קידרצילום: עידו ארז

עורך הדין עדי קידר, שמלווה את העצורים מטעם ארגון חוננו, תקף את המשטרה: "ימ"ר ש"י הולך שבי אחר הפרסומים, ורוצה לספק נתונים שיצדיקו את קיומו המיותר ששואב משאבים מהציבור. אנו בטוחים כי החקירה תסתיים בלא כלום כמו חקירות דומות אחרות". עו"ד אברהם סופר, שייצג גם הוא חשודים, מסר כי בכוונתו לערר על הארכת מעצרם לבית המשפט המחוזי. "נציג את כל הפגמים של החלטת בית משפט השלום. מדובר בעצורים ללא עבר פלילי ובחשדות שאינם מבוססים", אמר עורך הדין. "ככל הנראה מדובר בעוד סוג של פרשיה שמתחילה בקול תרועה רמה ומסתיימת בקול ענות חלושה".