2 צפייה בגלריה
ג'יסליין מקסוול המאדאם ג'פרי אפשטיין
ג'יסליין מקסוול המאדאם ג'פרי אפשטיין
מקסוול ואפשטיין. לא רק מנהלת משק בית, גם מגייסת נערות
(צילום: AFP )
התביעה הפדרלית בארה"ב הגישה הלילה (בין שני לשלישי) אישום חדש וחמור יותר נגד גיליין מקסוול, מי שהייתה בת זוגו ואשת סודו של המיליארדר ג'פרי אפשטיין, בפרשת הסחר בנערות למטרות מין שבה היא הפכה לנאשמת המרכזית לאחר שאפשטיין שם קץ לחייו בכלא.
מקסוול זכתה לכינוי "המאדאם של אפשטיין" על שום הטענות שהיא הייתה זו שגייסה עבורו את הנערות, אולם לאחר שנעצרה ביולי אשתקד היא לא הואשמה כמו אפשטיין בסחר בנערות למטרות מין – אלא רק בשידול נערות למטרות שכאלו, עבירה חמורה פחות. כעת, באישום החדש שהוגש לבית משפט בניו יורק, מואשמת מקסוול בעבירה של סחר למטרות מין ובעבירה נוספת של קשירת קשר לסחר שכזה.
2 צפייה בגלריה
ג'יסליין מקסוול המאדאם של ג'פרי אפשטיין
ג'יסליין מקסוול המאדאם של ג'פרי אפשטיין
מקסוול. נטען שעודדה בת 14 למצוא בעצמה נערות אחרות ל"עיסויים מיניים"
(צילום: mct)
התובעים הפדרליים טוענים באישום החדש כי מקסוול גייסה עבור אפשטיין נערה בת 14 למטרת "עיסויים" באחוזתו שבפאלם ביץ', פלורידה – מפגשים שהפכו למיניים. לפי התביעה מקסוול שילמה לנערה מאות דולר במזומן עבור כל מפגש שכזה. המפגשים שבגינם מואשמת מקסוול בעבירות החדשות התרחשו, כך נטען, עד שנת 2004.
מקסוול, כתבו התובעים, "ניסתה לנרמל התנהלות לא ראויה ונצלנית בכך שבין היתר שוחחה על נושאים מיניים מול הקורבן ושהתה בנוכחותה בזמן שהקורבן הייתה עירומה בחדר העיסויים במתחם המגורים בפאלם ביץ'". באישום מצוין כי מקסוול ידעה היטב שהנערה הייתה קטינה מתחת לגיל 18, וכי עודדה אותה לגייס נערות אחרות כדי להעניק לאפשטיין "עיסויים מיניים".
האישום הזה מצטרף כאמור לסעיפי האישום שהוגשו נגד מקסוול ביולי אשתקד, שהחמור ביניהם היה שידול קטינות לקיים פעולות מין לא חוקיות. אותן עבירות מתייחסות למקרים שאירעו בין 1994 ל-1997, כאשר לפי האישום מקסוול הייתה לא רק אחת ממקורביו של אפשטיין – אלא גם ב"קשר אינטימי" עמו.

מעצרה של מקסוול בשנה שעברה הגיע לאחר שנשים רבות האשימו שגייסה אותן כדי להעניק עיסויים לאפשטיין, וכי במפגשים הללו הן אולצו גם לקיים איתו יחסי מין. אחת המתלוננות נגד אפשטיין אף טענה כי מקסוול אנסה אותה בעצמה עשרות פעמים. "אני מוכנה להעיד בבית המשפט. היא מרושעת בדיוק כמוהו, הרסה את השנים הטובות בחיי", אמרה אותה מתלוננת.
מקסוול הכחישה בעבר את כל הטענות נגדה, ובאישום המקורי שמייחס לה גם עדות שקר בתצהיר שנתנה לבית המשפט בניו יורק ב-2016, מצוין כי היא אמרה אז ש"אני לא יודעת על מה אתם מדברים" – כאשר נשאלה אם אפשטיין זמם לגייס קטינות לעיסויים מיניים. כלי תקשורת בארה"ב ציינו כי ניסו הלילה ליצור קשר עם עורכי דינה כדי לקבל את תגובתה לאישום החדש, ללא הצלחה.
לפי רשת CNN, משפטה של מקסוול צפוי להיפתח בסביבות חודש יולי הקרוב. מאז שנעצרה ביולי אשתקד היא ביקשה כבר שלוש פעמים להשתחרר בערבות, אך בית המשפט דחה את בקשותיה וקבע כי הונה הרב, הקשרים הבינלאומיים שלה ומה שתיאר כ"יכולת יוצאת דופן להימנע מגילוי", מגדילים מאוד את הסיכון שתנסה להימלט.
מקסוול, בת 59, חיה עם אפשטיין במשך שנים, ומלבד גיוס נערות עבורו שימשה כמנהלת משק הבית שלו וכמארגנת אירועים חברתיים. אפשטיין שם קץ לחייו באוגוסט 2019 בתאו בבית מעצר פדרלי במנהטן שבניו יורק, בעודו ממתין למשפט באשמת עבירות מין. מקסוול עצורה כעת במתקן פדרלי סמוך, בברוקלין.