3 צפייה בגלריה
מלון הים האדום באילת
מלון הים האדום באילת
מלון הים האדום באילת
היום (חמישי), כיממה לאחר שנחשף כי במשטרה חוקרים חשד לאונס קבוצתי של בת 16 על-ידי עשרות גברים במלון "הים האדום" באילת, האריך בית משפט השלום באשקלון את מעצרו של חשוד נוסף, בן 27 מחדרה, בחמישה ימים. במקביל, פרסם המלון מודעה בפייסבוק תחת הכותרת "מבצעים לראש השנה" - וספג קיתונות של זעם מצד גולשים. מנגד, מנהלת המלון טענה מוקדם יותר כי "המקרה לא התרחש אצלנו".
עו"ד ליאור רונן שמייצג מטעם הסניגוריה הציבורית את החשוד השני בפרשה, אמר "התיק מתנהל בדלתיים סגורות ואיסור פרסום. לכן, נוכל לציין שהצעיר מכחיש כל קשר לפרשה ואנו ממתינים שהמשטרה תבדוק את גרסתו בהקדם".

3 צפייה בגלריה
תגובות זועמות בפייסבוק מלון הים האדום
תגובות זועמות בפייסבוק מלון הים האדום
(מתוך עמוד הפייסבוק של מלון הים האדום)
3 צפייה בגלריה
תגובות זועמות בפייסבוק מלון הים האדום
תגובות זועמות בפייסבוק מלון הים האדום
(מתוך עמוד הפייסבוק של מלון הים האדום)
אחד הגולשים כתב: "תתביישו לכם. במקום להעלות פוסט שמגנה את המקרה המזעזע שקרה אצלכם, ועל כך שאתם מתנצלים על העובדה שלא הגנתם על נערת אחת חסרת ישע מול 30 טורפים. תתביישו".
אחרים קראו להחרים את המלון, ואחד הגולשים כתב: "אתם מחוקים". גולשים נוספים השתמשו בלשון עוקצנית והגיבו: "יש לכם מבצעים לקבוצות גדולות מאוד?". אחר תקף: "בושה שבמקום לקחת אחריות אתם מוחקים תגובות, ועוד יותר בושה שאין גינוי או לקיחת אחריות על כך שאיפשרתם התנהגות כזו בשטחכם".
אחת הגולשות הוסיפה: "בושה. במקום להתנצל, לנסות לעזור, אתם מכחישים שקרה אצלכם הנורא מכל. לכל האימהות שחושבות לשלוח לשם את בנותיהן, לכל המשפחות שרוצות להתארח ולכל בן אדם שיש לו טיפה ערכים, תשקלו שוב".
גולשת נוספת הביעה גם היא את זעמה בעקבות הפוסט של המלון: "בושה! בושה! בושה! בושה על הפרסומת הסקסיסטית שלכם ובושה שאתם לא מופיעים כרגע בכל ערוץ אפשרי ומזועזעים ומרעישים עולמות, או לפחות מנסים לתרץ ולהסביר איך דבר כזה יכול היה לקרות אצלכם בלי שאף אחד ידע או ינסה לעצור את זה".

ראש העיר אילת, מאיר יצחק הלוי, פרסם הודעת גינוי: "מדובר בהתנהגות בהמית של חבורת גברים חסרי מוסר, שבחרו בהתנהגות גסה ובלתי נסבלת לפרוק עול בעיר. אנו מקווים שימצו את הדין עם כל המעורבים". בשל המקרה, תתקיים הערב ב-20:00 הפגנה באילת, ברחבת מוזיאון "אילת עירי", מול כיכר התיירות.
סופיה גורדייב, מנהלת מרכז הסיוע לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית באילת, אמרה: "אנחנו מגנים את מקרה האונס הקבוצתי של הנערה בת ה-16 וכל מקרה של אלימות מינית באילת ובכל מקום בארץ. אנחנו פועלים במספר תכניות עירוניות כגון 'תו ריספקט' ויופי של שליחות על מנת להפוך את התושבים להיות שומרי הסף במקרה שהם רואים מישהי במצוקה. כמו כן, במרכז סיוע אנחנו מלווים את הנפגעים ונפגעות ומעניקים להם סיוע".
"לצד הפעילות האמורה, פועלים הגורמים להרחיב את המענים שיש באילת כולל הקמת חדר אקוטי בבית החולים לטובת איסוף ראיות עבור הרשעה של הפוגעים".
מחקירת המשטרה עלה כי הנערה נסעה לעיר הדרומית עם חברתה, שם פגשו במכרים של האחרונה. הם שתו אלכוהול ובשלב מסוים עלתה הנערה לשירותים באחד החדרים. שם, לטענתה, נאנסה.
בשל ריבוי החשודים, הוקם במשטרה צוות חקירה מיוחד בניסיון לאתרם. אתמול נעצר חשוד בן 27 מצפון הארץ בעקבות התכתבות שלו עם המתלוננת שבה נאמר, בין היתר, כי קיימים סרטונים מאותו מקרה. עם זאת, החשוד טען כי אדם אחר "התכתב בשמו" מהטלפון שלו.
לחשוד אחר שנעצר אתמול, גם הוא בן 27, מיוחסות עבירות של אונס, קשירת קשר לביצוע פשע ואי-מניעת פשע. פרקליטתו, עו"ד עופרה סיבוני, טענה בבית המשפט כי החשוד לא היה יכול למנוע זאת: "הגרסה של הלקוח שלי היא שבחלק מהזמן הוא היה בחדר ובחלק לא, ולא יכול היה למנוע בערך מ-30 אנשים לשכב איתה. הוא פחד מהם. היא זו שקראה להם". מנגד, אמר נציג המשטרה, עו"ד ערן צמיר, כי "יש ראיות שהוא אנס".
בסיכום הדיון אמרה עו"ד סיבוני כי מדובר ב"בחורה צעירה שקיימה יחסי מין עם מספר רב של גברים-נערים במלון. לחלק מהם, לפי גרסת החשוד, היא אף קראה". לדברי עורכת הדין, "חברה שלה הייתה עמה ואיש לא ראה בכך בעיה. אף אחד לא צעק 'הצילו'".
עו"ד סיבוני הוסיפה כי יום למחרת האירוע, המתלוננת נשארה בעיר "והכול היה בסדר". לדבריה, "הבעיה התעוררה רק כשמישהו שוחח עמה בהודעות ואמר לה שיש צילומים מהמקרה". עוד טענה כי מרשהּ נעצר כ"בן ערובה" כשהמטרה, לדבריה, היא לאתר את החשודים האחרים.
השופט אבישי זבולון כתב בהחלטתו כי "עיון בחומר החקירה מעלה חשד סביר" וכי לנוכח מהות החשדות מתעוררת גם מסוכנות מצידו" - והורה על הארכת מעצרו בחמישה ימים.

"עשרות תוקפים חייתיים נגד נערה. חייה נהרסו"

פרסום דבר הפרשה הוביל מאז אמש לתגובות זועמות. ראש הממשלה בנימין נתניהו כתב בטוויטר: "קראנו הבוקר, רעייתי שרה ואני, על פרשיית האונס באילת כפי שפורסמה. זה מזעזע, אין מילה אחרת. זהו לא רק פשע נגד הנערה, זה פשע נגד האנושיות עצמה שראוי לכל גינוי ושיש למצות את הדין עם האחראים לו".
גם רעייתו שרה נתניהו התייחסה בצהריים למקרה בפוסט באינסטגרם שמוען לנערה. "לא יכולה להפסיק לחשוב עלייך. את רק בת 16 ובני עוולה רצחו את נפשך ומוטטו עלייך את עולמך. רוצה להגיד לך שאת לא לבד. אני מושיטה לך ידיים לתוך החושך, מחבקת ומחזקת אותך מכל הלב, בשם כולנו.
"מבטיחה לך, מי שעשו את הדבר הנורא הזה - ייענשו. כולנו, כחברה, נקיא אותם מקרבנו", הוסיפה שרה נתניהו. "לא נשלים עם האכזריות המזעזעת הזאת, כי אם חלילה נשלים - גורלנו כחברה ובני אנוש ייחרץ. ילדה יקרה, עד כמה שקשה להאמין כרגע - אלה אינם פניה של החברה הישראלית, יש הרבה הרבה אנשים טובים שליבם איתך. תהיי חזקה, אני אוהבת אותך".
ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ כתב הבוקר: "מאתמול בצהריים אני רוצה להבין, ולא מצליח - מה מנסה להוכיח גבר שעומד בתור צפוף עם עשרות אנשים בדרך לחדר בו שוכבת נערה צעירה ומעורפלת?
"החקירה המשטרתית עוד מתנהלת, אבל חשוב לי להעביר מסר לאנשים שהשתתפו או שהיו עדים למקרה הזה או לאחרים: הדבר היחיד שהוכחתם הוא את שפלות הנפש והמוסר אליהם ניתן להגיע."לפני שהולכים לפלילי - יש כאן בדק בית מוסרי שחובה לעשותו. למתלוננת, חשוב לי לומר - ליבי איתך. את לא לבד".
"עשרות תוקפים חייתיים נגד נערה בת 16 אחת, ולא נמצא מי מהם שיעצור את הזוועה", כתב שר הרווחה איציק שמולי בטוויטר. "החשדות מחרידים כל לב. מחובתנו כחברה וכמדינה להילחם עד חורמה בתרבות שמאפשרת מקרים מזעזעים שכאלה, ולתמוך בקורבנות ככל שניתן".
יושב ראש הוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת, עודד פורר (ישראל ביתנו), התייחס גם הוא לאונס וכתב: "שוב פרשה מזעזעת שבה חייה של נערה ומשפחתה נהרסו. האבסורד הוא שבבית החולים באילת אין חדר אקוטי, הייעודי לנפגעות אונס, שבו ניתן לאסוף דגימות ולטפל בנפגעת. בשבוע הבא אקיים דיון חירום בוועדה לקידום מעמד האישה, כדי לחייב את הממשלה להקצות את התקציב לפתיחת חדרים אקוטיים בבתי חולים נוספים".
שר החוץ גבי אשכנזי (כחול לבן) הביע גם הוא שאט נפש מהפרשה: "אין מילים שיכולות לתאר את הזעזוע העמוק ממעשה האונס באילת. אני מצפה ממשטרת ישראל לפעול במהירות וביסודיות ולהגיע לחקר האמת, כך שכל הפושעים המעורבים בפרשה יבואו על עונשם במלוא חומרת הדין".
עמותת שדולת הנשים בישראל מסרה: "30 גברים עמדו בתור לאנוס נערה בת 16, והעולם עדיין עומד והכותרות עדיין עוסקות באותן סוגיות. חיים של נערה אחת התנפצו לרסיסים. הלב שלנו איתך".
חברת הכנסת מרב מיכאלי (העבודה) כתבה: "טוב שהמשטרה הקימה צוות חקירה מיוחד לבדיקת אירוע שמסתמן כלא פחות ממחריד ומזעזע. עוד הוכחה כמה דחוף ליישם את המלצות הדו"ח שיצא בעקבות הצעת החוק שלי ושל מיכל רוזין להקמת מחלקות מיוחדות לעבירות מין במשטרה, בפרקליטות ובבתי המשפט".
יושבת ראש הוועדה לקידום מעמד האישה לשעבר, חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת), אמרה כי "הידיעות על האונס הקבוצתי באילת מצמררות. עוד אונס קבוצתי, 30 גברים אלימים. הרוע בלתי נתפס. המחשבה שנערה בת 16 הייתה צריכה להתמודד עם סיטואציה כזו מזעזעת. לרשות הנערה הייתה צריכה לעמוד מעטפת תומכת שתטפל בה, תגבה את העדות שלה ברגישות הנדרשת ותאסוף מיד את הראיות הפורנזיות. אי אפשר להמשיך להפקיר את הקורבנות להתמודד עם גיהינום הביורוקרטיה החקירתית והמשפטית לבד".
סגנית יושב ראש הכנסת, קרן ברק (ליכוד), הגיבה גם היא: "אחד הסיפורים המזעזעים שהתרחשו בארץ. נערה בת 16 היא ילדה ושאף אחד לא יטען אחרת. איך ייתכן שחבורה כזו מאבדת צלם אנוש ומתעללת בצורה כזו בחסרת ישע. הכול מתחיל בחינוך. חשוב להכיל חינוך חובה מגיל צעיר לכבוד ושוויון מגדרי, בשילוב אכיפה קשוחה וטיפול משטרתי של יחידות מיוחדות".
יו"ר הרשימה המשותפת, חבר הכנסת איימן עודה, כתב: "ללא מילים מול האונס האכזרי באילת. הלב עם הנערה והדם רותח על מציאות שבה איבוד צלם אנוש שפל לא פותח מהדורות ומוציא קול זעקה משרי הממשלה. השתיקה הזאת מסכנת כל אישה באשר היא ברחבי הארץ ואת החברה כולה".