סוהיל ג'ורבאן, תושב ג'סר א-זרקא בן 20, נאשם שהצית למוות לפני כחודש את חלמי ג'ורבאן (76) בזמן שהאחרון היה ברכבו, וזאת על רקע סכסוך בין קרובי משפחתם. כתב האישום שהוגש היום (ראשון) מייחס לו רצח בגין נסיבות מחמירות והצתה. לאחר ההצתה, כפי שניתן לראות בתיעוד בתחילת הכתבה, יצא המנוח בוער מרכבו כשעוברי אורח מנסים לכבות את האש.
על פי כתב האישום שהוגש לבית המשפט המחוזי בחיפה, הנאשם הוא בן דודם של שני אחים המתגוררים בג'סר א-זרקא. ב-12.2.21 בשעות אחר הצהריים התגלע ויכוח בין בנו של המנוח לבנות משפחה של בני הדודים. בהמשך, חזר בנו של המנוח לג'סר א-זרקא, והסכסוך בינו לבין בני הדודים הסלים והפך לאלים. במהלכו נפצע אחד מבני הדודים בראשו, ולאחר מכן אשת המנוח הותקפה על ידם ונפגעה בידה.
2 צפייה בגלריה
תיעוד הרצח
תיעוד הרצח
תיעוד לאחר ההצתה בג'יסר א-זרקא
2 צפייה בגלריה
חלמי ח'דר אבו ח'דר
חלמי ח'דר אבו ח'דר
המנוח חלמי ג'ורבאן
על רקע הסכסוך, גמלה בליבו של הנאשם החלטה להצית את המנוח ולגרום למותו. בשעות הערב באותו יום הגיע בהליכה רגלית מצויד בבנזין ומצית וארב למנוח ליד ביתו. אותה שעה המנוח יצא ברכבו בנסיעה אחורנית מהחניה, כדי לאפשר לרכב של בנו לצאת מהחניה בדרכו להסיע את אשתו לטיפול רפואי. לאחר שבנו נסע מהמקום, החזיר את הרכב לחניה. בשלב זה, הנאשם התקדם בהליכה לכיוון רכב המנוח ובהגיעו בסמוך לדלת הנהג, שפך בנזין מהבקבוק עליו ועל פנים הרכב והדליק אש באמצעות המצית. המנוח החל לעלות באש וחלקים פנימיים בתא הנוסעים ברכב עלו באש אף הם.
המנוח נמלט בריצה מהרכב כשהוא בוער וזועק לעזרה. אנשים שהיו במקום והבחינו בו וכיבו את האש שאחזה בו באמצעות בגדים ושמיכות. הוא נכווה כוויות קשות בדרגה שנייה ושלישית. למקום הוזעקו אנשי מד"א שפינו אותו במצב קשה לבית חולים כשהוא מורדם ומונשם. ארבעה ימים מאוחר יותר נקבע מותו.
את התיק חקרה ואספה ראיות יל"פ מנשה של המשטרה. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להורות על מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים נגדו.