2 צפייה בגלריה
ראש החוליה סאמר ערביד חולית מחבלים מחבל רצחו רצח את רינה רנה שנרב
ראש החוליה סאמר ערביד חולית מחבלים מחבל רצחו רצח את רינה רנה שנרב
הנאשם ברצח רנה שנרב, סאמר ערביד
היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדבליט החליט היום (ראשון) לגנוז את תיק החקירה שנפתח נגד מספר חוקרי שירות הביטחון הכללי, בחשד שפגעו בסאמר ערביד, הנאשם שעמד בראש החוליה שרצחה את רנה שנרב ז"ל, במהלך חקירתו. שנרב בת ה-17 נרצחה במעיין דני סמוך ליישוב דולב באוגוסט 2019.
בעקבות הידרדרות קשה במצבו הבריאותי של ערביד, בעטיה אף אושפז, בעת שהיה נתון בחקירת שב"כ, ולאחר שגם הוגשו תלונות ביחס לכך, נפתחה חקירה פלילית לבדיקת הדברים. במסגרת החקירה נחקרו באזהרה מספר חוקרי שב"כ בחשד לשימוש בכוח שלא כדין, נגבו הודעות מעדים, נתפסו מסמכים והתקבלו חוות דעת מהמכון לרפואה משפטית. החקירה נוהלה על ידי המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה (מח"ש).
2 צפייה בגלריה
רינה שנרב ז"ל
רינה שנרב ז"ל
רינה שנרב ז"ל
(באדיבות המשפחה)
בהודעת היועמ"ש הבוקר נכתב כי לאחר בחינת חומר הראיות, בהתאם להמלצת צוות החקירה וחוות דעת כלל הגורמים בפרקליטות המדינה אשר ליוו את הטיפול בחקירה, החליט היועמ"ש לגנוז את תיק החקירה בהיעדר תשתית להוכחת ביצוע עבירה. עם מתן ההחלטה, הנחה היועץ המשפטי לממשלה לפעול להפקת הלקחים הנדרשים.
מהשב"כ נמסר בעקבות הודעת היועמ"ש כי "שירות הביטחון הכללי שיתף פעולה באופן מלא עם חקירת מח"ש ומברך על החלטת היועמ"ש לסגור את תיק החקירה. המידע שהתקבל בחקירתו של המחבל סאמר ערביד, רוצחה של רנה שנרב ז"ל, הביא לאיתור אמצעי לחימה רבים ולסיכולם של פיגועים נוספים שתוכננו על ידי ארגון הטרור החזית העממית". ראש השב"כ נדב ארגמן מסר כי הוא "מגבה את חוקרי השב"כ אשר ביצעו משימתם במקצועיות, בממלכתיות ועל פי חוק, ובפעולתם הצילו חייהם של ישראלים רבים".



גורם ביטחוני ציין לאחר מעצרו של ערביד (44) בחודש ספטמבר 2019, כי המעצר מנע בוודאות פיגועים קשים נוספים. אחרי שנודע כי ערביד אושפז במצב קשה מאוד, התברר כי הוא תושאל בשירות הביטחון הכללי במסגרת "חקירת צורך", שבה ניתן להפעיל כוח פיזי על מנת למנוע פגיעה נוספת בטווח מיידי מאלה המוגדרים "פצצה מתקתקת".
ערביד, בן 44 מרמאללה שנחשב לאחד מבכירי החזית העממית בגזרת רמאללה, הוביל את הפיגוע. בעבר הוא נעצר בעקבות מעורבותו בפעילות טרור צבאית, בכלל זה פעל תחת ראש הארגון ברמאללה בזמן האינתיפאדה השנייה בסיוע בהכנת מטענים ופיגועים ואף היה מבוקש מספר שנים. ערביד עמד בראש התשתית, הכין את המטען ואף הפעיל אותו ברגע שהבחין במשפחת שנרב מגיעה למעיין.
בשב"כ ציינו לאחר מעצרו של ערביד כי חוליית הטרור שבראשה עמד תכננה לבצע פיגועים נוספים, בהם פיגועי ירי וחטיפה. בנוסף נמסר כי במהלך החקירה אותר מטען נוסף שהיה ברשות תשתית הטרור, וכוחות הביטחון פוצצו אותו בשטח.