2 צפייה בגלריה
בנימין טספהון עלה לישראל
בנימין טספהון עלה לישראל
(צילום: אלה שילוב, לע"מ)
שבועיים אחרי שבנה בנימין טספהון הגיע לארץ כדי לעבור ניתוח לב מציל חיים, תגיע מחר (שישי) אמו כדי לשהות לצידו. האם תגיע במסגרת טיסת העולים השמינית במבצע "צור ישראל" להעלאת יהודי אתיופיה. בנימין יתחיל את ההליך הרפואי בשבוע הבא, ואחרי שאמו תצא מבידוד – הוא יעבור ניתוח לב פתוח, כשהיא לצדו. סיפורו של בנימין בן ה-6 פורסם לראשונה לפני כשבועיים ב-ynet וב"ידיעות אחרונות".
האם לא הגיעה מלכתחילה עם בנה מאחר שלא היה לה דרכון וגם לא את המסמכים הנדרשים. בהתערבות הסוכנות היהודית ושרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה וצוות משרדה, אושר לאם להגיע בטיסת העולים באמצעות אישור מעבר זמני.
2 צפייה בגלריה
בנימין בבדיקות לקראת ניתוח הלב
בנימין בבדיקות לקראת ניתוח הלב
האם תצא מהבידוד - ובנימין יעבור את הניתוח
(צילום: הצל ליבו של ילד )
כבר לפני שבוע האם הייתה אמורה להגיע באחת מטיסות החילוץ מפרנקפורט, לאחר אישור ועדת החריגים בישראל, אך תוצאת בדיקת הקורונה שביצעה לפני הגעתה לשדה התעופה הייתה חיובית והיא נאלצה לדחות את הגעתה לארץ. בנימין, כאמור, יעבור עם צאתה מבידוד ניתוח בבית החולים וולפסון בסיוע הארגון הבינלאומי "הצל ליבו של ילד".
בטיסת אתיופיאן איירליינס יגיעו מחר 280 עולים חדשים מגונדר, כחלק ממבצע "צור ישראל" להעלאת 2,000 יהודי אתיופיה. מלבד הטיסה מחר אמורה לנחות בארץ עוד טיסה אחת בלבד במסגרת המבצע. יחד עם העולים החדשים יגיעו לישראל גם כ-200 ישראלים בטיסת חילוץ מאתיופיה.
השבוע אושרו ארבע טיסות עולים נוספות. מצרפת הגיעו 184 עולים, מאוקראינה 140 עולים בשתי טיסות נפרדות ומארצות הברית הגיעו עוד 200 עולים. כולם הועברו למלוניות בידוד בהתאם להנחיות. השרה תמנו שטה אמרה כי "גם כששערי ישראל סגורים, גל העלייה לא נפסק לחלוטין. אני מאחלת לכל העולים התאקלמות מהירה, בריאות איתנה וחג שמח".