הצוות הרפואי בבית החולים בילינסון בחר לחגוג את קבלת החיסון לקורונה בדרך יצירתית. חלק מצוות בית החולים הצטלם לסרטון לצלילי השיר I'm Free. לדברי מיכל שטיינמן, אחות בבית החולים שהשתתפה בסרטון, "הייתה נכונות גבוהה. פנינו, ואנשים רצו למסור מסר". לדבריה, גם אנשי צוות ותיקים העידו כי מדובר ברגע מרגש מאוד בקריירה שלהם. נועה בן נון, גם היא אחות בבילינסון, סיפרה על תחושת אופוריה.
נועה, סוף סוף השחרור הגיע, החופש, לעשות מה שאנחנו רוצים בזכות החיסונים? "האמת שזו הייתה תחושה של אופוריה, שבעצם זה היום הראשון של הסוף. אמנם אנחנו מבינים שזה יהיה סוף שייקח זמן, אבל בעצם זו מדרגה חדשה ותחושת ניצחון ושמחה".
מיכל, מה, זו תופעת הלוואי היחידה של החיסון עד עכשיו? רק רוצים לרקוד? "תופעת לוואי מבורכת ביותר. בהחלט. אני מרגישה מצוין. אני יודעת שגם נועה שנמצאת בסמוך אליי ויותר מאלף עובדים של המרכז הרפואי רבין שכבר חוסנו, אין מה לחשוש".
2 צפייה בגלריה
בית חולים בילינסון ריקודים
בית חולים בילינסון ריקודים
הריקוד של הצוות הרפואי בבילינסון
כמה זמן לקח עד שהצלחתם לאסוף את כולם, לעבוד על התנועות, על השירה? זה לא נראה פשוט בהתחשב בעובדה שיש לכם עבודה חוץ מהריקוד. קטן עלינו. אחיות יכולות לעשות הכול וביחד. תאמיני לי ששום דבר לא הוזנח באותו יום. הייתה נכונות גבוהה, פנינו, אנשים רצו. יש פה מסר שחשוב לנו לחוות אותו ולהרגיש אותו. אנחנו באמת מסוגלים לעשות הכול, לא הייתה בעיה לקבץ את הקבוצה. אנחנו יודעים גם לכייף וגם לעבוד במקצועיות רבה ובמסירות, לא להזניח אף אחד מהדברים ולעשות את כולם טוב".
תחושת המורל גבוהה וזה מדבק. לפחות יש משהו מדבק טוב במחלה הזו. לגמרי. ביום שבו פתחנו את החיסונים גם אנשי צוות ותיקים שנמצאים פה הרבה שנים וזוכרים הרבה רגעים אמרו שזה היה אחד מהרגעים המרגשים ביותר בקריירה המקצועית והאישית שלהם. כולנו, כמו כל תושבי מדינת ישראל והעולם, מחכים לשחרור האמיתי שיבוא. רואים שזו תחילת הדרך שהולכת להיות לא פשוטה. אנחנו רואים את מה שקורה בימים האחרונים בבית החולים, שיש עוד שיא שצריך לעבור אותו, אבל אנחנו רואים שזה הולך לאיזשהו כיוון. זה יכול ללכת, אם כולנו נשתף פעולה, וניתן כתף".
מתחילת מבצע החיסונים השבוע חוסנו כ-74 אלף ישראלים, בהם צוותים רפואיים רבים. בשלב זה של המבצע מתחסנים צוותי בתי החולים וקופות החולים, וכן מבוטחים שגילם 60 ומעלה.