1 צפייה בגלריה
גן הילדים באשקלון בו יש חשד להתעללות
גן הילדים באשקלון בו יש חשד להתעללות
"גן דיסני"
(צילום: בראל אפרים)
"בסרטון הראשון שבו צפיתי, שמשכו 21 שניות, נראית הגננת כשהיא מרימה ממזרן את הפעוט ומטיחה אותו מגובה על רצפת החדר. היא לא מסתפקת בכך ומתחילה להכות את הפעוט בפניו, בראשו, מטלטלת את גופו, מכה אותו בישבן". כך תיארה השופטת דורית בנדה מבית משפט השלום באשקלון את שראתה בתיעוד מ"גן דיסני". השופטת האריכה בחמישה ימים את מעצרה של מנהלת הגן אמיליה אוסטרובסקי, תושבת אשקלון בת 71 שנעצרה בחשד להתעללות בחסרי ישע.
עם מעצרה של אוסטורבסקי, חקרה המשטרה עוד שלוש גננות מהצוות בחשד למעורבות בפרשה. החקירה נפתחה בעקבות תלונה של הורים לפעוט בן שנתיים, שלפיה הוא שב הביתה עם סימני חבלה על גופו. בית המשפט האריך את מעצרה בחמישה ימים. בידי החוקרים תיעוד ממצלמות האבטחה במעון שבו לכאורה נראית הגננת במספר מקרים מטיחה את הפעוטות על הרצפה ונותנת להם סטירות.
השופטת דורית בנדה מבית משפט השלום באשקלון הוסיפה: "החשד העומד על הפרק הוא לביצוע עבירות של תקיפת חסר ישע וגרימת חבלה, התעללות פיזית או נפשית בחסר ישע ותקיפת סתם של חסר ישע על-ידי אחראי".
לדברי השופטת, "בסרטון השני נצפית הגננת כשהיא מרימה פעוט מהמזרן שעליו שכב, אוחזת בו ומטיחה אותו על הרצפה ממרחק רב. לאחר מכן היא מרימה אותו, מעבירה אותו לצד השני, למזרן אחר, תוך שהיא מטיחה אותו מגובה למזרן עצמו."המשיבה ממשיכה לעבר פעוט אחר, ולאחר מכן - ביחס לאותו פעוט - היא אוחזת בו בידו, מושכת אותו כלפי מעלה עם היד מטיחה אותו לעבר הכר שעל פני המזרן. לאחר מכן היא עוברת לפעוט אחר שאותו היא מכה בראשו, מרימה אותו, מטיחה אותו במזרן וממשיכה להכות בראשו. אציין כי מדובר בתמונות קשות לצפייה עד מאוד. כלל הפעוטות שבהם על-פי החשד בוצעו העבירות היו שכובים על מזרנים באותה עת.
"מדובר בפעוטות בגיל צעיר ביותר, חסרי ישע ממש. התנהלות המשיבה כנצפה בסרטונים מקימה חשד סביר ברף גבוה לביצוע העבירות המיוחסות לה. המשיבה אינה מכחישה את המעשים המיוחסים לה כשהסרטונים הוצגו והוטחו בפניה. מדובר רק בחלק מן הסרטונים שכן מלאכת פריקת הסרטונים צפויה להימשך זמן וייתכן כי מדובר אך בתחילת היריעה ולא בכולה". עו"ד עופרה סיבוני, שמייצגת את מטעם הסנגוריה הציבורית את הגננת מאשקלון, אמרה: "מדובר באישה מבוגרת ללא עבר פלילי. היא משתפת פעולה עם החוקרים, מסרה גרסה והביעה צער על השתלשלות האירועים. אנו מקווים שהחקירה תסתיים במהרה".

שלשום הרשיע בית משפט השלום בפתח תקווה את לירז נתן (34), סייעת לשעבר בפעוטון "בייבי לאב" של הגננת כרמל מעודה, בשבעה סעיפי אישום של תקיפת פעוטות. הורים לילדים בגן זעמו על כך שהיא לא הורשעה בעבירה חמורה יותר של התעללות. הדיון בטיעונים לעונשה ייערך רק בנובמבר. כרמל מעודה הורשעה בדצמבר בהתעללות ובתקיפה, וכעת ממתינה לגזר דינה. בדיון בשבוע שעבר ביקשה הפרקליטות להטיל עליה לפחות 14 שנות מאסר. מעודה התנצלה בפני ההורים, אך הם הטיחו בה האשמות קשות באולם בית המשפט.