בית משפט השלום בפתח תקווה הרשיע היום (ב') את לירז נתן (34), סייעת לשעבר בפעוטון "בייבי לאב" של הגננת כרמל מעודה, בשבעה סעיפי אישום של תקיפת פעוטות. ההחלטה גררה כעס רב מצד הורי הילדים, שקיוו שתורשע בעבירות התעללות – שהעונש עליהן חמור יותר.
יוסי חברה, אב לילדה מהפעוטון, אמר אחרי הדיון על החלטתו של השופט דרור קלייטמן: "אני מתבייש במערכת המשפט. לירז, שהייתה יד ימינה של המפלצת כרמל מעודה, לא תשב יום אחד בכלא. איך בית משפט לא ראה פה עבירות התעללות? היא תמשיך לטייל והילדים שלנו ימשיכו לסבול. יש פה ילדה שכמעט הייתה יסמין וינטה 2. זה ביזיון. אנחנו מבקשים צדק".
התובעת איריס פיקר-סגל מפרקליטות מחוז מרכז אמרה לאחר הדיון: "בית המשפט קיבל את כל טענות הפרקליטות והרשיע את הנאשמת. שלב הטיעונים לעונש ייערך בנובמבר וטרם גיבשנו את עמדתנו העונשית".
2 צפייה בגלריה
לירז נתן סייעת בגן של כרמל מעודה, הנאשמת בהתעללות בפעוטות
לירז נתן סייעת בגן של כרמל מעודה, הנאשמת בהתעללות בפעוטות
לירז נתן בבית המשפט, היום. גרמה לפעוטות ליקויים גופניים
(צילום: נדב אבס)
בכתב האישום שהגישה עו"ד פיקר-סגל נטען כי נתן הייתה אחראית על הפעוטות - בני שלושה חודשים עד שלוש שנים. היא תועדה בשורת מקרים קשים שבמסגרתם פגעה בהם: היא הניחה את רגליה על פעוטה, הצמידה את גופה למזרן וסטרה על ידה; גררה פעוטות בחוזקה והטיחה אותם בעוצמה ברצפה, והושיבה פעוטות בחוזקה על כיסאות כשגב חולצתם מולבש על משענת כיסא כדי למנוע מהם לזוז, ועוד.
במקרה נוסף העמידה נתן פעוטה כשפניה מופנות לקיר במשך שעות, מבלי שתוכל להיתמך בדבר וכשחבריה משחקים ואוכלים את ארוחת הבוקר שנמנעה ממנה.
כמו כן, נטען, היא הכתה פעוט באמצעות מטלית ניקוי, הטיחה אותו על מזרן, תחבה בחוזקה פרוסת לחם לפיו של אחר, הטיחה פעוטה אל הקיר, משכה פעוט בזרועו לקצה השני של החדר ועוד.
לטענת הפרקליטות, כתוצאה מהמעשים נגרמו לפעוטות מכאובים וליקויים גופניים - בין בשל עוצמת התקיפה, בין בשל העובדה שהמכאובים גרמו להם להתפתל ובין בשל מניעת אוכל.
2 צפייה בגלריה
השלום פ"ת: דיון הוכחות בעניינה של לירז תפארת נתן, הסייעת מהגן של כרמל מעודה
השלום פ"ת: דיון הוכחות בעניינה של לירז תפארת נתן, הסייעת מהגן של כרמל מעודה
קריאות ההורים לעבר הסייעת לירז נתן, היום בבית המשפט
(צילום: ליהי קרופניק)
סיון מדרי, אם לילד בגן, אמרה: "החלטת השופט מבזה. יש סרטונים שמוכיחים שהיא התעללה בהם. הילדים עד היום בטיפולים וההורים גמורים. אנחנו יודעים שהיא לא תקבל מאסר בפועל".
סנגורה של נתן, עו"ד קובי פלומו, מסר בתגובה: "בית משפט קיבל את עמדת ההגנה בחמישה מתוך 12 אירועים המיוחסים לנאשמת וקבע כי מעשיה נבדלים מכרמל מעודה וכי אינם עולים כדי גרימת חבלה".
הגננת כרמל מעודה הורשעה בדצמבר האחרון בהתעללות ובתקיפה, וכעת ממתינה לעונשה. בדיון בשבוע שעבר ביקשה הפרקליטות לגזור עליה לפחות 14 שנות מאסר. בדיון פנתה מעודה להורים מדוכן בבית המשפט המחוזי מרכז בלוד, ואמרה: "אני באמת מתביישת, מורידה את הראש ומתביישת בעצמי. אני מקווה שיסלחו".