לקראת תחילת הסגר המהודק הלילה בחצות, במשטרה מבהירים כי יחמירו את האכיפה וקוראים לציבור להישמע להגבלות. "הציבור צריך לדעת שנאכוף בצורה נחושה יותר את הסגר הזה", אמר הבוקר (חמישי) באולפן ynet סגן דוברת משטרת ישראל סנ"צ אסי אהרוני. בצהריים פרסמה המשטרה את רשימת 25 המחסומים שייפרסו בכבישים המרכזיים המובילים לערים.
"הציבור צריך לדעת שהפעם, דווקא בסגר הזה, חשוב מאוד להקפיד על כל כללי הסגר", הוסיף אהרוני. "אנחנו נהיה שם כדי לאכוף את זה. כולנו מבינים שהגענו למצב מאוד קשה של עלייה חדה בממדי התחלואה, והמטרה היא להוריד את זה. אנו נפרוס מחסומים, יהיו הרבה יותר מחסומים ממה שראינו עד היום. בסגר המהודק הזה המחסומים יחזרו, ואני מניח שיהיו פקקים בכבישים. מי שאין לו צורך לצאת - שיישאר בבית".
2 צפייה בגלריה
פריסת מחסומים- סגר שלישי
פריסת מחסומים- סגר שלישי
מפת המחסומים
2 צפייה בגלריה
אכיפה של הנחיות הסגר ברחבי הארץ
אכיפה של הנחיות הסגר ברחבי הארץ
"לאכיפה בארץ אין אח ורע בעולם המערבי". שוטרים אוכפים את הסגר
(צילום: דוברות המשטרה)
סנ"צ אהרוני ביקש לציין כי כבר כיום אוכפת המשטרה את ההגבלות בנחרצות. "המשטרה אוכפת כל הזמן. אנחנו בקשר עם מדינות מערביות אחרות, ולאכיפה שמתבצעת פה בארץ אין אח ורע מול כל המדינות המערביות בעולם. אבל אכיפה לבדה לא מצמצת את התחלואה, ולכן נדרש שיתוף פעולה מהציבור".
- ההנחיות ברורות לכם? אתם מכירים את הכללים בצורה חד משמעית? "ברגע שהתקנות מפורסמות, אנחנו יודעים להנחות את כל השוטרים. התקנות יפורסמו אחרי שיאושרו על ידי ועדת חוק, חוקה ומשפט ואז נכיר אותן במלואן. אבל אנחנו מכירים את הכללים - היציאה מהבית לצרכים חיוניים בלבד. ספורט יחידני מותר, אבל תחרויות יבוטלו. נתקלנו בסגרים קודמים באנשים עם חליפה ועניבה שטוענים שהם עושים ספורט יחידני".

עוד אמר קצין המשטרה: "נקפיד מאוד בנושא של חולים ומבודדים שנמצאים במרחב הציבורי - חולה מאומת או מבודד שמפר את התנאים ויוצא החוצה מסכן אחרים. ישנם מקרים שנפתח תיק פלילי לאדם שיוצא פעם אחר פעם ומפר את הבידוד, או חולה מאומת שיוצא ומסכן אנשים - פשוט נפתח בחקירה פלילית. אם הקנס לא הרתיע עד היום, נעלה מדרגה ונפתח בחקירות פליליות".
סגן דובר המשטרה גם התייחס למקרה שבו קציני משטרה שהוזעקו לפזר חתונה בביתר עילית נמנעו מלעשות זאת, ואחד מהם תועד מנשק את ידו של האדמו"ר מחסידות תולדות אברהם הקיצונית. "מדובר פה באירוע חמור. מצופה מכל שוטר לפעול על פי חוק וערכי הארגון, וההחלטה שקיבלו מפקד מחוז ש"י וממלא מקום המפכ"ל (להעביר את הקצינים מתפקידם) היא החלטה ברורה וחדה שמעבירה מסר לגבי חומרת האירוע ותפיסתו".
עוד אמר סנ"צ אהרוני: "אנחנו ארגון גדול שמטפל באינספור אירועים. אז לצערי ישנן לעיתים חריגות מהנורמות המחייבות, וכל חריגה כזו מטופלת - בין אם על ידי גורמי המשטרה הרלוונטיים ובין אם על ידי מח"ש. בואו נסתכל על זה בפרופורציות: מפרוץ הנגיף, עשרה חודשים, השוטרים פועלים במסירות נפש. החריגות היו מעטות אל מול יותר ממיליון מפגשי שוטר-אזרח, מפגשים מקצועיים שבדרך כלל לא מגיעים לתקשורת כי הם מסתיימים בצורה אחרת".
פורסם לראשונה: 11:56, 07.01.21