שורוק ג'ורבאן (23) שחלתה בקורונה בחודש השביעי להריונה מתה לפנות בוקר (יום ג') בבית החולים הלל יפה בחדרה. לפני כשלושה שבועות החליטו בבית החולים ליילד את ג'ורבאן בניתוח קיסרי, אך מצבה נותר קשה והיא לא זכתה לראות את בתה הבכורה. לפני עשרה ימים מתה מקורונה אחותה של ג'ורבאן, אמנה קהוג'י (31), שבוע לאחר שילדה בן ראשון בניתוח קיסרי.
1 צפייה בגלריה
ג'ורבאן (מימין) ואחותה קהוג'י. שתיהן ילדו ומתו מקורונה
ג'ורבאן (מימין) ואחותה קהוג'י. שתיהן ילדו ומתו מקורונה
ג'ורבאן (מימין) ואחותה קהוג'י. שתיהן ילדו ומתו מקורונה
ג'ורבאן, תושבת ג'סר א-זרקא, אושפזה במשך כחודש במצב קשה ולפנות בוקר חלה החמרה פתאומית נוספת במצבה. ד"ר בוריס איסקוביץ, מנהל היחידה לטיפול נמרץ כללי בהלל יפה, מסר כי "מחלת הקורונה שממנה סבלה הייתה קשה, ולכן, למרות שלא הייתה עם מחלות רקע כלשהן, הטיפול בה היה מורכב מאוד. נלחמנו על חייה בכל יום. ליבי עם המשפחה".
שתי האחיות לא התחסנו נגד קורונה. קהוג'י אושפזה בבית החולים מאיר בכפר סבא לאחר שחלתה בקורונה ויום לאחר מכן עברה את הניתוח הקיסרי. לאחר מכן שוחררה לביתה. היא מתה בביתה שבטייבה לאחר שסבלה מחום ומנפיחות. מבית החולים נמסר כי לא סבלה מתסמינים כאשר שוחררה.
אביהן של השתיים, מוחמד אבו דביס, אמר היום כי "זה אסון קשה מאוד, אנחנו עדיין לא מעכלים שאיבדנו שתי בנות. חיכינו שהן יחזרו כדי לחגוג איתן לאחר שנולדו הילדים. עכשיו הילדים יגדלו ללא אמא. כולנו בוכים וקשה לנו".
האב הוסיף: "הבת הראשונה מתה ועוד לא התאוששנו מהכאב. התפללנו ששורוק תתעורר ותדבר איתנו, אבל לצערי קיבלנו את הבשורה הקשה על מותה".
לפני כשבועיים סיפר האב כי ג'ורבאן אובחנה עם קורונה לאחר שחשה ברע ורופא המשפחה החליט להפנות אותה לבית החולים. "היא הגיעה בשעת לילה ובבדיקה התגלה שהיא חיובית", אמר האב.
בית החולים שחרר את ג'ורבאן לביתה, אך למחרת היא שוב חשה ברע, חזרה לבית החולים - ושם הוחלט להנשים אותה. ארבעה ימים לאחר האשפוז ג'ורבאן ילדה את בתה. "היא אפילו לא ראתה את התינוקת ולא חיבקה אותה", אמר האב.