2 צפייה בגלריה
סאלח אל עארורי ואסמאעיל הנייה בעזה
סאלח אל עארורי ואסמאעיל הנייה בעזה
אל-עארורי (משמאל) ואיסמאעיל הנייה בעזה
(צילום: EPA)
סגן מנהיג חמאס, סאלח אל-עארורי (54), נדבק בקורונה. חמאס הודיע היום (חמישי) כי אל-עארורי נקט בכל הצעדים הבריאותיים הנדרשים ויימצא בבידוד עד שיבריא.
יצוין כי בשבועיים האחרונים נועד אל-עארורי במשך שעות ארוכות בחדרים סגורים עם בכיר פתח ג'יבריל רג'וב בטורקיה, במסגרת שיחות הפיוס בין פתח לחמאס. בנוסף שהה אל-עארורי במשך ימים ארוכים עם מנהיג חמאס איסמאעיל הנייה בלבנון ובטורקיה ונפגש גם עם מנהיג הג'יהאד האסלאמי זיאד נחאלה.
2 צפייה בגלריה
המפגש באיסטנבול
המפגש באיסטנבול
אל-עארורי (שני משמאל) עם ג'יבריל רג'וב לפני קצת יותר משבוע בטורקיה, בלי מסכות
שיחות הפיוס בין פתח לחמאס שהתקיימו בדרג גבוה באיסטנבול רשמו לפני שבוע התקדמות בין שני הארגונים. חבר הנהגת פתח, חוסיין א-שייח, אמר אז כי "הדיאלוג הוא חיובי ונושא פירות. הוא מהווה צעד חשוב בדרך לפיוס, שותפות ואחדות העמדה הפלסטינית לאור התוכניות שנועדו לחסל את הסוגיה הפלסטינית".
העיתון "א-שרק אל-אווסט" דיווח כי הושגה בין הצדדים הסכמה עקרונית לעריכת בחירות למוסדות הפלסטיניים באופן מדורג. לפי מקורות שונים, שני הצדדים נחושים להגיע להסכם כולל בתוך זמן קצר והסכימו על כך שיו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן יוציא צו נשיאותי לעריכת הבחירות בתוך עשרה ימים. "ישנה התקדמות ופריצת דרך אמיתית בדיאלוג", צוין בדיווח.
את פתח ייצגו בשיחות בטורקיה בכירי הארגון ג'יבריל רג'וב ורווחי פתוח ואילו את חמאס ייצגו מנהיג הארגון איסמעיל הנייה וסגנו אל-עארורי. רג'וב והנייה המשיכו מאיסטנבול לדוחא בירת קטאר להמשך השיחות ביניהם.
רג'וב נפגש אמש עם אבו מאזן כדי להגיש לו באופן רשמי את מסמך ההבנות אליו הגיעו פתח וחמאס במסגרת השיחות בטורקיה. ההבנות שהגיעו הצדדים אליהן הן אלו: הקמת מדינה פלסטינית בהתבסס על ההחלטות הבינלאומיות, שתהיה בגבולות 67' ובירתה ירושלים המזרחית.
בנוסף הוסכם כי ההתנגדות העממית תהיה צורת המאבק בשלב הנוכחי וכי המערכה הדיפלומטית והחוקית תהיה באחריותו של אש"פ. עוד נקבע כי הבחירות שיתקיימו יהיו בחירות יחסיות. מדובר במתווה הבנות עקרוני שעדיין לא אושר במוסדות פתח וחמאס ושני הארגונים עדיין דנים בו.