3 צפייה בגלריה
מחלקת טיפול נמרץ קורונה בבית החולים איכילוב
מחלקת טיפול נמרץ קורונה בבית החולים איכילוב
מחלקת הקורונה באיכילוב
(צילום: איתן אלחדז, TPS)
יום שני ברציפות עם יותר מ-3% חיוביים לנגיף הקורונה: על פי נתוני משרד הבריאות מהבוקר, שיעור החיוביים אתמול (יום ראשון) היה 3.3%. מספר המאומתים - 1,230. בסך הכול בוצעו כ-37 אלף בדיקות קורונה. לרשימת היישובים האדומים התווספו לראשונה מאז סיום הסגר השני גם ערים יהודיות. הערים עפולה ומעלות תרשיחא הפכו לאדומות, וכך גם כעביה-טבאש-חג'אג'רה וראמה.
עפולה נכנסה לרשימה האדומה לאחר שמספר החולים בה עלה ב-51 ל-72 בתוך שבוע. במעלות מספר החולים עלה ב-52 ל-60. שיעור החיוביים בשתי ערים אלו דווקא אינו גבוה מהממוצע - פחות מ-3% בעפולה, מעט יותר מ-3% במעלות. לצד זאת, קריית ביאליק וקריית ים הפכו מצהובות לכתומות, ביחד עם אבו גוש וזמר. מג'ד אל-כרום הפכה מיישוב אדום לכתום. בת-ים, דימונה, כפר סבא, קריית שמונה וראשון לציון כבר אינן ירוקות - צבען כעת לפי הרמזור הוא צהוב.
3 צפייה בגלריה
חיילי צה"ל עוזרים למשטרה באכיפת הנחיות משרד הבריאות בצל התפשטות הקורונה
חיילי צה"ל עוזרים למשטרה באכיפת הנחיות משרד הבריאות בצל התפשטות הקורונה
חסימות בעפולה, בסגר קודם
(צילום: דוברות המשטרה)
בימים שבת וראשון יש פחות בדיקות סקר באופן ניכר, דבר המשפיע באופן ישיר על שיעור הבדיקות החיוביות הכללי. ללא בדיקות סקר, הנתון אתמול הוא 3.4% חיוביים. גם שלשום שיעור הבדיקות החיוביות היה גבוה בהרבה מהממוצע בתקופה האחרונה - 3.9%.
בשבעת הימים האחרונים אובחנו 1,174 נדבקים חדשים בירושלים, 289 בנצרת, 230 בחיפה, 203 בסכנין, 182 בתל אביב יפו, 181 בשפרעם, 163 בפתח תקווה, 142 באום אל פחם, 133 בטמרה, 129 במג'דל שמס, 125 ביפיע, 121 בראשון לציון ו-111 בנתניה.
בירושלים שיעור הבדיקות החיוביות בשבעת הימים האחרונים עומד על 3.9, בתל אביב הנתון הוא 1%, בחיפה 2.1%, בפתח תקווה 1.6%, בבאר שבע 0.9%, באילת 0.2%, בגבעת שמואל פחות מ-0.1%, בבני ברק 2.9%, בנצרת 9.4%, ביפיע 9.6%, בכפר מנדא 10.4%.

ארבע שעות בלי שום החלטה: ההכרעות בקבינט הקורונה נדחו ביממה

אמש, אחרי דיון בן ארבע שעות ברקע העלייה בתחלואה החליטו חברי קבינט הקורונה להתפזר בלי לקבל החלטה על החמרה בהגבלות. ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט להמשיך את ההכרעות היום ב-19:00. מאחר שפיילוט הקניונים, השווקים והמוזיאונים אמור היה לפקוע בחצות הוא הוארך ב-48 שעות כדי לאפשר להם להמשיך לפעול.
על הפרק עמדה שורת צעדים כגון סגירת הקניונים והמסחר בחנויות, צמצום הצפיפות בתחבורה הציבורית, בידוד לכל השבים מחו"ל והפסקת הלימודים לפחות בערים האדומות - לנוכח תחזית קודרת של 7,400 נדבקים חדשים ביום בעוד שלושה שבועות (ראו להלן).
למצגת שהוגשה לחברי קבינט הקורונה - לחצו כאן
הדיון היום יעסוק בין השאר בקביעה משותפת עם משרד האוצר על התנאים להטלת ריסון מהודק; כדאיות השימוש בסגר לילה; מענה לשבים ממדינות אדומות; בדיקות רחבות במערכת החינוך ופתיחת קניונים ומוזיאונים.
ראש שירותי הבריאות ד"ר שרון אלרעי-פרייס אמרה בדיון כי בתרחיש האופטימי ביותר לחיסונים – יש להיערך למגפה לפחות עד חודש מרץ: "כל מה שניסינו מבחינת אכיפה לא עובד". המל"ל הציג גישה מרוככת יותר. סגן ראש המל"ל איתן בן דוד קרא לפתוח עוד קניונים כדי למתן את העומס ואמר לשרים כי "הפיילוט הוכיח כי הקניונים הוא מקום המסחר המנוהל והבטוח ביותר בתחום".
בכיר במשרד הבריאות אמר ל-ynet לאחר הדיון: "אם זה נראה כמו התפרצות, נשמע כמו התפרצות ומרגיש כמו התפרצות - אז זו התפרצות חדשה. מספיק לעצום עיניים".
פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש אמר בפתח הדיון: "תמונת התחלואה ומדדי ההתפשטות מצביעים על התפרצות מחודשת של המחלה בישראל. מגמות ההתפרצות הן מעריכיות ומחייבות נקיטת פעולות מידיות על מנת למנוע גל שלישי".
הוא הוסיף: "יש שתי חלופות. הראשונה היא סגר מהודק: עבודה ללא קבלת קהל, מקבלי קהל רק מהבית, סגירת קניונים, שווקים וחנויות רחוב וסגירת מערכת חינוך בערים אדומות. החלופה השנייה היא עבודה ללא קבלת קהל, סגירת מסחר והגבלת תנועה".