2 צפייה בגלריה
מחאת הקהילה הגאה ירושלים
מחאת הקהילה הגאה ירושלים
מחאת הקהילה הגאה ירושלים
(צילום: אוהד צויגנברג)
קואליציית ארגוני הקהילה, המונה 16 ארגונים, פנתה לחברי כנסת בליכוד החברים בוועדת הרווחה בניסיון לרתום אותם למאבק נגד טיפולי המרה. לאחר שהדיון האחרון בחוק לאיסור הטיפולים הסתיים ללא הכרעה, פנו הערב (שלישי) הפעילים לחברי הכנסת חיים כץ, טלי פלוסקוב, אתי עטיה, קטי שטרית ואופיר כץ בבקשה שלא להישאר אדישים לעדויות שהגיעו לכנסת.

"אנו קוראות וקוראים לכם בשם מאות אלפי חברות וחברי הקהילה הגאה, לא להישאר אדישים לעמדה המפורשת של גורמי המקצוע לנעשה ברחבי העולם, ולאמירה המוסרית שעומדת בבסיס הצעת החוק: נטייה מינית אינה מחלה או פגם שיש לתקן, אלא חלק טבעי מהגיוון האנושי", כתבו הארגונים. "משעה שהצעת החוק ממתינה לקריאה ראשונה בוועדת העבודה והרווחה, עינינו נשואות אליכם. בוועדה מכהנים 15 חברי כנסת מכל סיעות הבית, אך למען האמת, כוח ההכרעה מסור לחמשת חברי הוועדה מטעם סיעת הליכוד – כלומר ההכרעה נתונה דה פקטו בידיכם. כרגע, להצעת החוק מובטחת תמיכה של 5-4 חברי ועדה מסיעות אחרות, ולכן מדובר בחשבון פשוט: אם תתמכו - הצעת החוק תאושר בוועדה ברוב מובהק של 10-9 קולות. אם תבחרו להצביע נגדנו - להצעת החוק אין שום סיכוי לעבור".
עורך הדין אור קשת, מנהל קשרי הממשל של אגודת הלהט"ב, אמר כי "הגיע הזמן לשים את השיקולים הפוליטיים הצרים בצד. לא מדובר בעניין של ימין ושמאל אלא בעצירת התעללות נפשית ופיזית כלפי נערים ונערות במסווה של 'טיפול פסיכולוגי'".
2 צפייה בגלריה
חיים כץ, טלי פלוסקוב, אתי עטיה, קטי שטרית ואופיר כץ
חיים כץ, טלי פלוסקוב, אתי עטיה, קטי שטרית ואופיר כץ
יכריעו את הכף? כץ, פלוסקוב, כץ, שטרית ועטיה
(צילום : אלכס קולומויסקי , חיים הורנשטיין ,"ידיעות אחרונות")
קשת ציין כי "גורל החוק תלוי כעת בחמישה חברי כנסת מסיעת הליכוד שמחזיקים ביחד את הכוח הפוליטי הגדול ביותר בוועדת העבודה והרווחה. הם אלה שקולותיהם בוועדה יכריעו אם החוק יקודם או ייקבר. הציפייה הבסיסית של הקהילה הגאה מחברי וחברות הכנסת בליכוד היא להדוף את הלחצים שמפעילים עליהם פוליטיקאים קיצונים ולהט"בופובים, ולפעול בהתאם לצו מצפונם. רוב חברי סיעת הליכוד כבר עמדו בעבר בלחצים האלה כאשר אפשרו לחוק לעבור בקריאה טרומית. אם דווקא עכשיו הם יתקפלו - זאת תהיה בגידה קשה בקהילה הגאה ובושה גדולה עבורם".