2 צפייה בגלריה
בית ספר- חיסון- נתב״ג
בית ספר- חיסון- נתב״ג
המלצות משרד הבריאות לסיום הסגר
הממשלה תתכנס הערב בשעה 18:00 (ד') לדון בהארכת הסגר מעבר ליום שישי הקרוב ולתוכנית היציאה ממנו. לקראת הישיבה, מסתמן כי משרד הבריאות יתמוך בפתיחת גני הילדים, כיתות א'-ד' וכן כיתות י"א ו-י"ב בערים ירוקות וצהובות בלבד. בערים אדומות וכתומות - יסרבו לכך.
משרד הבריאות צפוי גם להסכים לפתיחה של טיפולי "אחד על אחד" וטייק אווי, אך לא ברור אם רק בערים ירוקות וצהובות או גם בכתומות ואדומות. במשרד ידרשו להמשיך את הגבלת ההתקהלות של חמישה אנשים במקומות סגורים ו-10 אנשים במקומות פתוחים. לפתיחת המסחר בשלב זה - הם יתנגדו. בינתיים, ועדת החוקה, חוק ומשפט מתכנסת כדי להצביע בקריאה שנייה ושלישית את חוק סגירת נתב"ג והמעברים היבשתיים.

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, סיפר הבוקר באולפן ynet כי בכוונת גורמי הבריאות לבקש להאריך את הסגר. "המלצנו ונמשיך להמליץ שהסגר יימשך לפחות עד יום ראשון בחצות, ולאחר מכן נראה. אם תהיה יציאה היא תהיה איטית ומסודרת", הוא אמר.
לוי העריך כי 80-70% מהמאומתים נושאים את המוטציה הבריטית - ולא שלל אפשרות שזן חדש יתפתח גם כאן בישראל. "אנחנו נמצאים בתחלואה מאוד גבוהה, לא ירדנו. יש לנו 1,100-1,200 חולים קשים בבתי החולים, בהם 200-300 מונשמים, זה מצב לא פשוט. אנחנו רוצים להוריד את התחלואה ככל שניתן".
לדברי מנכ"ל משרד הבריאות, "פתיחת הסגר כעת תגרע מהיכולת שלנו להמשיך ולחסן את האוכלוסייה בסיכון ולהשיג עוד כמה עשרות או אפילו מאות אלפי מחוסנים".
על תוכנית היציאה הוא אמר: "מבחינתנו פתיחה זהירה היא פתיחת מסגרות הגיל הרך, או הרך מאוד, אולי באופן דיפרנציאלי בין ערים עם תחלואה גבוהה לבין ערים עם תחלואה פחות גבוהה".


בישיבת הממשלה הערב פרופ' ערן סגל יציג את נתוני התחלואה. לפי הגרפים, 74% מהחולים שמצבם קשה וכן 92% מהנפטרים הם בגילי 60 ומעלה, 13% מהחולים קשה ו-5% מהנפטרים הם בגילי 50-59.
לפי סגל, נותר לחסן עוד כ-200 אלף מבני ה-60 ומעלה וכ-230 אלף בגילים 50-59. מנתוניו עולה כי לאחרונה יש עצירה של ממש בהתחסנות בני יותר מ-60.
2 צפייה בגלריה
מתחם חיסון קורונה בהוד השרון
מתחם חיסון קורונה בהוד השרון
ממחר: כל בני ה-16 ומעלה יוכלו להתחסן
(צילום: EPA)
לצד זאת, פרופ' חזי לוי הנחה את קופות החולים לאפשר את פתיחת החיסונים לבני 16 ומעלה - החל ממחר. למרות פתיחת החיסונים לכלל האוכלוסייה, שר הבריאות יולי אדלשטיין ומנכ"ל משרדו פרופ' לוי הורו לקופות החולים "לרכז מאמצים בקבוצות הגיל 50+ ובקרב מרותקי הבית".
יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס הציע הבוקר בריאיון לאולפן ynet לגבש תוכנית רמזור למתחסנים - ולא רק בנוגע לתחלואה. לפי הצעתו, בערים שבהן שיעור המתחסנים יהיה גבוה יתאפשרו הקלות לעומת יישובים שבהם ההיענות להתחסן היא פחותה יותר ומכאן שגם נתוני החולים בהם צפויים להיות גבוהים יותר.