5 צפייה בגלריה
נתב"ג: החל מהשעה 22:00 ישראלים השבים מחו"ל, מכל המדינות, מחוייבים בבידוד במלוניות
נתב"ג: החל מהשעה 22:00 ישראלים השבים מחו"ל, מכל המדינות, מחוייבים בבידוד במלוניות
נערכים לחזרת נוסעים לנתב"ג. ארכיון
(צילום: מוטי קמחי)
שעות ספורות לפני הכרעת השרים על ההקלות שיתחילו מחר (א'), קיבלו מבודדים שחזרו מחו"ל ונשלחו למלוניות טופס שבו הם מתבקשים להצהיר כי ימשיכו את הבידוד בתנאים ביתיים וכי יעמדו בתנאים כנדרש. המבודדים במלוניות קיבלו הודעה שעליהם להיערך לשחרור לבתיהם כבר מהלילה (בין שבת לראשון), אולם יוכלו להמשיך לשהות במלוניות אם יבחרו בכך.
"במילוי טופס זה אני מצהיר שיש לי את התנאים לשהות בבידוד ביתי מוחלט באופן מלא ותקין למשך כל התקופה", נדרשו המבודדים במלוניות להצהיר. "אני מתחייב להמשיך ולהשלים את תקופת הבידוד, לא לעשות שימוש בתחבורה ציבורית לצורך הגעה למקום הבידוד ויודע שלאורך כל תקופת הבידוד מתבצע מעקב צמוד של משטרת ישראל ושהפרה תגרור קנס של 5,000 שקל ויכולה לגרור למאסר".
5 צפייה בגלריה
ישראלים שנחתו מדובאי ונכנסים לבידוד במלונית
ישראלים שנחתו מדובאי ונכנסים לבידוד במלונית
מסתמן סוף לחובת הבידוד במלוניות, בינתיים. ארכיון
(צילום: מוטי קמחי)
מלבד ביטול חובת הבידוד במלוניות אושרה שורת הקלות משמעותית: חידוש הלימודים בכיתות ז'-י' למעט בערים כתומות ששיעור המתחסנים בהן נמוך ובערים אדומות. על הפרק גם חידוש הלימודים במוסדות להשכלה גבוהה, פתיחת גני אירועים ומרכזי כנסים, וביטול "איי התיירות" – שיאפשרו לבתי המלון בים המלח להימנע מדרישת אישור מיוחד להגעה. גם חדרי האוכל ייפתחו בהם.
המסעדות ייפתחו תחת "התו הירוק". תותר כניסת ילדים לגני ואולמות אירועים בכפוף לתוצאת בדיקה שלילית שנעשתה 48 שעות לפני האירוע. התנאי לכניסת הילדים הוא ששיעורם מקרב המשתתפים באירוע לא יעלה על 5% מהנוכחים.

השרים הצביעו גם על הגדלת מספר האנשים שיוכלו לשבת מחוץ למסעדות ל-100. בחלל הפנימי של המסעדות, ההנחיה לא תשתנה וניתן יהיה להכניס עד 75% מתפוסת המקום ולא יותר מ-100 סועדים - מחוסנים או מחלימים בלבד.
5 צפייה בגלריה
אוניברסיטת תל אביב
אוניברסיטת תל אביב
אוניברסיטת תל אביב. סטודנטים שהתחסנו או החלימו יוכלו לחזור
(צילום: shutterstock)
הופעות, ובהן גם מופעי ספורט, יוכלו להתקיים בנוכחות 1,500 בני אדם שהתחסנו או החלימו, ובלבד בשטח פתוח. מערכת ההשכלה הגבוהה תוכל להחזיר סטודנטים לפעילות פרונטלית בכפוף ליכולת הצגת תו ירוק, אולם תחויב לספק אפשרות למידה מרחוק למי שלא זכאי לתו הירוק.
לצד כל אלה, הצביעו השרים גם על המתווה לפתיחה נרחבת יותר של נתב"ג, שעל צמצומו החליטה שרת התחבורה רגב לזמן הקרוב. מחר יוכלו 1,000 ישראלים להיכנס לארץ. בהמשך השבוע יעלה המספר ל-3,000 איש.
5 צפייה בגלריה
מלון בראון
מלון בראון
מלון בראון בירושלים. מעכשיו - גם חדרי האוכל נפתחים
(צילום: אלכס גמבורג)
רגב הסבירה זאת ברצון לוודא את אפקטיביות האכיפה, לצד אספקה של מלאי הצמידים האלקטרוניים שיאפשרו פיקוח הדוק על הבידוד הביתי.
בדיון שנערך מוקדם יותר השבוע החליט קבינט הקורונה להטיל פיקוח הדוק על חוזרים ממדינות שבהן מתפשטות מוטציות של הקורונה. המשטרה תקבל דיווח עליהם ותתבקש לפקח עליהם מקרוב. בנוסף, התקבלה החלטה שמלבד הצמידים האלקטרוניים, החל מיום ראשון המשטרה תשתמש ב"הסכמון" - הודעת SMS שתישלח למבודד עם קישור שעליו יצטרך ללחוץ, ואז היא תקבל את המיקום שלו ותוכל לראות שהוא מקיים את חובת הבידוד.
5 צפייה בגלריה
מסרונים
מסרונים
במשטרה מתכננים לשלוח 20 אלף הודעות מדי יום
(צילום: shutterstock)
לפי המשטרה, הסמסים יישלחו למבודדים שיסכימו לכך - והתכנון הוא לשלוח 20 אלף סמסים ביום בסך הכול. כמו כן, המשטרה אמרה שתבקר 3,000 מבודדים מדי יום לפי תיעדוף של משרד הבריאות.
פורסם לראשונה: 18:03, 06.03.21