השרה לשוויון חברתי, מירב כהן מכחול לבן, התייחסה הבוקר (ד') בריאיון לאולפן ynet לאמירת יו"ר הקואליציה מיקי זוהר מהליכוד שלפיה "יש גם שיקולים פוליטיים" בעיכוב התקציב ואמרה: "לפחות הוא אומר את האמת". לדבריה, "זה ברור. זה פוליטי לחלוטין. לעומת זאת, תשמע קולות שפויים כמו שר הבריאות אדלשטיין שאומרים בפה גלוי - 'אנחנו צריכים תקציב זו טובת המדינה'".
השרה כהן הדגישה: "זה לא הזמן באמת לעוד מערכת בחירות, זה לא מה שישראל צריכה, היא צריכה יציבות. אבל צריך ממשלה מתפקדת אם אין ישיבות ממשלה, אין תקציב ואין מינויים זה לא טוב". לטענתה, "נכנסנו לממשלה הזאת, אבל לא כי היה לנו אמון בראש הממשלה, אנחנו נכנסנו מתוך חוסר ברירה כי היו לנו אלטרנטיבות גרועות". כהן ציינה: "אם לא יעמדו בהסכמים נגיד שעשינו את כל שביכולתנו ונחזיר את שיקול הדעת לציבור".
3 צפייה בגלריה
 מיקי זוהר ומירב כהן
 מיקי זוהר ומירב כהן
"סוגיית התקציב - לחלוטין פוליטית. מיקי זוהר אמר אמת"
(צילום: אלכס קולומויסקי , ינאי יחיאל)

- מה קורה מאחורי הקלעים? יש עבודה בין השרים? "אני יכולה להגיד לך שעם השר אדלשטיין אני מדברת כמעט על בסיס יום יומי, הוא בן אדם סופר מקצועי וסופר ענייני, גם השר אלקין. יש עבודה, יש דברים עניינים, אבל בלי תקציב לא נוכל לעשות דברים אסטרטגיים למדינת ישראל".
בנוגע לקבינט הקורונה שיתכנס בהמשך היום אמרה השרה כהן כי "יש לנו מתווה ותוכנית מפורטת שאושרה, עם יעדים. מתי פותחים בתי ספר א' עד ד', מתי רפואה משלימה, מתי חנויות".
3 צפייה בגלריה
נאומים במליאת הכנסת
נאומים במליאת הכנסת
"נכנסו לממשלה, אבל לא כי היה לנו אמון בנתניהו"
(צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת)
לדבריה, לא נכון להגיד שאין תוכנית יציאה. "יש מתווה מסודר, יש מתווה הדרגתי אנחנו קבענו שיהיו שבועיים בין שלב לשלב כדי שאם נראה התפרצות בתחלואה אז יש זמן לתקן. הופקו לקחים הוקמה מפקדת אלון, יש 1,800 חוקרים שיתפעלו את מערכת קטיעת שרשרת ההדבקה - טיפה אופטימיות".
השרה לשוויון חברתי, שניסתה להעביר אתמול בוועדת חוקה יחד עם שר המשפטים אבי ניסנקורן ושר הרווחה איציק שמולי תיקון להצעת חוק ממשלתית "למניעת אלימות כלכלית במשפחה" התייחסה להתנגדות מצד חברי הכנסת של הליכוד. "זה דבר מדהים. זה עבר פה אחד מכל הסיעות, גם בוועדה ועבר לאחר מכן בקריאה ראשונה, אנחנו בדיונים לקריאה שנייה ושלישית ולצערי התגובות היו לחלקן לא ענייניות".
היא הסבירה את הצעת החוק: "אנחנו מדברים על מצב שגבר לוקח את המשכורת של האישה ועכשיו קובע לה כמה כסף מותר לה להוציא בחודש ומה היא צריכה לדווח לו, או שהוא מחליט שאין לה כרטיס אשראי, רושם עליה חובות לפעמים. זה טרור כלכלי. לפעמים מדובר אפילו במאות אלפי שקלים של חובות. זה דיני נפשות".

3 צפייה בגלריה
השרה וחברי הכנסת של הליכוד
השרה וחברי הכנסת של הליכוד
"חלק מהתגובות לא ענייניות. זה דיני נפשות". השרה כהן וחברי הכנסת מהליכוד
(צילום: ערוץ כנסת, שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת)
- לרגע זה היה נשמע כאילו הביאו נציגים מהמאה ה-17 לדיון הזה "לגמרי. אני רוצה להגיד לתפיסה הזו שהוצפה אתמול שכאילו אם משהו קורה במשפחה אז זה לא עניינינו ואם מישהי התחתנה עם מישהו אז 'בעיה שלה'. צריך למנוע את הרצח הבא, צריך לסייע לנשים שנאנסות בתוך המשפחה. בדיוק באותו אופן צריך למנוע את אותה אלימות כלכלית ורק השבוע נרצחו שתי נשים ואלימות כלכלית מגיעה לפעמים עם אלימות פיזית ולפעמים מקדימה אותה".
- כל דבר אפשר לפתור בחקיקה? "בהחלט. כי היום כשניגשת גברת לתחנת משטרה, ואמר את זה ח"כ סגלוביץ (יש עתיד) בצורה מאוד יפה והוא מכיר את המשטרה מצוין, היא ניגשת למשטרה אם לא הרביצו לה פיזית אין להם מה לעשות עם זה. זה משהו שיכול באמת לשבש חיים של אנשים בצורה מאוד קשה אז בחוק הזה נגדיר את זה כעבירה. לבתי המשפט אין איך להתמודד עם זה כיום. אלה צווים שהיום לא קיימים, ודבר נוסף מאוד קריטי זה שזה יוגדר כעוולה אזרחית ואז נשים, אני פגשתי אותן, יוכלו ללכת לבית משפט ולהגיש תביעה נזיקית על עוגמת נפש".
השרה לשוויון חברתי התייחסה בריאיון גם להקצנת העושק נגד קשישים בתקופת הקורונה. "אנחנו בדיוק העברנו השבוע ביום ראשון בממשלה רפורמה חשובה שבמסגרתה אנחנו מגבירים את האכיפה והענישה. אני קמה בבוקר ואני על זה. הקשישים איתי בכל בוקר ובכל יום כשאני הולכת לישון".