אחת התקיפות של חיל האוויר ברצועת עזה במהלך התגובה לשיגור הרקטות לדרום פגעה במערך בעל חשיבות גבוהה מאוד לחמאס. מקורות פלסטינים אמרו הערב (שבת) ל-ynet כי אחד המבנים שנפגעו הוא אתר של הזרוע הצבאית של חמאס המשמש לשיפור יכולות רקטיות.
המבנה שהותקף נמצא צמוד למפעל "פפסי קולה" ברצועה. פיצוץ המתקן הרעיד את העיר עזה, יצר פטריית אש ענקית והוביל לכמה פיצוצי משנה כתוצאה מהתלקחות אמצעי הלחימה שהיו בו. לאחר ההפצצה סגר את האזור ומנע מהתושבים להתקרב למקום. מקורות ברצועה אמרו כי אנשי הזרוע הצבאית הביאו למקום משאית שהעמיסה את כל האמצעים שהיו במבנה שהותקף, רוקנו אותו והעבירו אותם למקום אחר.
4 צפייה בגלריה
נזקי התקיפה בעזה
נזקי התקיפה בעזה
מבנה שהותקף בעזה
(צילום: AFP)
4 צפייה בגלריה
נזקי התקיפה בעזה
נזקי התקיפה בעזה
מנזקי התקיפה
(צילום: AP)
בעקבות הפיצוץ החריג שנגרם מהתקיפה ביעד המדובר ופיצוצי המשנה נפגעו כמה מבנים אזרחיים בעלי חשיבות בעזה כמו מפעלי תעשייה, בית חולים לילדים ומוסד לאנשים בעלי צרכים מיוחדים. הקמת האתר הרגיש דווקא סביב אותם מבנים על ידי הזרוע הצבאית של חמאס נועדה להרתיע את ישראל מלתקוף אותו מחשש לנזק ההיקפי בסביבתו, ונזק בדעת הקהל הבינלאומית.
בהודעת דובר צה"ל צוין הלילה כי "צה"ל רואה בחומרה רבה כל פעילות טרור כנגד ישראל והוא ערוך ומוכן לפעול בנחישות ככל שיידרש נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל וריבונותה". צה"ל האשים את חמאס באחריות לירי הרקטות ואמר: "ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור נגד אזרחי ישראל".
שני פלסטינים נפצעו בתקיפה באורח קל. חמאס אמר בתגובה כי התקיפה "לא תשבור את רצון העם הפלסטיני, אלא תחזק את העיקשות שלו להיאחז בזכויותיו".
האזעקות אמש נשמעו סמוך לשעה 20:00 באשקלון וביישובי הסביבה. מערכת כיפת ברזל יירטה את שתי הרקטות ששוגרו. שלושה ישראלים טופלו בבית החולים ברזילי לאחר שנפצעו במהלך הריצה למרחב מוגן. כמה תושבים נוספים טופלו לאחר שלקו בחרדה.