שתי רקטות נורו אמש (שישי) סמוך לשעה 20:00 לאזור אשקלון ויישובים נוספים בעוטף עזה. כיפת ברזל הופעלה ויירטה את שתיהן. דובר מד"א הדגיש כי לא התקבל דיווח במוקד 101 על פצועים - מלבד כמה נפגעי חרדה. בהמשך דיווח בית החולים ברזילי כי שלושה בני אדם הגיעו למיון לאחר שנפצעו בעת שרצו למרחב המוגן.
4 צפייה בגלריה
צבע אדום באשקלון
צבע אדום באשקלון
הירי לאשקלון והיירוט
(צילום: חדשות הקבינט הביטחוני בטלגרם)
4 צפייה בגלריה
צבע אדום באשקלון
צבע אדום באשקלון
(צילום: אדי ישראל )
האזעקות נשמעו באשקלון, זיקים, כרמיה, נתיב העשרה, מבקיעים ובאזור התעשייה הדרומי באשקלון. מצה"ל נמסר: "זוהו שני שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל, שיורטו על-ידי לוחמי ההגנה האווירית".
דובר מד"א מסר כי "במוקד 101 לא התקבלו קריאות על נפגעים, למעט נפגעי חרדה בודדים". תושבים באזור דיווחו על הדי פיצוצים כתוצאה מהיירוטים. מבית החולים ברזילי באשקלון נמסר כי נפגעת חרדה בת 20, תושבת אשקלון, הגיעה אל המיון וטופלה על-ידי גורמי המקצוע. בנוסף, שלושה תושבים הגיעו למיון בברזילי אחרי שנפצעו כשרצו למרחב המוגן.
4 צפייה בגלריה
נפילת הרקטה באזור התעשייה באשקלון
נפילת הרקטה באזור התעשייה באשקלון
נפילת הרקטה במפעל באשקלון בחודש שעבר
4 צפייה בגלריה
תקיפת צה"ל בעזה
תקיפת צה"ל בעזה
תקיפת צה"ל בחאן יונס בעקבות שיגור הרקטות בחודש שעבר
(צילום: AFP)
הירי אמש מגיע לאחר יותר מחודש של שקט בדרום. השיגור האחרון מרצועת עזה היה ב-22 בנובמבר, אז התפוצצה רקטה במחסן של מפעל באזור התעשייה הדרומי באשקלון. איש לא נפגע בפיצוץ, אך נזק נגרם למקום. בתגובה לאותו שיגור תקף צה"ל מטרות של חמאס ברצועת עזה, בהן אתרים לייצור אמצעי לחימה רקטיים, תשתיות תת-קרקעיות ומתחם אימוני צבאי של הכוח הימי.
גם שבוע לפני כן נורו שתי רקטות מעזה, לעבר שטחים פתוחים באזור אשקלון וראשון לציון. מערכת כיפת ברזל הופעלה גם אז ולא היו נפגעים, אך רסיסי טיל מיירט נפלו באזור הטיילת בבת ים. בתגובה, מטוסי קרב וטנקים של צה"ל תקפו מטרות של חמאס ברצועה.
לפני שבועיים נחשף ב-ynet כי ישראל העבירה לחמאס הצעה חדשה במסגרת המשא ומתן לקיומה של עסקת חילופי שבויים בין הצדדים. מקורות פלסטיניים אמרו ל-ynet כי המסר של ישראל הועבר באמצעות חברי משלחת המודיעין המצרי שביקרו בעזה.
לדברי המקורות, ישראל הציעה להגדיל את הסיוע שנוגע להתמודדות עם משבר הקורונה, והבהירה כי לא תשחרר אסירים שרצחו ישראלים. בהנהגת חמאס לא פיתחו ציפיות גבוהות בנוגע להוצאת העסקה לפועל, בשל ההבנה כי ישראל בדרך לבחירות - מה שאכן קרה.
פורסם לראשונה: 20:02, 25.12.20