בכיר במשרד הבריאות התייחס הערב (יום א') לדיון שערך ראש הממשלה בנימין נתניהו בלחץ נציגי החרדים באפשרות למתן חלופות לתוכניתו של פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו להטלת סגרים. "אני וגם פרופ' גמזו לא מוכנים לקבל העדפה של שיקולים פוליטיים על פני בריאותיים", אמר הבכיר. "אסור שתהיה כניעה לשיקולים פוליטיים שיובילו להתפטרות של גמזו".
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו יעקב ליצמן הערכת מצב נגיף קורונה משרד הבריאות
בנימין נתניהו יעקב ליצמן הערכת מצב נגיף קורונה משרד הבריאות
רה"מ נתניהו והשר ליצמן (ארכיון)
(צילום: EPA)
הבכיר במשרד הבריאות אמר עוד כי "יש התייחסות שונה לכל רשות ויש רשויות שבהן התפישה היא שנכון לעשות סגר ואחרות שלא. יש גם בעיה של תכלול ואכיפה. בגלל ששינינו את הרשימות של הערים ועדכנו אותן ברמת פקודת המבצע וארגון הכוחות זה דורש זמן. השילוב בין מוכנות האכיפה להגדרה הברורה של הרשויות הפכה את המהלך ללא פרקטי להחיל את הסגר מחר בבוקר.
"להערכתי, לא יהיה סגר מחר בבוקר אלא אולי בשעה 19:00 בערב. צמצום הפעילות ברשויות 'אדומות' בוודאות מאוד גבוהה תהיה, אבל כעת הדיון הוא על מה התועלת בסגירה הרמטית של הערים ה'אדומות' הבוהקות. ייתכן שתהיה תוכנית מוסדרת שתדבר על כך שבמקום מחר בבוקר זה יהיה כאמור רק מחר בערב. השאלה שנידונה כעת זו התייחסות לערים הבוהקות".
3 צפייה בגלריה
רוני גמזו בדליית אל כרמל
רוני גמזו בדליית אל כרמל
הפרויקטור פרופ' רוני גמזו
(צילום: מזאווי תקשורת, מערך ההסברה של משרד הבריאות)
הדיון שערך ראש הממשלה נתניהו עם יו"ר ש"ס השר אריה דרעי ועם יו"ר יהדות התורה השר יעקב ליצמן החל לפני כינוסה של ועדת השרים להגדרת "אזורים מוגבלים". כינוס השרים נדחה למועד מאוחר יותר בשל "שיהוי בקבלת ההצעה להחלטה". בדיון משתתפים גם ח"כ משה גפני, שר המדע יזהר שי וראש המטה לביטחון לאומי מאיר בן שבת.
בפגישה נאמר לראשי הסיעות החרדיות כי "ייבדקו חלופות לסגר" וכי הם יעודכנו על כך. רוב הדיון עסק במשבר האמון שנוצר בין הציבור החרדי לממשלה. נציגי החרדים אמרו בפגישה: "אי אפשר לנקוט שום צעד או מהלך לפני שמחזירים את האמון שאבד. איך נסביר לציבור שלנו למה אפשר לקיים הפגנות המוניות ותפילות בחוץ אסור? איך נסביר את הסגר?".
לפני הפגישה עם נתניהו, מסרו גורמים במפלגות החרדיות כי היא תהיה "קשה מאוד". בנוסף, הגורמים ציינו כי החרדים נחושים להעביר את רגשותיהם באופן נחרץ וברור ודורשים מראש הממשלה לבחון חלופות לסגר שאמור להתחיל מחר בבוקר בשמונה יישובים שבהם נתוני התחלואה גבוהים מאוד.
דרעי, ליצמן וגפני אמרו כי "כל המומחים טוענים שסגר בערים ה'אדומות' החרדיות לא יועיל, וכנראה שלא יהיה מנוס מסגר כללי - ואז נגיע למצב קטסטרופלי".