ח"כ קרעי מהליכוד טען היום (שני) שגריסת המסמכים במשרד ראש הממשלה לפני כניסתו של בנט ללשכה היא אירוע שגרתי שקורה בכל משרד ממשלתי, אף שמדובר במעשה המנוגד לתקנון שירות המדינה. "אם נגרסו מסמכים זה קורה בכל משרד ממשלתי. מסמכים שלא רלוונטיים, מסמכים פרטיים", טען בריאיון לאולפן ynet. "מסמכים חשובים שצריכים להישמר נשמרים דיגיטלית. בכל משרד ממשלתי יש מגרסה, זה לא לקישוט. תפקידה לגרוס מסמכים לא רלוונטיים. כשאדם מפנה את השולחן - הוא גורס מסמכים. מה אתם מצפים שיעשה?".
חרף דבריו של ח"כ קרעי, חוק הארכיונים מורה לפקידים בשירות המדינה המסיימים את עבודתם לתייג את כל המסמכים ולהעבירם לגנז המדינה. לפי החלטת ממשלה ותקנות שירות המדינה, גריסת המסמכים אסורה בחוק. כל המסמכים, פרטיים ושאינם פרטיים, אמורים להישמר בארכיון המשרד, קל וחומר מסמכים מקצועיים.
קרעי התייחס גם לסערת החוק המונע איחוד משפחות בין ערבים אזרחי ישראל לבין פלסטינים ואמר כי האופוזיציה לא תוכל לתמוך בהארכת התוקף של הוראת השעה. "זה חוק מחורר שכולו אחיזת עיניים", אמר חבר הכנסת שמפלגתו מאריכה את אותו החוק כבר קרוב לשני עשורים. "חוק שרע"מ שוקלת לתמוך בו בגלל הקלות. לא מדובר בהוראת השעה שהוארכה בשנים קודמות. הקואליציה הגיעה להסכם עם רע"מ על הקלות כמו ועדת חריגים. כך יוכלו פלסטינים להיכנס לארץ".
- גם בהוראת השעה המקורית אתם לא מוכנים לתמוך? "הוראת השעה המקורית, אם תבוא בלי הקלות, תהיה לנו התלבטות. לא קיבלנו החלטה לא לתמוך בה. אמרנו שהקואליציה, באופן עקרוני, לא יכולה להקים ממשלה ואז להגיד 'זו שעתה של האופוזיציה'. אם יגיע חוק אמיתי לטובת ביטחונה של ישראל - אולי נצביע בעד. אבל זה לא העניין. הם רוצים להביא חוק מסוכן, זה חלק מההסכמים עם רע"מ".
1 צפייה בגלריה
השבעת הממשלה
השבעת הממשלה
נתניהו ובנט בהשבעת הממשלה. גריסה לפני החילופים
(צילום: רויטרס)
- נפתלי בנט, איילת שקד, גדעון סער, יסכנו את ביטחון המדינה? "יכולת לשאול – זאב אלקין, איילת שקד וגדעון סער יקימו ממשלה עם אנשים שלא מכירים במדינה יהודית ובזכות קיומנו כאן? העלית בדעתך לפני כמה חודשים שדבר כזה יכול לקרות? והם עשו את זה.
"מחר הולכים לקיים בחסות הכנסת כנס של אנשים שקוראים לחרם על ישראל. אלה דברים שלא אפשרנו מעולם. וזה הולך לקרות מחר בכנסת ישראל. ידונו בשאלה אם חיילי צה"ל הם כובשים או מיישמי אפרטהייד, אם להילחם בהם או להעמיד אותם לדין בגין פשעים נגד האנושות. זו ממשלה שתמכור את הכל".
- אז ימי הממשלה ספורים? "לדעתי לא, כי הם ימכרו את הכל. בנט הגיע לכסא ראש הממשלה בזכות השנאה לנתניהו. כל עוד נתניהו לא יורד מהמגרש – והוא לא יורד - הם ימשיכו עם הדבק שלהם ויתנו כל מה שרע"מ ומרצ מבקשות. אנחנו כאן כדי להיאבק שימיה של הממשלה יהיו ספורים".
הוא תקף את שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון: "את האנרכיסטית הזאת, שגרמה לגל עצום של תחלואה במאבק שלה נגד עובדות ונתונים, צריך להשעות מהר מדיונים כאלה בקבינט".