2 צפייה בגלריה
נצרת
נצרת
נצרת, השבוע
(צילום: אביהו שפירא )
בעקבות העלייה בנתוני התחלואה של הקורונה, נצרת ועוספיה ייכנסו לסגר ממחר (שבת) בשעה 08:00 ועד ליום חמישי בבוקר. ועדת השרים לאזור מוגבל אישרה גם את הארכת הסגר על קלנסווה ובוקעאתא שבצפון הגולן עד ליום שישי הבא. לפי נתוני משרד הבריאות, כמעט מחצית מהנדבקים החדשים הם מיישובים ערביים.
נצרת, העיר הערבית הגדולה ביותר בישראל, נכנסה בימים האחרונים לרשימת הערים האדומות בעקבות חתונות שהתקיימו בשטחה והפרות ניכרות של הנחיות משרד הבריאות. מרים, שמתגוררת בעיר, אמרה כי מה
שקרה בעיר הוא רשלנות של תושבים אך גם של בעלי התפקידים ש"עודדו את הזלזול" לדבריה. "אם לא נשמור על ההנחיות, כולנו נאבד קרובים", אמרה.
2 צפייה בגלריה
נצרת
נצרת
(צילום: אביהו שפירא )

25 היישובים עם שיעור החולים הפעילים הגבוה ביותר הם יישובים ערביים ודרוזים. המועצות שמובילות ברשימה הן בוקעאתא עם 336 חולים פעילים ל-10,000 תושבים ובמג'דל שמס שבה חולים 101 ל-10,000 בני אדם. נצרת, שבה חולים 394 תושבים, נמצאת במקום החמישי.
רק אתמול נקבע מותה של וסאל אבו אחמד, בת 28 מנצרת שנדבקה בנגיף. "ריאותיה נפגעו קשה וכתוצאה מכך חלה הידרדרות קשה במצבה הבריאותי", אמרו בבית החולים האנגלי בעיר. "צוות הרופאים ביצע בה פעולות החייאה, ויצרנו קשר עם בית החולים רמב"ם, שם חוברה למכשיר אקמו". גם בבית החולים קראו לתושבי העיר לשמור על ההנחיות כדי להימנע מהידבקות בנגיף.
נכון לכניסת שבת, 417 ישראלים אובחנו מאז חצות כחיוביים לקורונה. בסך הכול בוצעו קרוב ל-25 אלף בדיקות ושיעור החיוביים עומד על 1.7%. בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 560 חולים קורונה – 318 מהם במצב קשה. 123 חולים מחוברים למכונות הנשמה. מאז חצות נפטרו עוד שני חולי קורונה ומספר הנפטרים הכולל מאז פרוץ המגפה עומד על 2,744.