השוטר לשעבר מסרשה וואסה, שרצח את אשתו אנגווץ וואסה, נידון בצהריים (רביעי) ל-29 שנות מאסר בפועל. הוא ירה בה למוות באקדח בביתם בנתניה באוקטובר 2018.
"הנאשם גדע בירייה את חייה של הנרצחת", כתבו שופטי בית המשפט המחוזי בלוד. "התייחסנו לפגיעה הקשה בנפגעי העבירה. אין ספק שיש נזקים כבדים לילדים". בנוסף נגזרו עליו 12 שנות מאסר על תנאי ותשלום של 250 אלף שקל פיצויים לילדים ולאחותה של הנרצחת שמגדלת כמה מהם.
4 צפייה בגלריה
מסרשה משה וואסה בבית המשפט
מסרשה משה וואסה בבית המשפט
השוטר הרוצח מסרשה משה וואסה, הבוקר בבית המשפט
(צילום: מוטי קמחי)
4 צפייה בגלריה
אנגווץ וואסה וילדיה
אנגווץ וואסה וילדיה
הנרצחת אנגווץ וואסה עם ילדיה
אחותה של הנרצחת מרים מלקמו הגיעה לאולם כדי לשמוע את הקראת גזר הדין. "אני מקווה שתהיה ענישה מחמירה, שבית המשפט יעשה צדק עם מצבים כאלה ורציחות כאלה, ושלא נדע עוד מקרים כאלה", היא אמרה לאחר מכן.
עורכת הדין הילה אדלמן מהמחלקה לחקירות שוטרים, שהייתה חלק מצוות התביעה אמרה כי הם ישקלו אם לערער על העונש ולדרוש מאסר עולם. "בית המשפט נתן עונש חמור, אבל אנחנו נלמד את גזר הדין ונבין מה נותר לעשות", אמרה. "מדובר במקרה קשה של רצח אישה על ידי בן זוגה, שהותיר שלושה ילדים קטנים יתומים, כולל תינוקת שהייתה בזמן הרצח רק בת חודשיים. מח"ש עתרה למאסר עולם והעונש המקסימלי שישקף את חומרת המקרה".
עו"ד תמי קלנברג, נציגת הסיוע המשפטי מטעם משרד המשפטים המייצגת את נפגעי העבירה הביעה שביעות רצון מהעונש. "המסר שרצח נשים לא יכול להמשיך. בית המשפט קבע 29 שנה עונש. המשפחה אומרת שזה לא ירפא את הכאב שלהם, אבל הם שמחים שבית המשפט ראה אותם". את העונש גזרו נשיאת בית המשפט המחוזי בלוד רות לורך והשופטים דבורה עטר ועמי קובו.
4 צפייה בגלריה
אחותה וגיסה של הנרצחת בבית המשפט
אחותה וגיסה של הנרצחת בבית המשפט
"שבית המשפט יעשה צדק". אחותה של הנרצחת בבית המשפט
(צילום: מוטי קמחי)
עו"ד גיא עין צבי, שייצג מטעם הסניגוריה הציבורית את מסרשה וואסה הגיב: "מרשי טען מהרגע הראשון שלא רצה לפגוע באשתו המנוחה, והוא הביע חרטה אמיתית וצער עמוק על האסון כבר בסמוך לאירוע. מאז האירוע הוא נמצא במצב נפשי קשה. אנו לומדים את ההחלטה ונשקול את צעדינו".
וואסה הורשע בעבירת הרצח באפריל. בהכרעת הדין דחו השופטים את הטענה של וואסה שלפיה היה בסערת רגשות שהשפיעה על שיקול דעתו: "אין המדובר בוויכוח חריג בעוצמתו, באופן שהיה בו כדי לשלול את יישוב הדעת ממעשיו של הנאשם".
וואסה החזיק באקדח במסגרת עבודתו כשוטר. ב-14 באוקטובר 2018, אחרי שחזר לביתו ממשמרת, הוא הניח את כלי הנשק בארון הבגדים בחדר השינה. זמן מה לאחר מכן, על רקע מחלוקת מוקדמת בין בני הזוג, התפתח ביניהם ויכוח שכלל קללות וצעקות. על פי האישום, וואסה הנסער ביקש להירגע ויצא מהבית.
4 צפייה בגלריה
אנגווץ וואסה נרצחה על ידי בעלה השוטר
אנגווץ וואסה נרצחה על ידי בעלה השוטר
הרוצח במדי משטרה
ב-19:30 באותו יום הוא חזר הביתה, שם היו אשתו, בתם התינוקת בת החודשיים ושני ילדים נוספים שלה מנישואים קודמים. ב-21:00, כשהילדים שכבו במיטותיהם, התעורר מחדש ויכוח בין בני הזוג, ובמהלכו היכה וואסה את אשתו בפניה, לקח מכסה של מחבת שהיה במקום, היכה אותה גם בגבה ובעט ברגלה.
אנגווץ מחתה את הדם מרגלה, קמה והתיישבה על כיסא בפינת האוכל תוך שהוויכוח בין השניים נמשך. על פי כתב האישום, בשלב זה גמלה בליבו של וואסה ההחלטה לרצוח אותה: הוא הלך לחדר השינה, הוציא מהארון את האקדח, חזר לפינת האוכל וירה בפניה. מיד לאחר מכן התקשר הבעל למשטרה והודיע שרצח את אשתו. מותה נקבע במקום ובעלה נעצר.
אנגווץ וואסה עבדה בעבר בבתי הספר שפירא וריגלר בנתניה כרכזת חינוכית במיזם לשילוב בני הקהילה האתיופית בישראל, וסייעה לקורבנות אלימות במשפחה. שכניהם של בני הזוג סיפרו לאחר הרצח כי מעולם לא חשדו שבני הזוג מסוכסכים.