"סגר שלישי הוא מכה": ביום ראשון יחל סגר כללי לשבועיים, ועסקים רבים שקיבלו קצת מרווח נשימה בתקופה האחרונה, שוב ייסגרו. גם תלמידי ה' עד י', שרק חזרו לבית הספר לא מזמן, שוב יחזרו לזום. "התחושה היא שהסגר מיותר", אמרה שני נורי ממליה, קוסמטיקאית מכפר סבא. "הוא מבלבל ומתסכל את כל הענפים. זו מלחמת התשה נגדנו".
לבעלה מספרה גדולה ברעננה, ובעקבות ההחלטה שניהם יצטרכו לסגור את העסקים הפרטיים. "נוכל לחזור לעבוד אחרי הסגר ולעבוד כפול, אבל אז מה? אזניח את הילדים שלי, הם מתדרדרים בלימודים וזו עוד הוצאה כספית על מורים פרטיים ובייביסיטרים. אין לנו חל"ת, ואם מקבלים פיצוי זה סכום מצחיק. אז אנחנו על הלוואות ונכנסים למינוסים".
4 צפייה בגלריה
שני נורי ממליה קוסמטיקאית בעלת עסק פרטי מכפר סבא
שני נורי ממליה קוסמטיקאית בעלת עסק פרטי מכפר סבא
שני נורי ממליה: "מתסכלים את כל הענפים"
(צילום: נדב אבס)

שניים משלושת ילדיה של נורי ממליה הם תאומים בכיתה ה', ילדי שילוב. בניגוד לגנים, כיתות א'-ד' וי"א-י"ב, שייפתחו בין 8 בבוקר ל-13:00, שאר מערכת החינוך לא תפעל. "הסגר הזה יהיה שוב קשה, אני עוזבת את הכול ומתפנה אליהם ומרימה אותם בלימודים. בתכלס בגלל שהכול בזום אנחנו המורים שלהם בפועל. זה פוגע בילדיי. הם עבדו כל כך קשה בשנים האחרונות ונכנסו לתלם ופתאום זה", אמרה.
סיגל חיים, בעלת החנות "אופנת סיגל" ברעננה, טוענת כי הסגר הנוכחי צפוי להביא לעוד הפסדים כי גם סחורת החורף לא תימכר: "אנחנו חנות רחוב, גם ככה אין הרבה אנשים שנכנסים. שיתנו הנחיה של אחד על אחד, אבל למה לסגור? איך אפשר לסיים ככה שנה?".
"מה שצריך לסגור זה את ההתקהלויות ההמוניות, או את אלו שבסופרמרקטים. גם ככה יש ירידה של לקוחות כי לאנשים אין כבר כסף, אז תשאירו אותנו פתוחים. תנו לנו לצוף ולחיות, לנשום", הוסיפה.
4 צפייה בגלריה
סיגל חיים, בעלת חנות האופנה ״אופנת סיגל״ ברעננה
סיגל חיים, בעלת חנות האופנה ״אופנת סיגל״ ברעננה
סיגל חיים: "תנו לנו לצוף"
לאבי אמסלם שתי מספרות בבית שמש. הוא סבור כי להרבה עסקים יהיה קשה לצאת מהסגר השלישי: "המצב עגום וקשה. עסק חזק שאולי עבר בקלות את הסגר הראשון בקלות והצליח לעבור גם את השני, השלישי הוא בשבילו מכה כלכלית. אני משלם מסים כבר שני עשורים ואני מצפה שהמדינה תתמוך יותר בעסקים, במיוחד בסגר השלישי. בעת שמתחיל הסגר חייבים להעביר לנו כספים".
שרי גלזר, אם לשלושה מרחובות, אמרה כי עד שהבנות שלה זכו ליציבות בשגרה הלימודית - שוב יש סגר: "אני אמא לשיר שבכיתה ה', ששוב תביט בעיניים כלות באחותה הקטנה הולכת בכל בוקר לבית הספר והיא תמשיך להינמק בבית מול הזום, מנותקת מהמורות והחברות והשגרה הברוכה והבריאה. למה מפקירים בכל פעם את שכבות ה'-ו'?".
4 צפייה בגלריה
אבי אמסלם, ספר בעל שתי מספרות בבית שמש
אבי אמסלם, ספר בעל שתי מספרות בבית שמש
אבי אמסלם: "המצב עגום"
4 צפייה בגלריה
שרי גלזר, אמא של שיר בכיתה ה' ורוני בכיתה ג'
שרי גלזר, אמא של שיר בכיתה ה' ורוני בכיתה ג'
שרי גלזר: "הבת שלי תחזור להינמק מול הזום"
(צילום: אייל מרילוס)
צופית גולן, סגנית יו"ר הנהגת ההורים הארצי, אמרה כי "הממשלה מרסקת את החינוך ופוגעת בילדינו: "ילדי החטיבות והתיכונים עוד לא הספיקו להריח את ספסל הלימודים והם נשלחים על לא עוול בכפם לסגר מיותר, שמבוסס על היסטריה והיעדר שיקול דעת, במקום להתבסס על נתוני תחלואה אפסיים ולאורך זמן בכיתות".
מירום שיף, יו"ר הנהגת ההורים הארצית, אמר: "שוב מקבלים החלטות היסטריות ומפקירים ללא הצדקה שכבות שלמות של תלמידים מכיתות ה' עד י', שלא חטאו ולא פשעו ובסך הכל רוצים ללמוד. הפשרה שהושגה הלילה היא פשרה אומללה, שבינה לנתונים בשטח אין שום קשר. מלאכת השיקום של ילדינו תארך זמן רב כי הפגיעה הנפשית, הרגשית והפדגוגית שהצטברה בחודשים האחרונים קשה מנשוא. הגיע הזמן שהממשלה תפנים שעל תלמידי ישראל לא מתפשרים".
סיון חילאי השתתפה בהכנת הכתבה